• Idegkárosodás témájú cikkek

        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        Idegkárosodás
        A zsibbadásnak számos oka lehet, vannak köztük teljesen ártalmatlanok is. Zsibbadás az idegek átmeneti, gyulladás okozta ingerlése miatt is kialakulhat, de a háttérben súlyos neurológiai betegségek is állhatnak.
        WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus
        Keresse fel orvosát rendszeresen, ha Ön cukorbeteg, vagy az immunrendszere károsodott, illetve azonnal forduljon orvoshoz, ha valamilyen szokatlan panaszt észlel végtagjaiban! Korai kezelés esetén van a legnagyobb esély a további idegkárosodás megelőzésére!
        WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos
        A zsibbadás gyakori panasz, amelynek korrekt leírása legtöbbször nagyon nehéz. Mégis nagyon fontos, hogy a zsibbadásérzés jellegét minél jobban körülhatároljuk, mert a jó leírás fontos támpontot jelent az orvosnak, aki ez alapján hamarabb rátalálhat a kiváltó okra.
        WEBBeteg - Dr. Siró Péter, neurológus
        Esténként a talpam felforrósodik és ehhez társul a talpszárazság érzete. Szinte minden este zsíros krémmel kenem be, hogy ne keljek fel éjszaka arra, hogy annyira forró és száraz a talpam, hogy nem tudok tőle aludni. Mi lehet ez? - A WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.
        Pap Andrea, gyógytornász
        A gyógytorna speciálisan kezeli a különböző idegi érintettségeket, rendkívül fontos azonban az alapos állapotfelmérés és a személyre szabott terápia kidolgozása.
        WEBBeteg - Cs. K. fordító
        Amennyiben Ön cukorbeteg, talán már tapasztalta az idegi eredetű fájdalmat, melyet diabéteszes neuropátiának neveznek. Egyes tünetek, mint a lábfájdalom, nyilvánvalóak, ám a neuropátia sokkal finomabb jeleit is fontos észrevenni és kezelni.
        MTI
        A hangos zene rendszeres hallgatása rövid időn belül idegkárosodáshoz vezet - bizonyították be német és japán kutatók, akik az agy hallókérgében található idegsejtek aktivitását mérték.
        Orvos valaszol - Dr. Boros Miklós
        Kb. másfél hete epegörcs miatt többféle fájdalomcsillapítót (Algopyrin, Nospa, és talán papaverin is) kaptam injekcióban, bal oldalra a fenekembe. Azon az oldalon azóta is olyan érzésem van, mintha zsibbadt lenne a fenekem, a bőröm...
        Orvos valaszol - Dr. Bessenyei Mónika
        3 hónapja még csak jobb csukló fájdalommal fordultam az orvoshoz majd rengeteg várakozás és találgatások után rájöttek h nem a csonttal van a gond, hanem neurologiai probléma....voltam idegvezetési vizsgálaton is ami egyértelműen...