Fejfájás - hormonpótlás: mit tehetek?

Tisztelt doktornő/úr! 51 éves vagyok, kb. 4-5 éve rendszertelenné vált a menstruációm, évente egy ciklus ki is marad. Azóta több klimaxos tünet is megjelent az életemben, így hüvelyi égő érzés, visszatérő hólyaghurut, hajhullás, elég komoly alvászavar. A hajhullásom drámai kezd lenni, kopaszodás jeleit is véltem felfedezni. Ennek kapcsán a nőgyógyászomhoz fordultam, ahol szóba került a tenziósnak minősített fejfájásom, ami szintén 5 éve tart. Ez ügyben a létező összes vizsgálat megvolt, jártam fejfájás ambulanciára, pszichiáterhez, nincs eredmény, viszont állandóan fáj a fejem. Hallottam, hogy az ösztrogénhiány okozhat fejfájást, hajhullást. Végül felírt az orvosom egy Activelle nevű hormont. Vérvizsgálatot nem kért. Kicsit tanácstalan vagyok, mert úgy láttam rajta, hogy nem találkozott még ennyire fejfájós klimaxossal...van remény ha beveszem a gyógyszert, hogy megszűnik a fejfájásom és a hajhullásom? Van értelme kitenni magamat a mellékhatásoknak? Mindent megpróbálnék, mert napi szintű fejfájással nem tudok élni.Köszönöm válaszát.

Dr. Törő Bálint válasza hormonpótlás témában

Tisztelt Kérdező

Sajnos jósolni nem tudok, így azt sem tudom előre megmondani, hogy az orvosa által írt gyógyszer meg fogja e szüntetni a fejfájását.

A változó kor hormonhiányos állapota sok tünetet okoz és a hormonpótlás ilyenkor tanácsos.

Érdemes jelentkeznie egy nagyobb kórház klimax ambulanciáján!

Üdvözlettel:

Dr. Törő

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. szeptember 06., 15:01 ;Megválaszolva: 2014. szeptember 07., 09:14
Kérdések és válaszok: Menopauza
Ladybon szedése
Tisztelt Doktor úr! 2014.februárjától nem menstruálok.és 2014 novemberében norcolutot írt fel orvosom, amit beszedtem és ennek hatására megjött...
Hormondependencia
Kedves Doktor úr! 62 éves hölgy vagyok és Triaklin hormonpótló tablettákat szedek már legalább 12 éve, DE a tablettákat elfeleztem és kb. 5...
Torok bántalom
Tisztelt Doktor úr! Abban kérem a véleményét, hogy az utóbbi hónapokban naponta több alkalommal elönt a forróság, úgy mintha változókori...
novofem + tegretol cr
érdeklődnék, hogy novofemet szedtem már 4 éve és most tegretolt KELL szednem ami hatástalanitotta a novofem hormon hatását/össze-vissza jön meg! /...
Menopauza és a hormonok szedése?
Tisztelt doktor úr, nő. 45 éves vagyok, másfél éve elmaradt a menstruációm. A klimax tünetekből csak a hőhullámok mutatkoznak, azok is ritkán, kb....