• Hogyan készítsünk edzéstervet?

        Szerző: WEBBeteg - N. A., fordító

        A megálmodott testalkat megvalósításának első lépése az ideális edzésterv elkészítése.

        Egy naptár mellett el kell dönteni, hogy heti hány nap szánható az edzésre. Ki kell választani a megfelelő edzéstípust. Az aerobik segít az egészség megőrzésében, a testépítés viszont komolyabb izommunkát tesz lehetővé. Érdemes egy kardio tervet és egy testépítési tervet is kidolgozni. A legfontosabb és a legnehezebb lépés a terv megvalósításának elkezdése, majd az edzésterv követése hétről hétre.

        Hirdetés

        Kardiotréning

        Egy felnőtt embernek minimum napi 30 perc mozgás szükséges. Ebből 20 perc a tényleges edzés, 5 perc a bemelegítés, és 5 perc a levezetés. Az edzés időtartama fokozatosan növelhető. Az edzésre szánt napok mindegyikére érdemes kiválasztani egy kardio edzésfajtát, pl. spinning, kocogás, futópad. Eredmények csak a terv pontos betartásával érhetőek el.

        Súlyzós edzés

        Az egyenletes fejlődés nagyon fontos, ezért – főleg eleinte – minden edzésen minden izomcsoportot érdemes edzeni. A tapasztaltabbak egy alkalommal már csak egy izomcsoporttal foglalkoznak. Egy edzés ideális esetben minimum 30-60 percig tart, és két gyakorlat között nem ajánlott 60 másodpercnél többet pihenni. Az izmok pihentetésére is érdemes figyelmet fordítani. Ugyanarra az izomcsoportra legalább egy napig nem szabad rádolgozni, mert a pihenés is az izomfejlődést szolgálja. A célok elérése érdekében olykor módosítani kell az edzéstervet.

        (WEBBeteg - N. A.,fordító; lektorálta: Dr. Veress Dóra, általános orvos)

        Módosítva: 2012.04.15 14:17, Megjelenés: 2012.04.15 14:17
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Sport

        Sport

        Sándor Judit, erőnléti edző

        Miért kell nyújtani? Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk? Cikkünkből megtudhatja.

        Rett-szindróma

        Rett-szindróma

        Dr. Debreczeni Anikó

        Fejlődési rendellenesség, amely a központi idegrendszert érinti elsődlegesen.

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

        Miért nincs eredménye az edzésnek? Milyen a jó edzésterv?

        Sokan találkoztak már azzal a problémával, hogy rendszeresen jártak edzeni, mindent maximálisan végigcsináltak és mégsem volt látható eredmény hosszú hónapok után sem. Ilyenkor az emberek nagy része csalódottan hagyja abba az edzéseket, pedig elég egy kis újragondolás, néhány apróbb módosítás, és az eredmény biztosan nem marad el.

        Edzésterv időseknek - 12. hét

        Edzésterv időseknek - 12. hét

        Edzésterv időseknek - 11. hét

        Edzésterv időseknek - 11. hét

        Edzésterv időseknek - 10. hét

        Edzésterv időseknek - 10. hét

        Edzésterv időseknek - 9. hét

        Edzésterv időseknek - 9. hét

        Edzésterv időseknek - 8. hét

        Edzésterv időseknek - 8. hét

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA