• A koránkelés egészségesebbé tesz

        Szerző: drportal.hu

        Ki korán kel, aranyat lel - tartja a közmondás, és ha ez nem is lenne igaz, a kutatók szerint mindenesetre a koránkelők könnyebben megbirkóznak a mindennapok kihívásaival, és általában jobb egészségi állapotnak örvendenek, mint a hétalvók.

        A British Psychological Society egyik konferenciáján elhangzottak alapján azok, akik korán kipattannak az ágyból, összeütik a reggelit, majd elviszik a gyermekeket az iskolába, jobban teljesítenek a munkahelyükön, mint azok, akiknek nehézkesen indul a reggel. A kutatók 1068 felnőtt személyt kértek fel boldogság- és szorongás szintjük értékelésére, amit fizikai egészségük, étkezési- és alvási szokásaik adataival vetettek össze. A felmérés eredményeképp megállapították, hogy akiket visszahúz az ágy, és képtelenek felkelni időben, nagyobb eséllyel válnak depresszióssá, hajlamosabbak a stresszre és az elhízásra.

        Hirdetés

        A megkérdezettek válaszai alapján, a korán kelő, reggeli típusú emberek, általában reggel 7 óra körül kelnek, míg az éjszakai típusok délelőtt 9 óra körül kászálódnak ki az ágyból. Hétvégente mindkét csoport tovább élvezi az ágy melegét, ekkor a pacsirták átlagosan 7.47-ig, míg a baglyok egészen 10.09-ig halogatják a felkelést.

        Dr. Joerg Huber, a Roehampton University orvosa elmondta, a reggeli típusú emberekre általában jellemző jobb egészségi állapot, optimálisabb testsúly, és pszichés kiegyensúlyozottság oka az lehet, hogy a korán kelők bioritmusa jobban illeszkedik a mai, felgyorsult tempójú hétköznapok elvárásaihoz.

        Ennek ellenére a lustálkodóknak sem kell elkeseredniük, hiszen vannak bizonyos foglalkozások, ahol éjszakai ébrenlétre van szükség.

        A felmérés azt is megállapította, hogy a sokat televíziózók hajlamosak kihagyni a reggelit, mivel nagy részük kedveli a tévé előtti nassolást is, így feltételezhetően, reggelre kevésbé éheznek meg.

        (DRportal)

        Módosítva: 2017.10.18 05:21, Megjelenés: 2017.10.18 05:21
      • Cikkajánló

        Alváshiány

        Alváshiány

        Cs. K., fordító

        Összeadódik, de egyszerre nem pótolható. Mit tegyünk, ha alváshiányunk van?

        Lézeres szemműtét

        Lézeres szemműtét

        Szponzorált tartalom

        Vajon miért ilyen népszerű a lézeres szemműtét? Utánajártunk. (x)

        Mindig fáradt? - A 7 leggyakoribb ok

        Ha sokszor elgondolkozik azon, vajon miért olyan fáradt mindig, nincs egyedül. Felmérések szerint minden öt megkérdezettből kettő érzi magát a hét nagy részében fáradtnak, és minden harmadik ember alváshiánnyal küzd.

        Ezért fázékonyabbak a nők, mint a férfiak

        A lakásban hosszú melegítőben és pulóverben lévő hölgy mellett kényelmesen megfér a pólós és rövid nadrágos férfi. Ha ismerős a kép, nem meglepő, már tudományos magyarázat is van arra, hogy miért fáznak jobban a nők.

        Kényelmes ágy - Kiegyensúlyozott mindennapok

        Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.

        Az alvászavar és típusai

        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

        Alvási apnoe - Miért fontos a szűrés?

        Az alvási apnoet napjainkban súlyos betegségnek tartják, amely a mindennapokra és a párkapcsolatra gyakorolt káros hatása mellett számos szövődményt idézhet elő, illetve megnöveli más betegségek kockázatát.

        Alvásproblémák? - Tippek a nyugodt pihenéshez

        Sokan szenvednek alváshiánytól, de kevesen tudják, hogy a helyes alvási higiéné kialakítása mellett akár gyógyszer nélkül is legyőzheti az alvásproblémákat.

        Hogyan segíthet a babának, hogy átaludja az éjszakát?

        Sok szülő belefáradt már abba, hogy éjszakáról éjszakára órákat van ébren kisbabája sírása miatt. Az alábbi tippekkel segíthet gyermekének átaludni az éjszakát.

        Az alvási apnoe kezelése

        Az alvási apnoe enyhébb eseteiben orvosa életviteli változtatásokat javasolhat Önnek, többek között fogyást és a dohányzás elhagyását. Ha ezek nem elegendőek vagy ha az alvási apnoe mérsékelten súlyos, számos más kezelés is rendelkezésre áll.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.