• Újév és karácsony között híznak el az emberek: Hogy lehet karcsú tavaszra?

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        A szűk farmert és a lepattanó inggombokat sokan az adventi időszak számlájára írják, pedig ilyenkor felmérések szerint átlagosan csupán 370 gramm súlyfelesleget halmozunk fel. A fölösleges kilók valójában nem karácsony és újév között, hanem újév és karácsony között rakódnak le.

        A karcsúság hívei januárban elkezdik a megszorításokkal járó fogyókúrákat, diétákat, és egyre többen látogatják a fitness termeket is. Nem kell bűntudatot éreznie, ha az ünnepek alatt kicsit elengedte magát! Ne a karácsonyt hibáztassa a plusz kilókért! Ha az év többi részében odafigyel a helyes táplálkozásra és a rendszeres mozgásra, tavasszal sem kell majd kínzó diétákon törnie a fejét!

        Hirdetés

        Mit tehet, hogy tavaszra fittnek és csinosnak érezze magát?

        • Testtömeg-index

          Ellenőrizze Ön is BMI-értékét testtömegindex-kalkulátorunkkal!
          Sétáljon sokat a friss, téli levegőn!
        • Az édességek utáni vágyat nagyon jól csillapítják a különféle teák, például a fahéjtea. Ne sanyargassa magát! Ha lemond az édességekről, a teát nyugodtan édesítheti, de cukor helyett inkább mézet válasszon!
        • Egyen sok halételt! A legegészségesebb a pisztráng, a lazac és a fogas. Ezek védik a szívet, nagyon finomak és alacsonyabb a kalóriatartalmuk, mint más húsoknak. A legjobb, ha főve vagy sütőben sütve készíti el őket. A téli fényhiányos hónapokban különösen nagy szükségünk van D-vitaminra csontjaink egészségének megőrzése érdekében, a halak pedig kiváló D-vitaminforrást jelentenek!
        • A zöldségek létfontosságú vitaminokat, tápanyagokat tartalmaznak, melyek fitten tartják szervezetünket. Nyersen vagy párolva ideális a fogyasztásuk. Kerülje a magas zsírtartalmú önteteket!
        • A szaunázás és a termálfürdőzés jót tesz testnek és léleknek, és a csokoládéval szemben, amit sokszor szintén a jobb kedv reményében fogyasztunk, garantáltan kalóriamentes!
        • Igyon sok folyadékot, lehetőleg szénsavmentes ásványvizet vagy cukrozatlan gyümölcs és zöldségleveket!
        • A csokoládé és a bonbonok kiváló alternatívája lehet a friss gyümölcsökből készített szörbet (fagyasztott vizes gyümölcspüré, gyümölcsfagylalt). Nassolnivalónak pedig megfelelő választás lehet valamilyen zsírszegény sajt, pl. mozarella, Gouda, light sajtok. A sajtok ráadásul kitűnő kalciumforrást jelentenek, a kalcium pedig a csontok egészsége szempontjából nélkülözhetetlen. Persze ezekkel sem szabad túlzásba esni!
        • A krémleveseket ne tejszínnel vagy tejföllel sűrítse, hanem pürésítse a zöldségeket!

          A testsúly befolyásolja a várható életkort

          Másfél millió ember adatai alapján elmondható, hogy mind a túlsúly, mind a túlzott soványság rosszat tesz az egészségnek és megrövidíti az életkilátásokat. Amerikai kutatók 19 nagy tanulmány eredményeinek összesítése alapján számolták ki, hogyan hathat a testsúly a várható élettartamra. A testsúly befolyásolja a várható életkort>>

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: gesundheit.de  , Lektorálta Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2015.12.29 12:51, Megjelenés: 2015.12.29 12:51
      • Cikkajánló

        Emésztési zavar

        Emésztési zavar

        WEBBeteg

        Mik a tünetei az emésztési zavarnak? Hogyan előzhető meg?

        Fogzás

        Fogzás

        Dr. Szendrey Gábor

        A baba nyugtalan, sírdogál, sőt még hőemelkedése is lehet.

        Dietetikus vagy táplálkozási tanácsadó? Kit válasszunk?

        Ma már az interneten bármi megtalálható, és bárkiből lehet úgynevezett szakember is. Azonban nem árt tudnunk, hogy kihez érdemes fordulnunk, ha biztos tudáson alapuló, valódi segítséget szeretnénk kapni.

        Régi-új találmány: Erjesztett ételek

        Az utóbbi évtizedekben született kutatási eredmények fényében a táplálkozás jelentősége felértékelődött, hiszen ma már tudjuk, hogy az emésztőrendszer meghatározó szerepet tölt be a test és lélek működésében.

        Fogyókúra - Íme a leggyakoribb tévhitek

        Számos olyan tévhit van, amik nagyon megnehezítik a vágyott cél - a formás alak és egészséges test - elérését. Ismerkedjünk meg a tíz leggyakrabban előforduló tévhittel!

        Magas vérnyomás és elhízás - Mit okozhat 10 kiló túlsúly?

        Az elhízás korunk járványszerűen terjedő betegsége, mely az egész világon rohamosan terjed mind a felnőtt, mind a gyermek korosztályban. Az elhízás nemcsak esztétikailag nem kívánatos jelenség, hanem számos betegség előidézője is, mint például a magas vérnyomásé.

        Gyors fogyás vagy hízás: a striák

        A stria nem más, mint a bőr olyan területe, mely kinyúlt. Általában jelentős testsúlygyarapodás vagy testsúlyvesztés okozza, s a bőr rugalmasságától függ, hogy mindez a folyamat milyen nyomot hagy.

        Tények és tévhitek az anyagcseréről

        Okoznak-e a light termékek túlsúlyt? Lassú-e az elhízottak anyagcseréje? A túlsúlyos személyek alacsonyabb önkontrollal rendelkeznek, mint sovány társaik? Cáfolunk néhány tévhitet.

        Elhízás: nem veszünk tudomást a veszélyről

        A túlsúlyos emberek közül sokan állandó érzéki csalódás elszenvedői: egyáltalán nem veszik észre, hogy a mérleg az ő esetükben az egészségesnél nagyobb terhelésnek van kitéve, s ezzel együtt elbagatellizálják az elhízás egészségi következményeit is.

        Egészségkárosító diéták - Ne próbálja ki!

        Mióta a világ világ, a nők igyekeznek karcsúak maradni, s ennek érdekében a legegészségkárosítóbb diétáktól sem riadnak vissza.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA