Egy Kanadában és az Egyesült Államokban tevékenykedő orvosokból álló szakértői bizottság megállapítása szerint ellentmondóak a D-vitamin és a kalcium pótlásának előnyeiről készült tanulmányok eredményei.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
A panel kedden nyilvánosságra hozott állásfoglalásában kifejti, hogy mintegy ezer tanulmány áttekintése alapján nem talált egyértelmű bizonyítékot a rák, a szívbetegségek és egyéb problémák megelőzése, valamint e két hatóanyag bevitelének mennyisége között. Egy területen találtak meggyőző adatokat: a csontok egészségének mindenképpen jót tett a D-vitamin és a kalcium megfelelő szintje.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
|
Kiegyensúlyozott étrenddel, esetleg némi téli vitaminpótlással hozzájuthat valaki a szükséges mennyiséghez. A kalcium napi bevitelére 2000 milligrammos maximumot javasolt a panel, a D-vitaminból pedig 4 ezer nemzetközi egységet (IU), mert ezen értékek fölött megnövekszik a vese és egyes szövetek károsodásának kockázata.
(MTI)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Egészséges élet témában:
Veszélyesek-e a táplálékkiegészítők? Fizikai aktivitás Hogyan hízhatok?