• Erősítse immunrendszerét! Segítünk!

        Szerző: WEBBeteg

        Mozogjon rendszeresen szabad levegőn, aludjon eleget és próbálja meg távol tartani magát a stressztől, tartózkodjon a dohányzástól és a mértéktelen alkoholfogyasztástól. Egyen egészséges ételeket és ügyeljen a kellő vitamin és ásványi anyag bevitelre.

        Összeszedtük az öt legjobb egészségmegőrzési tippet, ha ezeket követi, elkerülheti a hideg, esős időjárás okozta megbetegedéseket.

        Hirdetés

        1. Gyümölcsfogyasztás: ha naponta ötször fogyaszt gyümölcsöt és zöldséglevet, kellő vitaminhoz jut szervezete. A legjobb elosztás: háromszor 350 gramm zöldség (az a legjobb, ha ennek a felét nyersen fogysztja) és kétszer (250-300 g) gyümölcsöt frissen. Egy adagot az ötből helyettesíthet 100%-os gyümölcs- vagy zöldséglével.

        Imunrendszerünk erősítése

        2. Sport: rendszeres testmozgással felpörgetheti szervezetét. Nem kell élsportolóvá válnia, napi 30-60 perc testmozgás elég a formába lendüléshez: futás, kerékpározás, séta megteszi hatását. Mozogjon a lehető legtöbbet friss levegőn, ez erősíti a tüdőt. A hideg-meleg levegő ki- és belégzése által csökken a vérnyomás és hatékonyabbá válik a szervezet ellenállása. Ha Ön a mozgásszegény hétköznapokat megtölti sporttal, jobb lesz az önértékelése és kiegyensúlyozottabbá válik, ez - közvetve - az immunrendszerre is jótékony hatással van.

        Sporteszközök

        3. Szauna: Szaunázzon rendszeresen, egyszer vagy kétszer egy héten! A hideg és meleg váltakozása serkenti az anyagcserét, és jó hatással van a hőháztartásra, erősíti az érrendszert, normalizálja a vérnyomást, jó hatással van az immun- és az idegrendszerre egyaránt.

        Sporteszközök

        4. Váltózuhany, lábfürdő: hideg-melegvizes lábfürdőt otthon is készíthet: tegyen két nagyobb edényt egymás mellé, az egyiket meleg 38 fokos vízzel, a másikat hidegvízzel töltse meg. Ügyeljen arra, hogy a vízszint legalább a vádli közepéig érjen. Tegye a lábát három percre a melegvízbe, majd 20 másodpercre merítse a hidegbe. Ezt ismételje meg háromszor. Fontos: mindig hidegvízzel fejezze be a lábfürdőt! A reggeli váltózuhany rendkívül jó hatással van az immunrendszerre. Két három perc melegvíz alatti tartózkodás után engedjen magára hideg vizet. Ezt ismételje meg háromszor. Ugyanaz igaz, mint a lábfürdőre: hidegvízzel fejezze be.

        Sporteszközök

        5. Alvás: az alvás során regenerálódik a szervezet az egésznapi hajtás után. Megfelelő mennyiségű alvás nélkül nincs egészséges szervezet. Ügyeljen arra, hogy hálószobája megfelelően szellőzött legyen és a hőmérséklet 16-18 Celsius fok közé essen.

        Sporteszközök

        (WEBBeteg)

        Módosítva: 2012.09.10 12:05, Megjelenés: 2012.09.10 12:05
      • Cikkajánló

        Eperallergia

        Eperallergia

        Dr. Garaczi Edina

        Az eper fogyasztása kellemetlen tüneteket is okozhat.

        COVID-19

        COVID-19

        Fazekas Erzsébet, újságíró

        Mekkora annak a kockázata, hogy felületekről fertőződünk meg a koronavírussal?

        A koronavírus-járvány során sok csaló akar meggazdagodni

        A koronavírus-járványt övező bizonytalanság, elszigeteltség, szorongásos állapot miatt legtöbben a televízió- vagy a rádiócsatornák híradásaiból tájékozódnak. Az internet azonban a magyar háztartások jelentős hányadában elérhető, így annak használata a felnőttek és a gyermekek számára is kézenfekvő. Ám a közösségi oldalakról, hírportálokról tájékozódók a valós, napi információk mellett álhíreket is felfedezhetnek.

        Tanácsok horgászoknak a koronavírus-járvány idején

        A COVID-19 a szabadban is terjed cseppfertőzés útján, ezért a jelenlegi járványhelyzet a horgászoktól is nagyobb odafigyelést igényel. A szabályok betartása mellett a horgászat mindazonáltal nem tilos és nem is veszélyes.

        Az immunrendszer betegségei

        Szervezetünk folyamatos küzdelemben áll a környezetből támadó mikroszkopikus élőlényekkel. A védekező feladatot az immunrendszer összetett működése végzi. Fő alkotói a fehérvérsejtek és a vérben keringő fehérjék, valamint a hírvivő anyagok.

        Immunrendszerünk működése és zavarai

        A szervezet legfontosabb védőbástyája az immunrendszer. Ez a roppantul bonyolult és rendkívül komplex védekezőrendszer felelős a szervezetünkbe kerülő baktériumok és vírusok elleni küzdelemért, és a megfelelő védekezés kiépítéséért.

        Hogyan erősítse gyermeke immunrendszerét?

        Kislányom nemrég kezdte az ovit, azóta nagyon sokszor beteg, főként légúti betegségeket szed össze. Mivel tudnám immunrendszerét megerősíteni? - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        Erős immunrendszerrel készüljünk a télre!

        Erős immunrendszerre mindig szükségünk van, különösen igaz ez az őszi és téli hónapokra. A hideg, esős idő nagy feladat elé állítja szervezetünk védelmi rendszerét.

        Tények és tévhitek: Erősíthető az immunrendszerünk?

        Az emberek túlnyomó többségénél az immunrendszer köszöni szépen, optimálisan működik, ezért nincs szüksége erősítésre. Akkor mi értelme azoknak az agyon reklámozott csodaszereknek, amelyeket megvásárolunk?

        Hogyan működik immunrendszerünk?

        Környezetünkben számos baktérium, gomba és parazita található, melyek életveszélyes fertőzések okozói lehetnek. A káros anyagok könnyen megbetegíthetik a szervezetet.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA