Fogamzásgátló tabletta szedésének elkezdése pecsételő vérzés idején

Tisztelt Doktor úr! A következő problémával kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni Öntől. Laborvizsgálatok és ultrahang-vizsgálatok során kiderült, hogy a petefészkemben folyamatosan kisebb-nagyobb ciszták vannak (mindez egy nagyobb, fájdalmasabb ciszta miatt derült ki, ami azonban felszívódott) . Kifejezetten ezen ciszták megszűntetésére, vagyis legalább a hormonrendszerem beállítására írtak fel fogamzásgátlót (dienille) . A betegtájékoztató szerint a gyógyszer szedését (mivel már hónapok óta nem szedek más fogamzásgátlót - előtte hosszabb ideig hüvelygyűrűt használtam) csak a vérzés első napján lehet elkezdeni. Az ehavi ciklusom 5-én kellett volna, hogy elkezdődjön, azonban csak pecsételő vérzésem van (7-e óta, azaz már majdnem egy hete) . Ebben az esetben mit lehet tenni? Mikor kezdhetem el a gyógyszert szedni? Az elmúlt hetekben többször is éreztem enyhe nyomást, kisebb fájdalmat az alhas oldalsó részein (pont olyat, amit a legelső cisztám "felfedezése" idején; viszont ez a fájdalom a pecsételővérzéssel elmúlt) , így nem szívesen várnék még egy hónapot a gyógyszerrel. Előre is köszönöm válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szalóczy Péter válasza Rendetlen vérzés témában

Kedves Kérdező! Mivel ennyi nap után ez a ciklus már elkezdődött hormonálisan, mindenképpen várja meg a következő, remélhetően rendesen érkező vérzésért az indítással. De a cisztás előzményei miatt ajánlott lenne egy újabb hüvelyi ultrahangos vizsgálat, ami a petefészkek jelen állapotán túl a rendetlen vérzésű nyálkahártyát is pontosan felmérné.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. december 13., 13:13; Megválaszolva: 2015. december 14., 21:45
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Menstruáció előtti verzes
Üdvözlöm. Ebben a hónapban 5én volt meg a menzeszem. 16an együtt voltam a párommal és rá 6 napra rózsaszín folyasom lett ami most már kisebb...
Hüvelyfolyás
Kedves Doktornő /úr! Szeptember 3.-án jött meg a menstruációm,nem tartott sokáig kb 3 napig utána barna folyásom lett 3napig.Majd miután elmúlt...
Női bajok
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Fél éve megváltozott a menzeszem, 23-25 naposak a ciklusok, és 4 napig tart a vérzés. Kb. fél éve volt egy vesekövem, és...
Menstruáció
Tiszelt Doktor úr! Menstruációval kapcsolatos problémával fordulok Önhöz.39 éves nő vagyok. Különböző okok miatt Júniusban voltam együtt...
Menstruációs zavar
Jó estét kívánok! Nemis tudom hol kezdjem igazából mert elég hosszú a történetem! Igazából a menstruációm elég rendszertelen már évek...