• Sportsérülések a kosárlabdában

        Szerző: WEBBeteg - N. A., fordító

        A kosárlabdázóknak leginkább végtagsérüléssel kell szembe nézniük.

        Az ízületek és az izmok állandó megterhelése komoly sérülésekhez is vezethet. Egy helytelen edzésterv gyakorlása vagy a pihenés hiánya számos káros következménnyel járhat a kosárlabdázók számára is.

        Hirdetés

        Kosárlabdázók tipikus sérülései

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A hirtelen erőhatásból, irányváltásból származó sérülések közül nagyon gyakoriak az ujjtörések, a ficamok, rándulások, különösen a bokaficam és a csuklórándulás. A csapattársak sokszor szorulnak orvosi ellátásra az Achilles-ín gyulladása vagy szakadása miatt is. A kosarasoknak különösen érzékeny testrésze a váll és a térd. A vállban a rotátorköpeny gyulladása miatt kell általában szüneteltetni a játékot, míg a térdben a húzódás, valamint a keresztszalag sérülése jellemző. Tipikus a meniszkuszok sérülése is, amelyek a térdízületekben található C-alakú porcok.

        A sérülések többsége elkerülhető a kosárlabdázáshoz alkalmas cipő viselésével, amely nem csúszik a pályán. A védőfelszerelés mellett az egyéni és a játékos társak biztonsága érdekében különösen fontos a megfelelő technika alkalmazása, valamint a játékszabályok betartása.

        (WEBBeteg - N. A., fordító; lektorálta: Dr. Veress Dóra, általános orvos)

        Legutóbb frissült: 2014.11.20 23:23
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Mi okozhat viszketést?

        Mi okozhat viszketést?

        Dr. Csuth Ágnes

        A tartós viszketés a kellemetlenségen túl további szövődményeket is okozhat.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

        Megtudtuk, miért futnak a nők

        A futás népszerűsége évek óta töretlenül növekszik Magyarországon. Mára sokak számára természetes, hogy a nők szeretnek sportosan és egészségesen élni, számukra a mozgás örömet és pozitív élményeket jelentő hétköznapi tevékenység. A Budapest Sportiroda és a 21 Nő az egészségügyért alapítvány országos kutatása első alkalommal mérte fel azt, hogy miért futnak a nők.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.