• Ezekkel a gyümölcsökkel és zöldségekkel előzhető meg leghatékonyabban a súlygyarapodás

        Szerző: WEBBeteg - E. M. M., fordító

        Először vizsgálták meg átfogóan, hogy pontosan melyek azok a flavonoid-vegyületek, amelyek a leginkább segítenek a fogyásban: az eredmények alapján ezek közé tartoznak a flavonolok, az antocianinok és a flavonoid polimerek. Vajon milyen gyümölcsök és zöldségek bővelkednek ezekben az összetevőkben?

        Már a korábbi eredmények is utaltak rá, hogy a flavonoidok segíthetnek a súlycsökkentésben, most azonban nemcsak néhány vegyületet, hanem a flavonoidok hétféle típusát vizsgálták meg.

        „Hosszabb időtávon már a súlygyarapodásunk kismértékű gátlásával vagy a súlyunk kismértékű csökkentésével is jelentősen mérsékelhetjük a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát” - írják a British Medical Journal (BMJ) egyik legutóbbi számában közölt tanulmány szerzői, akik emiatt vizsgálták meg a korábbiaknál alaposabban, hogy a különféle zöldségekben és gyümölcsökben jelenlévő flavonoidok miként hatnak a testsúlyra. 

        A korábbi hasonló tanulmányok elsősorban a flavonoidok egyik zöld teában megtalálható alcsoportjára, a flavon-3-ol vegyületekre fókuszáltak, most viszont a flavonoidok jóval szélesebb csoportját, összesen hétféle vegyületcsoportot vizsgáltak, és nem csak kisszámú résztvevővel, hanem összesen 124 000 férfi és nő adatának elemzésével, akiket összesen 24 éven át követtek. 

        A 27 és 65 év közötti alanyok három nagy amerikai vizsgálatsorozatban vettek részt, melyek során súlyuk változásairól, életmódbeli szokásaikról és aktuális egészségi állapotukról kétévente saját maguk számoltak be a vizsgálat vezetőinek 1986 és 2011 között,  4 évente pedig – egy hitelesített táplálkozási kérdőív segítségével – étrendjükről is részletesen információkat közöltek.

        Hirdetés

        A hétféle vizsgált flavonoid alcsoport a flavanonok, az antocianinok, a flavon-3-ol-ok, proantocianidinek, a flavonoid polimerek, a flavonolok és a flavonok vegyületei voltak. Az eredmények értékelésekor figyelembe vették az összes olyan további tényezőt is, amely összefügghetett a súlygyarapodással és a súlycsökkenéssel, így a fizikai aktivitást, a tévénézést, valamint 17 további étrendi tényezőt is, mint a cukrozott üdítőitalok, a sült ételek, az alkohol, a koffein, a teljes kiőrlésű gabonafélék és a feldolgozott húsok bevitelének mennyiségét.

        Ön tudja? Milyen betegségekkel áll összefüggésben a mozgáshiány?

        Mit érdemes fogyasztani a súlygyarapodás elkerülése érdekében?

        Mindezek után azoknál, akik több flavonoid-tartalmú ételt fogyasztottak, kisebb mértékű súlygyarapodás volt megfigyelhető az évek során a többiekkel összehasonlítva. 

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A súlycsökkenést leginkább elősegítő flavonoidok közé az antocianinok, a flavonoid polimerek és a flavonolok tartoztak:

        • az antocianinok a szederben, az eperben, a málnában, a fekete áfonyában, a vörös szőlőben és a cseresznyében fordulnak elő nagyobb mennyiségben,
        • a fekete áfonya és az eper ezen kívül flavonoid polimerekben is gazdag, ahogyan a tea, a pekándió és az alma is,
        • flavonolokat szintén a teában, a hagymában, valamint a körték egy részében találunk jelentősebb mennyiségben.

        „Eredményeinkkel tovább finomítható az az általános tanács, hogy szívünk és keringésünk egészségének megőrzése érdekében együnk minél több zöldséget és gyümölcsöt: az ajánlásokban most már külön is kiemelhető, hogy melyek ezek” - mondta a cikk első szerzője, Monica Bertoia.

        (WEBBeteg - Forrás: medscape.com, Fordító: Erdélyiné Mikó Marianna)

        Módosítva: 2016.05.23 21:41, Megjelenés: 2016.05.23 21:41
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Bőrfelszíni sérülések

        Bőrfelszíni sérülések

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        A legkisebb sérülésből is lehet baj, ha nem látja el megfelelően. (x)

        A férfi inkontinencia

        A férfi inkontinencia

        Cs. K., fordító

        Tévhit, hogy a vizelettartási probléma csupán a nőket érinti.

        Kisebb az elhízás veszélye, ha gyalog jár a gyerek iskolába

        Kisebb eséllyel lesz túlsúlyos vagy elhízott az a gyerek, aki rendszeresen gyalog, kerékpárral, esetleg rollerrel jár iskolába - állapította meg egy új kutatás.

        Elhízás - Mikor forduljunk orvoshoz?

        Ha rááll a mérlegre, megtudhatja, mennyi a teljes testtömege, de nem kap felvilágosítást arról, hogy ebből mennyi a zsírszövet. A mérleg nem mondja meg azt sem, hogy a zsírszövet Önre jellemző elhelyezkedése mekkora kockázatot jelent.

        Hogyan kommunikáljuk aggályainkat túlsúlyos szeretteinknek?

        A világon a felnőtt lakosság 39 százaléka túlsúlyos, közülük 13 százalék elhízott. Mivel sajnos 2018 második fele óta Magyarország hivatalosan is Európa legkövérebb nemzete lett, valószínűleg mindenki ismer olyan embereket a környezetében, akiknek életmódváltásra lenne szüksége.

        Az elhízás növeli a daganatok veszélyét

        A fejlett országokban a legaggasztóbb népegészségügyi problémák közé tartozik a daganatos megbetegedések és az elhízás kérdése. Egy kutatás szerint a daganatos megbetegedések közel fele összefüggésbe hozható az elhízással.

        Miért kell kezelni az elhízást? A túlsúly következményei

        Minél inkább megnő az ember testtömege, annál több - sok esetben igen súlyos következménnyel járó - betegséggel találhatja magát szemben. Milyen szövődményei lehetnek a túlsúlynak?

        Élet elhízottan - Önt érinti?

        A szégyenérzet és a depresszió gyakori az elhízott emberek között, noha az elhízást egy krónikus testi állapotnak is tekinthetjük, nem kell akaratgyengeségnek vagy személyes választásnak titulálni.

        A krónikus alváshiány növeli az elhízás rizikóját

        A kevesebbet alvó felnőttek és gyerekek esetében jelentősen magasabb testtömegindexet tapasztaltak amerikai kutatók, és az elhízáson kívül számos anyagcsere-betegség is nagyobb arányban volt észlelhető náluk.

        Az elhízás kezelési lehetőségei

        Inkább fogyjon kevesebbet tartósan, mint többet, amit visszaszed! A testtömeg lassú, folyamatos csökkentése (kb. heti fél, egy kilogramm) a legbiztonságosabb módja a fogyásnak.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.