Reggeli cukorérték

Tisztelt doktor ur/nö! Szeretnék tanácsot kérni:januárban 2.tip.cukorbetegséget állapitottak meg nálam. Az orvosom Januvia tablettát irt fel.Januvia 100, kétnaponta. Amelyik nap szedtem rendszerint hirtelen levitte a cukrot. Azt tanácsolta szedjek csak felet.Viszont észrevettem, hogy a reggeli glukozszintem átlagosan 6, 6-7 között mozog.Szerintem ennek lejjebb kéne lenni.Hiszen azért fogtak tablettára mert egy vérkivizsgáláson 7, 13 volt. A késöbbi értékek már megfeleloek.Nem tudom mi okozza a problémát.Probáltam már hamarabb vacsizni, esetleg megfigyeltem milyen a külonbség ha késobb eszem. Az eredmény majdhogynem egyforma. Megtörtént már az is, hogy hajnalban felébredtem kiváncsiságbol megmértem, pl.5, 8 volt. Mire tényleg felkeltem és mielott nekiláttam a reggelinek megint majdnem a 7-ig kuszott.Elötte csak a napi reggeli teendöket csináltam, gyerekeket iskolába készitettem, táplálékot sem italt a számba nem vettem.Kontrollra csak májusban kell mennem. Mit tanácsol? Köszönöm a választ.Ditke

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza a cukorbetegség témában

Kedves Anyuka!

A Januvia nem elsőként választandó szer, ezt szeretném előre leszögezni. A leveléből sok minden re nem derül fény. Túlsúly esetén a magasabb vécrcukorértékek 2es típusú diabetesre utalnak, de eslő lépésben, különösen, ha a HbA1C értéke rendben van (átlag vércukorérték több hétre visszamenőleg) életmód váltást (több mozgás, 1200 kcal giéta, 160gramm szénhidrát) adását javasoljuk. Amennyiben ez nem elegendő, vagy a HbA1C érték magasabb, akkor bigaunid származékkkal kezdünk és azt kombináljuk A reggeli magasab vércukorértékek ennek ellenére, bár nem feltételnül szerencsések (általában a zavart szénhidrát anyagcserére utalnak, gyógyszer mellett is és a szervezet saját glükózraktárából szérmaznak a hormonok hatására kerülve a szervezet vérkeringésébe), nem feltétlenül jelentik azt, hogy változtatni kell a kezelésen, ha egyébként minden rendben van.

Összefoglalva a mozgás és a testsúly egyensúlyban tartása is elegendő lehet, de mindenképpen javasolnám, hogy keressen fel személyesen is diabetológust, hogy az esetleges terápiaváltást megbeszéljék.

 

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Felszeghy Enikő, gyermekgyógyász-diabetológus-endokrinológus
Kérdés: 2010. február 16., 08:46; Megválaszolva: 2010. február 16., 08:46
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Emelkedett éhgyomri cukorérték
Tisztelt Doktornő! 55 éves nő vagyok, 165 cm magas és 57 kg, sportos testalkatú. A most 25 éves fiammal terhességi cukorbeteg voltam, azóta nem volt...
Terhesség, keton a vizeletben
Tisztelt Webbeteg! 18 hetes kismama vagyok. Ir diagnózissal, 42-es BMI-vel. Évek óta 160gr ch diétát tartok, több-kevesebb sikerrel.A terhességem óta...
Terhességi cukorbetegség
Kedves Doktornő! 20 hetes kismama vagyok, 4.babámat várom. Otthon méregettem a cukrom, s mivel mértem rossz értékeket.. (7.8-8 evés után 1 órával)...
Esti inzulin
Tisztelt Doktornő! Feleségem szülés után let cukorbeteg. Immár 23 éve. Az utóbbi időben nem tudja kontrollálni a cukorszintjét. Főleg az...
Deflazacort Bőrgyulladásra
Nem Magyarországon kaptam a kezelést, de egy tályogra deflazacorte tartalmú szteroidot kaptam amit 5 napig 2x 30 mg szedtem. Nagyon sok rosszat olvastam...