• Újév és karácsony között híznak el az emberek: Hogy lehet karcsú tavaszra?

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        A szűk farmert és a lepattanó inggombokat sokan az adventi időszak számlájára írják, pedig ilyenkor felmérések szerint átlagosan csupán 370 gramm súlyfelesleget halmozunk fel. A fölösleges kilók valójában nem karácsony és újév között, hanem újév és karácsony között rakódnak le.

        A karcsúság hívei januárban elkezdik a megszorításokkal járó fogyókúrákat, diétákat, és egyre többen látogatják a fitness termeket is. Nem kell bűntudatot éreznie, ha az ünnepek alatt kicsit elengedte magát! Ne a karácsonyt hibáztassa a plusz kilókért! Ha az év többi részében odafigyel a helyes táplálkozásra és a rendszeres mozgásra, tavasszal sem kell majd kínzó diétákon törnie a fejét!

        Hirdetés

        Mit tehet, hogy tavaszra fittnek és csinosnak érezze magát?

        • Testtömeg-index

          Ellenőrizze Ön is BMI-értékét testtömegindex-kalkulátorunkkal!
          Sétáljon sokat a friss, téli levegőn!
        • Az édességek utáni vágyat nagyon jól csillapítják a különféle teák, például a fahéjtea. Ne sanyargassa magát! Ha lemond az édességekről, a teát nyugodtan édesítheti, de cukor helyett inkább mézet válasszon!
        • Egyen sok halételt! A legegészségesebb a pisztráng, a lazac és a fogas. Ezek védik a szívet, nagyon finomak és alacsonyabb a kalóriatartalmuk, mint más húsoknak. A legjobb, ha főve vagy sütőben sütve készíti el őket. A téli fényhiányos hónapokban különösen nagy szükségünk van D-vitaminra csontjaink egészségének megőrzése érdekében, a halak pedig kiváló D-vitaminforrást jelentenek!
        • A zöldségek létfontosságú vitaminokat, tápanyagokat tartalmaznak, melyek fitten tartják szervezetünket. Nyersen vagy párolva ideális a fogyasztásuk. Kerülje a magas zsírtartalmú önteteket!
        • Elhízás - Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

          A szaunázás és a termálfürdőzés jót tesz testnek és léleknek, és a csokoládéval szemben, amit sokszor szintén a jobb kedv reményében fogyasztunk, garantáltan kalóriamentes!
        • Igyon sok folyadékot, lehetőleg szénsavmentes ásványvizet vagy cukrozatlan gyümölcs és zöldségleveket!
        • A csokoládé és a bonbonok kiváló alternatívája lehet a friss gyümölcsökből készített szörbet (fagyasztott vizes gyümölcspüré, gyümölcsfagylalt). Nassolnivalónak pedig megfelelő választás lehet valamilyen zsírszegény sajt, pl. mozarella, Gouda, light sajtok. A sajtok ráadásul kitűnő kalciumforrást jelentenek, a kalcium pedig a csontok egészsége szempontjából nélkülözhetetlen. Persze ezekkel sem szabad túlzásba esni!
        • A krémleveseket ne tejszínnel vagy tejföllel sűrítse, hanem pürésítse a zöldségeket!

          A testsúly befolyásolja a várható életkort

          Másfél millió ember adatai alapján elmondható, hogy mind a túlsúly, mind a túlzott soványság rosszat tesz az egészségnek és megrövidíti az életkilátásokat. Amerikai kutatók 19 nagy tanulmány eredményeinek összesítése alapján számolták ki, hogyan hathat a testsúly a várható élettartamra. A testsúly befolyásolja a várható életkort>>

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: gesundheit.de  , Lektorálta Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Legutóbb frissült: 2015.12.29 12:51
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Fogzás és fogápolás

        Fogzás és fogápolás

        Dr. Szendrey Gábor

        A fogzás megviseli a csecsemőket. Mit tehet a szülő és mit ne tegyen?

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Megelőzhető az aranyér? - Az orvos válaszol

        Mivel lehet megelőzni az aranyér kialakulását? A családomban rajtam kívül mindenki küzd ezzel a problémával. - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        Nem alkoholos zsírmáj

        Korunkban a nem alkoholos zsírmáj az egyik leggyakoribb májbetegség. A triglicerid májban történő lerakódása számos következményes gyulladásos folyamatot indít el, melyek fibrózishoz, kötőszövet-felhalmozódáshoz vezetnek.

        Túlsúly: Nem csak a BMI számít

        Túlsúly, kóros soványság, normál testsúly, elhízás. A testtömeg index alapján határozható meg, hogy ki melyik csoportba tartozik. A testtömeg index (BMI) a testsúly és a magasság ismeretében kiszámolható.

        A gyermekkori elhízás visszaszorítható

        Az elhízás-járvány nemcsak a felnőtteket érinti, hanem nagy számban a gyerekeket és kamaszokat is. A World Obesity Federation adatai szerint napjainkban világszerte több mint 223 millió iskolás elhízott vagy túlsúlyos, és ez a szám 2025-re várhatóan 268 millióra emelkedik, hacsak nem cselekszünk azonnal.

        Prediabétesz diéta: mit együnk, ha több a cukrunk a kelleténél?

        A prediabétesz állapot a cukorbetegség előszobájának is tekinthető, mivel ekkor a vércukorszint már a normál érték fölé emelkedett, noha még nem éri el a kóros értéket. Bár a prediabéteszben szenvedők aránya nem pontosan ismert, egy vizsgálat alapján minden harmadik brit felnőtt érintett és a CDC adatai szerint az USA-ban is hasonló az arány.

        A stressz elhízáshoz vezet

        Ha Ön hízásra hajlamos, tanácsos minél előbb szakemberhez fordulnia és a stressz kezeléséhez segítséget kérnie, így nem alakul ki a stressz indukálta, elhízáshoz vezető ördögi kör.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Orvos válaszol
      • Infografika és videó
      • Hirdetés
      • Szavazás

        Korábbi szavazások