A hem vas megoldást nyújthat a problémádra!

Szponzorált tartalom
frissítve:

Tudtad, hogy ha a terhesség előtt vagy az elején nem töltöd fel a tested vasraktárait, akkor a terhesség végére krónikus vashiány is kialakulhat? Hogy miért? Mert a magzat növekedése során a normál napi vasszükséglet sokszorosát használja fel a szervezet. (x)

terhességAbban az esetben, ha a szervezeted intenzív fizikai megterhelésnek van kitéve - pl. rendszeres, nagy erőkifejtést is igénylő sport tevékenység vagy aktív fizikai munka esetén - a szervezet vasfelhasználása jelentősen megnő?

A krónikusan nem megfelelő vas bevitel tünetei lehetnek fáradtság, szédülés, fejfájás, mellkasi fájdalom, sápadtság, hajhullás, töredezett köröm, depresszió. Ezeket jobb megelőzni a megfelelő minőségű és mennyiségű vas bevitelével.

A vas egy esszenciális ásványi anyag. A szervezet megfelelő működéséhez elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségben és minőségben legyen jelen.

Azon túl, hogy a sejtekhez szállítja az élethez nélkülözhetetlen oxigént, számos más funkciója is van. Hozzájárul a normál vörösvérsejt- és hemoglobin-képződéshez, támogatja a normál szellemi működés fenntartását, részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokban, hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez, valamint a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez.

Fontos szerepe van a sejtosztódásban, így terhesség alatt és gyermekkorban kiemelt fontossággal bír.fáradtság

Növényi eredetű élelmiszerekben (zöldségfélék, diófélék, bab, teljes kiőrlésű gabona, gyümölcsök) van jelen és ez lenne a legnagyobb vasforrás a mindennapi életünkben.

A zöldségekben található nem hem vas viszont nehezen szívódik fel, mert általában kötött formában van jelen.

A felszívódás mértéke nagyon alacsony és a gyomorsav és egyéb étrendi tényezők, mint a kávé, tea, nagymértékben befolyásolják, így sajnos tovább rontják az egyébként sem jó felszívódást.

A bélben való rossz hasznosulás miatt azonban csak kis része éri el a vért, viszont a felszívódni nem tudó vas kellemetlen mellékhatásokat, mint hasmenés, székrekedés, hányás, émelygés és egyéb hasi diszkomfort érzést okoz.

A jól hasznosuló hemvas-szükséglet természetes eredetű forrásai pl. a hal, baromfi, sertés, marhahús, ha elegendő mennyiséget fogyasztunk belőle.

vaspótlásAz ajánlott napi 18 mg vasbevitel eléréséhez egy menstruáló nőnek legalább 8- szor több spenótot kell ennie, mint főtt májat. Rohanó világunkban sajnos ez sokszor kivitelezhetetlen.

Kevesen figyelnek oda, hogy a napi háromszori étkezéssel a test működéséhez megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyagot juttassanak be. Neked sikerül?

Széles a termékek palettája, amivel plusz vashoz juttathatjuk a testünket, azonban mindenképp hem vas formájában tedd azt meg. Hogy miért? Mert a hem vas egységet alkotva hatékonyan szívódik fel, nem befolyásolja a gyomorsav vagy egyéb étrendi tényezők. Szabad vas ionok így nem maradnak a bélben, így nagyon fontos tulajdonsága, hogy nem okoz kellemetlen mellékhatásokat a fel nem szívódott vas.

Jegyezd meg tehát, hogy a hem vas az jó vas.

Részletesen a HEM vasról!

GLB-2022 11/05, lezárás dátuma: 2022.11.18.

Cikkajánló

Menstruáció előtt
Menstruáció előtt

Miért jelentkezhetnek megfázásszerű tünetek?

Magas LDL-koleszterin-szint
Magas LDL-koleszterin-szint

Miért veszélyes?

WEBBeteg - Dr. Farkas Ágnes, szülész-nőgyógyász
WEBBeteg - Dr. Mélypatakiné Dr. Áfra Júlia, szakgyógyszerész
WEBBeteg - Bak Marianna, biológus szakfordító
WEBBeteg - Dr. Debreczeni Anikó, általános orvos
WEBBeteg - Dr. Szimuly Bernadett, általános orvos
Cikkértesítő
Értesítés a témában születő új cikkekről.