• A jó zene növelheti a sportteljesítményt

        Szerző: sportpszicho.blog.hu

        Gyakran ajánlják a sportolóknak, hogy hallgassanak zenét a verseny előtt. Ha kérdezik, miért, sokféle választ kapunk.

        Legtöbbször a következőkkel indokolhatjuk a zenehallgatást:

        • Jobban tudjuk szabályozni a figyelmüket
        • Általa javulhat a teljesítményünk
        • Megnő a koncentráció szintje
        • A hangulatunkra jó hatással van (pozitív állapotot teremt)
        • A csoportösszetartozást is erősítheti (sose becsüljük le a csapatok indulójának jelentőségét!)

        De pontosan hogyan is néz ki ez az egész? Elég egy olyan zenét kiválasztani a sportolónak, amit szeret? A válasz természetesen nem, semmi sem lehet ilyen egyszerű.

        Hirdetés

        Verseny előtt, alatt, után


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A készenléti állapotra (verseny előtt): érdemesebb olyan muzsikát választani, ami egy kicsit felpörgeti az embert. Tehát legyen vidám, lüktető, gyors tempójú (és kapcsolódjon hozzá valami pozitív emlék, legalább annyi, hogy az adott sportoló kedveli ezt a számot), ami megadja a kezdő löketet. Használata közvetlenül a verseny előtt ajánlott.

        A verseny reggelére is kell valami. Az adott napot nem érdemes valami zúzóssal kezdeni, mert onnantól kezdve lesz az aktivitási szintünk a toppon ez csak abban az esetben jó, ha az ágyból rögtök a versenyre megyünk (de tényleg rögtön).

        Ha túl sokáig tartjuk azt a magas aktivitást az egekbe, akkor elfáradunk és nem lesz túl sok energiánk magára a versenyre, tehát reggelre érdemes valami lassabbal kezdeni, ami szívünk ritmusát egy kicsit lejjebb veszi. Ne bőgtetőset, vagy andalítót, hanem valami kellemes nyugtatót. Ilyenkor még lehet egy picit relaxálni és a komfort megléte is ajánlott.

        Ha verseny után vagy, akkor érdemes az aktivitási állapotot lecsökkenteni. Ilyenkor is ajánlott valami relaxcsomag, természetesen egyénre szabva.

        Rá kell hangolódni

        Fejben dől el a verseny – Sportpszichológia


        "Fejben dől el a verseny" - mondja a sportpszichológus, és hogy nyomatékot adjon a megállapításnak, azonnal hozzáteszi, hogy rövidesen ezzel a címmel jelenik meg az a szakmai könyv is, amely részleteiben alátámasztja, megmagyarázza az állítást. A sportpszichológiáról, helyzetéről, elfogadottságáról beszélgetünk Lénárt Ágota ismert sportlövésszel, a SE Testnevelési és Sporttudományi Kar Pszichológia Tanszékének vezetőjével. Magyarországon öt éve van intézményesen sportpszichológusi képzés. Fejben dől el a verseny - Sportpszichológia>>

        Aztán itt a fókusz kérdése. Verseny előtt nem hátrányos, ha rákészülünk a feladatra, tehát ilyenkor ki kell zárni a zavaró tényezőket, és szigorúan a célra orientálódni, mentális képek segítségével. Tehát, ha sportolóként van olyan zenénk, aminek segítségével el tudjuk érni, hogy csak a versenyre koncentráljunk és kizárjunk minden zavaró tényezőt, akkor az jó, hallgassuk!

        Ha nincs, akkor se keseredjünk el. Válasszunk egy szívünknek kedves zenét (aminek ritmusa megegyezik az adott sportág ritmusához) és ahányszor hallgatjuk, képzeljük el a versenyt pozitív kimenetellel, vagy emlékezzünk vissza eddigi legszebb pillanatainkra.

        Természetesen használhatjuk edzések során is, de nagyon fontos, hogy a zenéhez ne kapcsolódjon semmilyen negatív élmény.

        A zene összeköt

        Végül itt a csapat kérdése. Segít megteremteni a csapategységet, ha olyan számot választotok, amit tényleg mindenki kedvel. Érdemes kettőt is választani: egyet, amit az öltözőben hallgatunk meg (erről nem kell tudniuk a többieknek…, így az a szám legyen tényleg olyan, mint maga a csapat) és egyet, amit a pályán hallgatunk meg.

        (a sportpszicho.blog.hu cikke)

         
        Módosítva: 2012.08.13 15:11, Megjelenés: 2012.08.13 15:11
      • Cikkajánló

        Ha COVID-os a gyermek

        Ha COVID-os a gyermek

        Fazekas Erzsébet, újságíró

        Hogyan igazolja a szülő a hiányzást? A legfontosabb gyakorlati tudnivalók.

        Fontos tudni!

        Fontos tudni!

        koronavirus.gov.hu

        Péntektől kötelező a maszkviselés a szabadtéri rendezvényeken is.

        Hogyan jógázzunk otthon biztonságosan?

        Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jóga, hiszen nemcsak testileg, hanem mentálisan is feltölti az embert. A rendszeres gyakorlásnak számos jótékony hatása van, azonban vannak olyan mozzanatok, amikre különösen figyelnünk kell, hogy helyesen végezzük. Melyek ezek?

        Tanácsok aktív szabadidős sportolóknak a kijárási korlátozás idejére

        Most még olyanok is elkezdtek mozogni, akik eddig teljesen inaktív életet éltek, de mi a helyzet azokkal, akiknek korábban is szerves részét képezte az életüknek a sportolás? Mit tehet egy aktív szabadidős sportoló, akinek megszűntek a korábbi sportolási lehetőségei?

        Olimpia 2012: óvszer, alkohol és orgiák?

        Az óvszer az olimpiai falu legfontosabb kelléke – jelentette ki az ötkarikás játékok előtt Ronda Rousey, amerikai dzsúdós, aki szerint a londoni olimpiai falu, akárcsak bármelyik másik korábbi játékokon, a pajzán kalandok melegágya lesz. De miért ez a hatalmas tesztoszteronháború, miért van szükség 15 ezer óvszerre a sportolóknak?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA