• Biotin, a szépségvitamin

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        Az egészséges körmök nem csak szépek, hanem ujjainkat is védik. Körmünk egészsége érdekében a rendszeres ápolás mellett táplálkozásunkra is oda kell figyelnünk! A biotin létfontosságú (eszenciális) vitamin.

        A biotin a B-vitaminok csoportjába tartozik, gyakran nevezik szépségvitaminnak is, mivel pozitív hatással van bőrünkre, hajunkra és kéz- valamint lábujjkörmeinkre. A biotint, más néven B7- vagy H-vitamint, tartalmazó ételek fogyasztása ezért szépségünk érdekében is ajánlott. A biotin továbbá részt vesz számos fontos anyagcsere-folyamatban, így a zsír-, a szénhidrát- és a fehérje anyagcserében.

        Hirdetés

        Vitamin- és ásványi anyag teszt


        Tesztelje, hogy szervezete kellően el van-e látva vitaminokkal és ásványi anyagokkal! Töltse ki vitamin- és ásványi anyag tesztünket!>>

        A boitin serkenti a körmök növekedését. Minél gyorsabban nő a köröm, annál erősebb és annál kevésbé törékeny, és természetesen annál szebb és egészségesebb. Egy egészséges felnőtt ember napi biotin igénye 30-60 mikrogramm. Aki változatosan, ugyanakkor kiegyensúlyozottan táplálkozik, minden gond nélkül hozzájut ehhez a fontos vitaminhoz az elfogyasztott élelmiszerekből. Hiányállapot nagyon ritkán fordul elő, ha mégis, akkor a következő tünetek jelentkezhetnek:

        • Bőrgyulladás
        • Hajhullás
        • Étvágytalanság
        • Hányinger
        • Ritkán depresszió
        • Az immunrendszer legyengül.

        Milyen élelmiszerekben található meg a biotin?

        A biotin növényi és állati eredetű élelmiszerekben is megtalálható. Biotinban gazdag a tojássárgája, a máj, a diófélék, a sörélesztő, a zabpehely, a szójabab, a spenót, a sárgarépa, a lencse, a csiperkegomba és a rizs.

        100 g marhamáj 592 mikrogramm biotint tartalmaz, 100 g szójababban 60 mikrogramm, 200 g csiperkében pedig 200 mikrogramm biotin van.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: NetDoktor.de, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2015.01.28 23:23, Megjelenés: 2015.01.28 23:23
      • Cikkajánló

        Vércukornaplózás

        Vércukornaplózás

        Szponzorált tartalom

        Töltse le a Diabétesz Kontroll Program (DKP) alkalmazást, és rögzítheti vércukoradatait. (x)

        PMS

        PMS

        Szponzorált tartalom

        Megnehezíthetik a napjainkat a menstruáció előtti problémák. (x)

        A láz öt különböző típusa és a velük összefüggésbe hozható betegségek

        Valahányszor az ember úgy érzi, hogy a testhőmérséklete emelkedni kezd, elővesz egy lázmérőt, hogy megnézze, mit is érez. Ha az eredmény 37,5 Celsius-fok vagy ennél magasabb érték, akkor az illető lefekszik, jeges borogatást helyez a homlokára és gyógyszert vesz be a láz csillapítására.

        A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat

        Tapasztalták-e már, hogy ha egy-két napig álmatlanul forgolódnak, s csak pár órát alszanak éjjel, akkor a közérzetük, a hangulatuk nappal szinte elviselhetetlen? Nehezíti a kialvatlansággal terhelt napokat, ha gyötrő fejfájással, szédüléssel, koncentrációzavarral, hányingerrel társul a közérzetük. Ilyenkor a pirulák sem segítenek, csakis az alvás, a pihenés, az agysejtek regenerálódása. Figyelemért, egyenesen orvosi tanácsért kiált, ha valaki napokon át vagy annál hosszabb ideig sem képes pihentetően aludni, s ezzel párhuzamosan romlik az egészségi állapota is.

        A B-vitaminok hiánya és tünetei

        A B-vitaminok vízben oldódó vitaminok, amely azt is jelenti, hogy a felesleg vizelettel távozik a szervezetből. Kiegyensúlyozott, változatos táplálkozással könnyen bevihetők, így súlyos hiányállapot ritkán alakul ki. Ugyanakkor fontos szerepet töltenek be a szervezet működésében, ezért az enyhébb hiány is kellemetlen tüneteket okozhat.

        B3-vitamin (niacin) - Miért fontos?

        A B3-vitamin (niacin, nikotinsav, nikotinsavamid) egy vízoldékony vitamin. A niacin egy gyűjtőfogalom, mely magába foglal két vegyületet, a nikotinsavat és a biológiailag hatékony formát, a nikotinsavamidot. A gyomor-bélrendszerből jól felszívódik, a felesleges mennyiség a veséken keresztül kiürül. B1-, B2- és B6-vitamin jelenlétében a máj képes előállítani egy triptofán nevű aminosavból.

        Mit érdemes tudni a B3-vitaminról (a niacinról)?

        A niacin többnyire koenzimek (NAD és NADP) formájában található meg az élelmiszerekben. Felszívódása már a gyomorban megkezdődik, nagy része azonban a vékonybélből vehető fel. Alacsony koncentrációban a felszívódása nátriumfüggő.

        B2-vitamin - Miért fontos?

        A B2-vitamin, más néven riboflavin (esetleg G-vitamin) egy vízoldékony, könnyen felszívódó vitamin. 1932 óta ismert, ekkor izolálták élesztőgombából.

        B13-vitamin - Mit érdemes tudni róla?

        A B13-vitamin, más néven orotsav egy olyan vitamin, amely részt vesz a folsav és a B12-vitamin anyagcseréjében.

        B15-vitamin - Miért fontos?

        A B15-vitamin (pangamsav, pangaminsav) egy vízoldékony vegyület. Nem nélkülözhetetlen az étrendből, ugyanis nem „igazi” vitamin. Antioxidáns hatással rendelkezik, A- és E-vitaminnal együtt történő alkalmazása előnyös lehet.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.