• Vízilabda: ideális sport az egészséges fejlődéshez

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        A vízilabda egy alapos felkészülést igénylő csapatjáték. Akik hivatásszerűen vagy hobbiból űzik, jól tudják, milyen jó hatással van az egészségre, a sportsérülések kockázata pedig elenyésző.

        Miért ideális választás a vízilabda gyerekeknek?

        A vízilabdázás megkezdéséhez az ideális életkor nyolc-tíz év körül van. Természetesen feltétel, hogy a gyermek magabiztosan, jól tudjon úszni. Aki jól úszik, az könnyen beépül a csapatba, hiszen a vízilabda csapatjáték, és a gyermekek szociális fejlődése szempontjából ebben rejlik egyik nagy előnye is. Emellett kiválóan edzi a testet is, jó erőnlétet biztosít és a koordinációs képességeket is fejleszti.

        Hirdetés

        Már a rendszeresen edző legkisebb korosztályban is kiegészítő edzést folytatnak a gyerekek, erősítő gyakorlatokkal, futással és gimnasztikával javítják állóképességüket, és az egyben bemelegítésként is szolgáló gyakorlatokkal megelőzhetik a sportsérüléseket is. Ha a jól úszó gyermek szeretne vízilabdázni, de a szülők aggódnak a balesetek és sérülések veszélye miatt, főleg ha vékonyabb testalkatú gyerekekről van szó, akkor nyugodtan engedjenek a gyermek kérésének, hiszen a vízilabda egy olyan sportág, amiben nagyon csekély a sérülések veszélye. A víz ugyanis pufferként működik, vagyis tompítja a gyors mozgás erejét. A víz az ízületek szempontjából kifejezetten kímélő közeg, emellett az úszás fejleszti az izomzatot, jót tesz a gerincnek, javítja a testtartást és fejleszti a tüdőt.

        A vállfájdalom okai és kezelése


        A vállízület három ízületből áll, melyek rendkívül nagy tartományban mozognak. Ez gyakran az ízület stabilitásának rovására megy, így ez az az ízület, mely a leggyakrabban ficamodik. A vállban ízületi kopás ritkábban jön létre, mivel a váll nem tartozik a teherviselő ízületek közé, mint például a térd vagy a csípő. A vállfájdalom okai és kezelése>>

        Mindennek ellenére előfordulhatnak sérülések, a vízilabdások legtipikusabb sérülései közé tartoznak az akut illetve krónikus vállsérülések. Előbbi főként a nem megfelelő bemelegítés vagy hirtelen rossz mozdulat következtében alakulhat ki, akut vállízületi ficam nagyon ritkán fordul elő, míg utóbbi az éveken át tartó egyoldali edzésből, megterhelésből adódhat. Vízilabdázók körében az említett sérüléseknél sokkal gyakoribb probléma a meghűlés és a nátha. Ez nagyon könnyen előfordulhat, ha valaki vizes vagy nedves hajjal megy ki az utcára. Sőt komolyabb baj is bekövetkezhet az évszaktól, időjárástól függően, mivel a gyerekek hajlamosabbak kihagynia a hajszárítást, a szülőknek erre mindig oda kell figyelniük!

        A leggyakoribb sérülések

        A vállsérülések után a leggyakrabban a nyak- és a hát régiója érintett. A vízilabdázók sérüléseinek körülbelül a 60 százaléka következik be a vízben edzés vagy verseny során, míg kb. 40 százalék a medencén kívül az erősítő gyakorlatok közben.

        A tartós egyoldali terhelésből adódó krónikus sérülésekre többnyire a fájdalom hívja fel a figyelmet. A kezelés célzott, komplex terápiával történik. Gyulladáscsökkentő gyógyszerek alkalmazása mellett az edzésprogram megváltoztatására, esetleg az edzés szüneteltetésére is szükség lehet. Ha komolyabb a sérülés, kisebb műtéti beavatkozásra (endoszkópos stabilizációra) lehet szükség.

        Szintén gyakori probléma a váll környéki inak és a vállízület gyulladása. Nem ritka a felkarcsont fejét borító, a felkar mozgatásában jelentős szerepet játszó inas lemeznek, az ún. rotátorköpenynek a sérülése, részleges szakadása sem.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Mi a teendő túlterhelésből adódó sérülések esetén?

        • Ajánlott minden fájdalommal, megerőltetéssel járó aktivitás kerülése.
        • A fájdalmas területet több napig célszerű hűteni.
        • Edzés során is csak óvatosan szabad mozgatni a kart, kímélni kell a fájdalmas területet!
        • Fizioterapeuta felügyelete mellett végzett gyakorlatokkal gyorsabb a gyógyulás!

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: schulterinfo.de, Lektorálta: Dr. Földi Ildikó)

        Módosítva: 2014.07.19 19:51, Megjelenés: 2014.07.19 19:51
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Stroke után

        Stroke után

        Dr. Kerekes Éva

        A pszichés szövődmények kezelését már a korai szakaszban el kell kezdeni.

        Az önfeledt nőiességért

        Az önfeledt nőiességért

        WEBBeteg

        Hogyan lehet védeni és helyreállítani a hüvely egészségét? (x)

        A bokatájéki sérülések

        A leggyakoribb sportsérülések a bokatájék sérülései. A nagy szám oka a felső ugróízület anatómiájában keresendő. Az ízületet a sípcsont és a szárkapocscsont végei által képzett bokavilla (ez az ízületi vápa) és az ugrócsont feje (ízületi fej) alkotja, külső és belső szalagrendszer stabilizálja.

        A térdsérülések fajtái és kezelésük

        A legtöbb térdsérülés hobbisportolás közben alakul ki, leggyakrabban a szalagok és a meniscusok érintettek. Ismerje meg a térd felépítését és a térdsérülések kezelési lehetőségeit!

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        A sportsérülések kialakulásának mechanizmusa: a tenziós, az overload és a sérülés zóna

        Az emberi test nem felejt. Sem a jót, sem a rosszat. Őrzi az egyes traumák emlékeit, s e nyomok mindegyike gyengébbé, sebezhetőbbé teszi. Az élet során bekövetkező számtalan kisebb-nagyobb sérülés bizony a test idő előtti kifáradásához, öregedéséhez vezet, pedig jellemzően oly könnyen elkerülhető lenne.

        A 10 leggyakoribb sérülés a futballban

        A futball kontakt sportág, melyben nagy a sérülések veszélye. Különösen a lábak érintettek. Az izmok, szalagok és csontok sérülései hozzátartoznak a focisták mindennapjaihoz.

        Kezdő futók 10 leggyakoribb hibája

        A futás nemcsak az állóképességet javítja és segít az ideális testsúly elérésében, de fiatalon is tart. Kerüljük el a leggyakoribb hibákat a felhőtlen örömért!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA