Edzésterv magas vérnyomásban szenvedőknek

Szerző: WEBBeteg - Lukács Zita, személyi edző, Ózon Wellness

Ezt az edzéstervet azok számára ajánljuk, akik magas vérnyomásban szenvednek és szeretnének elkezdeni sportolni.

Jó tudni, mielőtt belefog! Általános szabályok

  • Mielőtt belefog az edzésbe, kérje ki kezelőorvosa véleményét!
  • Az edzést mindig 10 perc bemelegítéssel kezdje, és nyújtással fejezze be!
  • Mindig legyen Önnél folyadék sportolás közben!
  • Ha a gyakorlatok végzésénél fájdalmat érez, hagyja abba azok végrehajtását!
  • Ha a gyakorlat kivitelezésében bizonytalan, kérje szakértő segítségét!
  • A súlyválasztás akkor megfelelő, ha az utolsó sorozat utolsó gyakorlatát is szabályosan tudja végrehajtani, de már érzi az izomcsoport fáradását, és nem lenne képes még egy sorozat végrehajtására.
  • A pulzuskontroll jelölésnél figyeljen arra, hogy a sportolás során a pulzus a maximális pulzus 65-70 százalékában maradjon.
  • Az ismétlések száma edzettségi szinttől is függ, ha túl sok vagy túl kevés a sorozat vagy az ismétlésszám, annak megfelelően csökkentse, illetve növelje.
  • A gyakorlatok végrehajtásánál keletkezett esetleges sérülésekért nem vállalunk felelősséget!

Edzésterv

A linkekre kattintva egy-egy heti edzésprogramot talál.

1. hét
2. hét
3. hét
4. hét
5. hét
6. hét
7. hét
8. hét
9. hét
10. hét
11. hét
12. hét

WEBBeteg logóForrás: WEBBeteg
Szerzőnk: Lukács Zita, személyi edző, Ózon Wellness

Hozzászólások (0)

Cikkajánló

A változékony időjárás hatásai A változékony időjárás hatásai

Fronthatások, nyári meleg - Minden korosztály szervezetének megterhelő.

Utazás tömegközlekedéssel Utazás tömegközlekedéssel

Hogyan maradjon fitt hosszú utazáskor buszon vagy vonaton?

Hogyan lélegezzünk helyesen...

A helyes légzés nemcsak testi, hanem szellemi egészségünkre is hat, ezért kiemelten fontos, hogy ne csak a mindennapokban, hanem sportolás közben is...

Már egy kevés testedzés is...

Még egy kevés testedzés, mint az intenzív séta is jelentősen csökkentheti a depresszió kockázatát egy új tanulmány szerint.

Edzésterv férfiaknak

Ezt az edzéstervet kifejezetten férfiak számára állítottuk össze, kezdőknek ajánljuk.

Edzéstervek mindenkinek

Összegyűjtöttük egy helyre a szakembereink által készített edzésterveket, melyek közül mindenki megtalálja a hozzá illőt életkorának, nemének...

Edzésterv időseknek

Ezt az edzéstervet azoknak az idős embereknek ajánljuk, akik szeretnének elkezdeni sportolni.

Edzésterv elhízás ellen

Ezt az edzéstervet kezdők számára ajánljuk, elhízás ellen.

12 hetes futás edzésterv fogyni...

Az edzésterv kezdők vagy évek óta nem sportoló és fogyni vágyó emberek számára ajánlott.

Edzésterv elhízásra - 12. hét

Edzésterv elhízásra- 12. hét

Kérje ingyenes cikkértesítőnket!
Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.