• Tippek a biztonságos szánkózáshoz

        Szerző: drportal.hu

        Most, hogy a tél közepén járunk - és tekintélyes mennyiségű hó is esett - megannyi mókára nyílik lehetőség a gyerekek és a felnőttek számára is. Sokan hóembert építenek az első hóból, a gyerekek hógolyóznak, mások korcsolyázni mennek, de talán a legnépszerűbb kikapcsolódás ilyenkor a szánkózás, aminek sok különféle stílusát választhatjuk.

        Sport és egészség a WEBBetegen

        Ilyenkor télen a környező dombok hirtelen megtelnek emberekkel, akik szorgalmasan húzzák fel újra és újra szánkójukat, hogy ismét lecsúszhassanak rajta. Ha úgy hozza kedvünk, hogy szánkózni megyünk, vagy csak a gyerekeinket visszük el a havas lejtőkhöz, érdemes átgondolnunk pár dolgot a biztonság kapcsán.

        Nem kell eltúlozni a biztonsági intézkedéseket, de be kell látni, hogy sok olyan sérülést szerezhetünk szánkózás közben, ami később megkeserítheti a napjainkat a munkahelyen vagy az iskolában. 

        Hirdetés

        Válasszon biztonságos csúszópályát!

        Az első és legfontosabb szabály, hogy maradjunk távol az utaktól. Sokan csak leszánkóznak az első dombról, ami az útjukba akad, de ha a lejtő alján egy úttestre sodródik a szánkó, akkor az bizony bajt okozhat. Ilyen időben az autók is nehezebben fékeznek, érdemes tehát nyugodtabb helyeken szánkóznunk, ahol távol vagyunk a forgalomtól.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Nézzük meg, mi van a lejtő alján!

        A következő szabály, hogy figyeljünk rá, mi van a lejtő alján. Persze sokan úgy gondolják, egy fa nem lehet olyan veszélyes, mint az útra sodródni, de egy jól felgyorsult szánkóval roppant fájdalmas bárminek nekimenni. Ha nincs alattunk szánkó, a domboldalakon akkor is figyeljünk mindkét irányba, hiszen a szánkó általi gázolás is okozhat sok kellemetlen percet.

        Védjük a kezeinket!

        Mindenképpen viseljünk kesztyűt, miközben szánkózunk, hiszen a hó alatt és a hóban sok minden felhorzsolhatja a kezünket, ha véletlen elesnénk, vagy ha kézzel akarjuk irányítani a csúszásunkat.

        Válasszon megfelelő szánkót!

        A megfelelő szánkó használata sem elhanyagolható szempont. Sokan házilag készített szánkókkal csúsznak le. Nejlonszatyrokon lecsúszva csodálkoznak azon, hogy fáj az ülepük, vagy gumiabroncsba ülve lepődnek meg rajta, hogy a domboldal felénél már háttal a célnak csúsznak. Az igazi szánkók nem túl drágák, és amellett, hogy biztonságosabbak, legtöbbször gyorsabbak is, mint a házi megoldások.

        (DRportal)

         
        Legutóbb frissült: 2017.01.21 11:25
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Depressziós a párom

        Depressziós a párom

        Dr. Veress Dóra, pszichiáter

        Hogyan lehet rábírni valakit, hogy akarata ellenére elfogadja a segítséget?

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Szülés hipnózisban - Nyugodtabb, természetesebb szülés

        A gyógyszermentes eljárások közé tartozik a hypnosis, mely hatékonyabb, ha már a terhesség közepétől elkezdik a foglalkozásokat, a szülés során pedig szükség lehet a hypnotherapeuta folyamatos jelenlétére. A hypnobirthing relaxációs technika napjainkban ismét kedvelt a természetes szülés hívei között.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.