Még egy hormonális kérdés

Tisztelt Doktor Úr! Egy alkalommal már kaptam választ Öntől a hormonpótlással kapcsolatban, amiben a tapasz alkalmazását ajánlotta számomra. A kérdésem azzal kapcsolatos, hogy egy másik internetes portálon az orvos szintén ezt javasolta, viszont hozzátette azt is, hogy fontos az, hogy a hormonpótlás ne egyoldalú ösztrogénterheléssel valósuljon meg, mert annak nagyon is hízlaló hatása van. Ez mit jelent? Talán azt, hogy ne csak ösztrogéntartalmú legyen a tapasz vagy a tabletta (a tablettát jobb megoldásnak találta, mivel így a máj ki tudja fejteni a szabályozó hatását), hanem kombinált készítmény? A hízás nagyon sarkalatos probléma számomra, nem szeretnék kilókat felszedni. Még annyit tennék hozzá, hogy a méhemet és a petefészkeket is eltávolították. Mi lenne a legideálisabb készítmény a számomra, a tapasz vagy a tabletta és az milyen típusú legyen? Válaszát előre is köszönöm! Marianna

WEBBeteg szakértő válasza hormonpótlás témában

Kedves Kérdező! Estraderm TTS tapasz és fél évente plusz progestreron készítmény 1 hónapig., De ezt úgy is nőgyógyászával meg kell beszélnie. Ez lenne a legjobb a súlya és a melle védelmében.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. augusztus 09.

Kérdések és válaszok: Menopauza

Hormonpótlás
Tisztelt Doktor Úr! Ez év július végén méheltávolítás és petevezetékek kivételére került sor./mellékelem a leleteket/. Sajnos a klimax iszonyatos erővel tört...
Hormonpótlás
Tisztelt Doktornő! Ez év július végén méheltávolítás és petevezetékek kivételére került sor./mellékelem a leleteket/. Sajnos a klimax iszonyatos erővel tört...
Újra menopauza tünetek
Jó napot kívánok! 30 évesen volt egy nagy nőgyógyászati műtétem / Kivettek mindent / és utána elkezdetem hormon pótló tapaszt használni, majd 2, 5 mg-os...
Ösztrogén pótlás veszélyei
Kedves Doktor úr! Köszönöm kimerítő válaszát az inkontinenciáról, de én arra a kérdésre szerettem volna választ kapni, hogy a késztetéses inkontinencia javul...
Ladybon szedése
Tisztelt Doktor úr! 2014.februárjától nem menstruálok.és 2014 novemberében norcolutot írt fel orvosom, amit beszedtem és ennek hatására megjött a vérzésem...
Fejfájás - hormonpótlás: mit tehetek?
Tisztelt doktornő/úr! 51 éves vagyok, kb. 4-5 éve rendszertelenné vált a menstruációm, évente egy ciklus ki is marad. Azóta több klimaxos tünet is megjelent...