• Baclofennellékhatása

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Weborvos! Fiam autóbalesetben súlyos koponyasérülést szenvedett. Ennek már fél éve. Az egyik kórház rehabilitációs osztályán fekszik. Beszélni. mozogni nem tud, gyomorszondán keresztül táplálkozik, állandó katétere van. Ráadásul egy csúnya felfekvése is. De figyel ránk, időnként szemkontaktussal kommunikálni lehet vele. A fő gondom az, hogy hónapokkal ezelőtt már sokkal többre volt képes. Szavakat mondott ki, végtagjai sokkal jobban mozogtak. Megpróbált flakont a szájához emelni stb. Most le van lassulva, tompulva, levert, szája nyitott szájjal veszi a levegőt. Végtagjai izomgörcsben vannak, de kimozgatható tornával. Erre Baclofent, és Mydetont/? / szed. Kezelőorvosát már kértem, hogy váltson gyógyszert, biztosan létezik még erre a problémára másfajta is. Nekem az a gyanúm, hogy ezeknek, főleg a Baclofennek a mellékhatása lehet a tompultsága. Ráadásul ebben megerősített egy másik beteg, aki szintén szedte, de el tudta mondani ezt a problémát. Kérdésem az, hogy mi a véleménye erről, illetve milyen gyógyszerrel helyettesíthető? Válaszát előre is köszönöm.

        Dr. Kerekes Éva válasza a izomrelaxáns témában

        Tisztelt Érdeklődő! Nem tartom valószinünek, hogy a panaszolt állapotrosszabbodás a Baclofen mellékhatása. Inkább a fekvés által kialakult szövödmények egyik tünete lehet. A Baclofen nagyobb adagban inkább hallucinációkat szokott okozni.Sajnos a Baclofenhez hasonló izomlazító gyakorlatilag nincs a piacon ( vannak még a Mydetonon kívül Myoflexin és Sirdalud, de agyi eredetű izomerevség esetében ezek nem hatékonyak). Bizzon fia orvosában, biztosan nem akar neki rosszat, de azt megkérdezheti, hogy segíthet-e valamiben.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Kerekes Éva
        neurológus, gyermekneurológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Kerekes Éva

        Kérdés: 2012. március 03., 21:26; Megválaszolva: 2012. március 06., 22:30

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktor/nő, 3 éve Atípusos arcfájdalommal és migrénnel élek. Tegretol 400 mg-ot szedek az arcfájàsomra 1,5-es adagban. A migrénre Triptagram 50mg-ot, de csak ha fáj a fejem. Olyan kérdésem lenne hogy a Tegretol mennyire hat ki a szexuàlis...
        Tisztelt Dr Nő/Úr ! Kb egy éve, semmilyen előjel, betegség stb. nélkül, hirtelen beleszagoltam a levegőbe és egy meghatározatlan szagot éreztem. Ez a szag nem köthető semmihez, nem tudom megmondani minek a szaga, nem csípős, nem büdös, nem...
        Jó napot kívánok! Fél évvel ezelőtt volt egy epilepszia rohamom,a munkahelyről vittek a kórházba.Neurologia vizsgálat normális eredményt mutatott, viszont a háziorvos Tegretol CR 200 mg gyógyszert írt föl. A roham előtt szedtem nyugtatót...
        Üdvözlöm! Azért kerestem fel most, ugyanis korábban, egész pontosan most pénteken lesz 2 hete, hogy nagyon megfájdult a fejem. Első sorban migrénes fejfájásra gyanakodtam. Ugyanúgy erős hányingerrel, hányással és szédüléssel kísérte....
        Jónapot! Szeretném megkérdezni mi a bajom lehet. Szeptemberben volt egy pánik szerű rohamom azóta szédülök remeg a kezem lábam homályosan látok vannak naook amikor jobb de vannak napok amikor nagyon rosszak. Ez mi lehet pánikbetegség? Mert...
        Kedves Doktornő, Segítsen értelmezni az alábbi diagnózist: “MRI koponya natív vizsgálat: 2019-11-04 Eredmény A koponya MR, MRA vizsgálatot nativan axialis FLAIR FS, T2, diffusio súlyozott, haemogradiens, coronalis T2, sagittalis T1 mérésekkel...
        Kedves Főorvosasszony! Neuronitis vestibularisom, vagyis egyensúlyozóideg-gyulladásom volt. 4 hete kezdődött, váratlan forgó szédüléssel és hányással. 5 napig kórházban kezeltek. Már sokkal jobban vagyok, de még mindig szédülök egy...
        Tisztelt Doktornő! Pár napja kérdeztem Öntől agyrázkódás témában. Nagyon Köszönöm szépen a segítségét! Írta, hogyha nem javulnak a tünetek akkor forduljak orvoshoz. A napokban azt figyeltem meg, hogy nagyon érzékeny vagyok a fényekre,...
        Üdvözlöm. Két és fél hónapja elkezdett rángatózni a jobb oldalt alul a szemem, ezért elkezdtem szedni magnéziumot. Több mint egy hét után úgy tünt már nem csinálja olyan gyakran, ezért abba hagytam a szedését. Újra kialakult pár napra,...
        Jó napot! Ma kaptam meg a koponya CT eredményem! Amiben ez volt írva: A bal oldalon az oldalkamra cella mediája mellett a postkontrasztos vizsgálati soron egy hajszálvékony kb 12mm hosszú hyperdenz, kontraszthalmozó sáv látható. Ér, rendellenes...