Egészséges grillezés

Szerző: drportal.hu

A grillen sült ételek nemcsak egészségesek, hanem finomak is, hiszen a grill a húsoknak pikáns, füstös ízt kölcsönöz, miközben a sütéshez alig van szükségünk zsiradékra. Az sem utolsó szempont, hogy a szabadtéri sütögetés kellemes időtöltés, ami után nem kell az egész konyhát átsúrolnunk.

Természetesen nemcsak húsokat, hanem sajtot, zöldséget és gyümölcsöket is grillezhetünk, azonban grillezéskor sem feledkezhetünk meg néhány higiéniai és biztonsági szabályról.

A húsok grillezésekor figyeljünk a megfelelő hőmérsékletre, mert a túl magas hőmérsékleten sült, megpörkölődött, szenes húsokban a sütés folyamán rákkeltő kemikáliák, policiklikus aromatikus szénhidrogének és heterociklikus aminok keletkeznek.

  • Tartsuk a grillt tisztán és megfelelő állapotban
  • Tisztítsuk meg használat utána rácsot és/vagy használjunk alufóliát
  • A nyers húst elkülönítve tároljuk a zöldségektől, gyümölcsöktől és készételektől
  • Ügyeljünk a megfelelő sütési hőmérsékletre, ha szükséges használjunk hőmérőt
  • Ne süssük túl a húsokat és távolítsuk el a túlságosan megpörkölődött, szenes részeket
  • Vágjuk le a húsokról a túlzottan zsíros részeket, nehogy sütés közben lángra kapjanak
  • A sütés előtti pácolás, marinálás nemcsak ízletesebbé és porhanyósabbá varázsolja a húsokat, hanem az előbb említett karcinogén anyagok képződését is gátolja.
  • A szószokat csak a sütés után adjuk a húsokhoz.
  • A húsok mellé grillezzünk zöldségeket, például burgonyát, cukkinit, paprikát vagy padlizsán

(DRportal - Forrás: nutrition.about.com)

Hozzászólások (0)

Cikkajánló

Terhesség Terhesség

Hüvelyfolyás és hüvelyfertőzés terhesség idején? Vegyük komolyan! (x)

Az F-vitamin - avagy a telítetlen...

Az F-vitamin a telítetlen zsírsavak csoportját foglalja magába. Az F-vitamin egy régebbi elnevezés, de mai értelemben már nem soroljuk ezeket a...

Legnagyobb ellenségeink: telített...

Büszkén és jogosan hirdetjük, hogy sportnemzet vagyunk, a sportoló nemzet jelzőt viszont a legnagyobb jóindulattal sem aggathatjuk magunkra. Az...

Grillezzünk okosan

A szakértő szerint a sovány húsok, a zöldségek és a pácok az egészséges választások a nyári grillezésekhez.

Kérje ingyenes cikkértesítőnket!
Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.