• Edzésterv kezdő sportolóknak

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        Cikkünkben mindenki megtalálja a számára ideális edzéstervet, mely céljainak és időbeosztásának is megfelel.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        Ha folyton időhiánnyal küzd, bizonyára nehezen tudja elképzelni, hogy a rendszeresen mozogás mindennapjai részévé válhat. Ebben az esetben konkrét tervre és időbeosztásra van szüksége. Ha előre eltervezi, melyik napszakban, mikor szakít időt a sportra, sokkal könnyebben tudja majd tartani magát elhatározásához.

        Rendkívül fontos, hogy ne követeljen túl sokat magától. Ellenkező esetben úgy érezheti, hogy eredménytelenek erőfeszítései, és emiatt elmehet a kedve a sporttól. Ha valami nem pont úgy alakul, ahogy tervezte, akkor se adja fel, ne feledje, hogy minden kezdet nehéz!

        Hirdetés

        Ne Gyújts Rá! Világnap, 2012. november 15.


        A Ne Gyújts Rá! Világnapon közel 4 évtizede arra kérjük a dohányosokat, hogy ezen a napon ne gyújtsanak rá, és ha ez sikerült, akkor másnap és később se nyúljanak ismét a cigarettához. Ne Gyújts Rá! Világnap>>

        Első lépés: Tűzzön ki egy célt maga elé! Azt is döntse el, mikorra akarja megvalósítani, egy hét múlva, egy hónap múlva, stb.

        Második lépés: Nagyon fontos a fokozatosság, kezdő sportolóként ne várjon el magától élsportolói teljesítményeket!

        Harmadik lépés: Döntse el, mennyi időt tud a sportra szánni! Hetente legalább kétszer sportoljon. Minél többet edz, annál jobb!

        Maximális szívfrekvencia: a pulzusát legpontosabban egy pulzusmérő segítségével ellenőrizheti. Általános szabály, hogy a legmagasabb pulzusszám percenként nem lehet több mint 220 mínusz az években számított életkora. Ha például Ön 30 éves, maximális szívfrekvenciája 220 - 30, azaz 190 lehet.

        Nagyon fontos, hogy ha valamilyen betegségben szenved, mielőtt elkezdene sportolni, kérje ki orvosa véleményét!

        Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés


        Azoknak az embereknek, akik csupán egyféle mozgásformához - például a televízió távirányítójának felemeléséhez - szoktak hozzá, kellően elővigyázatosnak kell lenniük, ha aktívan edzeni kezdenek. Amerikában végzett tanulmány szerint az inaktív, mozgásszegény életmódot folytató emberek esetében, a hirtelen elkezdett testi megerőltetés 30-szorosára emeli a szívinfarktus kialakulásának kockázatát. Emellett sokkal nagyobb a sportsérülések veszélye, például ízületi szalag szakadása, izomszakadások, rándulások. Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés>>

        A következőkben sorra vesszük azt a három okot, amiért a legtöbben elkezdenek sportolni. Megtudhatja, hogy az Ön céljainak, milyen mozgásforma felel meg.

        1-es típus: Mozogjon egy kicsivel többet!

        Célkitűzés: Egyszerűen jobban akarom érezni magam a bőrömben, energikusabb szeretnék lenni!

        A megoldás: Sok mozgás a szabad levegőn. Ideális sportágak: futás, úszás, tenisz, tollaslabda, Pilates, Thai-chi, minigolf, tánc, jóga, frizbi, túrázás, séta, biciklizés.

        2-es típus: Fokozza erőnlétét!

        Célkitűzés: Feltétlenül meg akarok szabadulni pár fölösleges kilótól, újra jó formában akarok kerülni!

        A megoldás: Kombinálja az állóképesség-javító és erősítő gyakorlatokat! Ezek kiválóan alkalmasak zsírégetésre és izomépítésre. A hason, a combokon és a fenék környékén lerakódott zsírpárnáktól így gyorsan megszabadulhat. Arra figyeljen, hogy az erősítő gyakorlatokat csak fokozatosan vezesse be edzésprogramjába, fitnesztermekben erre remek lehetőség nyílik. Az állóképesség javítására kiválóan alkalmas a séta, a futás vagy a kocogás.

        3-as típus: Szabaduljon meg a betegségtől!

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Célkitűzés: A magas vérnyomásom szeretném csökkenteni gyógyszerszedés nélkül, miközben élvezem a mozgás örömét.

        A megoldás: Kitartást igénylő sportok.

        A szervezet a terhelésre a vérnyomás emelkedésével reagál. A rendszeres edzés javítja a szív- és érrendszer alkalmazkodóképességét. Azaz megterhelés hatására csekélyebb mértékű vérnyomás-emelkedés lesz tapasztalható a nyugalmi értékekhez viszonyítva. Megfelelő választást jelentenek az olyan dinamikus sportágak, amelyek számos izomcsoportot megdolgoztatnak. Természetesen ne hagyja abba a gyógyszerszedést saját felelősségére, amint elkezd sportolni! Ha vérnyomásproblémáit gyógyszeres kezeléssel tartották kordában, beszéljen előbb orvosával, aki eldönti, hogy elég-e a dózison változtatni, másik szerre kell-e átállni, esetleg abbahagyható-e a gyógyszeres kezelés.

        (WEBBeteg - B. M., Forrás: apotheken-umschau.de)

         
        Módosítva: 2014.09.16 17:25, Megjelenés: 2014.09.16 17:25
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Bárányhimlő

        Bárányhimlő

        MTI

        2019 szeptemberétől kötelező lesz a bárányhimlő elleni védőoltás.

        Ha sérülés, Leukoplast!

        Ha sérülés, Leukoplast!

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        A hazánkban régóta ismert és elismert termékcsalád a sebek, sérülések szakértője. (x)

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Edzésterv otthonra ülőmunkát végzőknek

        Azok, akik egész nap folyamatosan ülnek a munkájuk miatt, jelentős terhelésnek teszik ki a hátizmaikat, nyakcsigolyáikat, valamint egész gerincoszlopukat.

        Így hozza magát formába!

        A WEBBeteg segítségével mindenki megtalálja a céljaihoz tökéletes mozgásformát, mely passzol az időbeosztásához.

        Edzésterv ülőmunkát végző embereknek - 12. hét

        Edzésterv ülőmunkát végző embereknek - 12. hét

        Edzésterv ülőmunkát végző embereknek - 11. hét

        Edzésterv ülőmunkát végző embereknek - 11. hét

        Edzésterv ülőmunkát végző embereknek - 10. hét

        Edzésterv ülőmunkát végző embereknek - 10. hét

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA