• A tinik üres gyomorral mennek iskolába: Rossz anyagi helyzet vagy táplálkozási zavar?

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        Sok tinédzser reggeli nélkül megy el otthonról, ami az iskolai mindennapokban negatív hatással van figyelmükre és memóriájukra is.

        Főleg a szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek hagyják ki a reggeli étkezést. Üres gyomorral pedig nem lehet gondolkozni. Ezt számos tanulmány támasztja alá, ahogy a hiányos táplálkozás egyéb fizikális és pszichés negatív hatásait is.

        Hirdetés

        A táplálkozás magatartási zavarai


        A kövérség hétköznapi terjedése lehetett az egyik alapja, hogy mint elérendő ideál, széles körben divattrend lett az akár kóros soványság iránti vágy, számos táplálkozási rendellenességhez vezetve. Önmagában az ideális testsúly sem jelenti azt, hogy nincs táplálkozási zavarunk! Bővebben a táplálkozás magatartási zavarairól>>

        Egy egészséges és ízletes reggelivel jól indul a nap. Egy éhes gyermek vagy tinédzser viszont nem tud koncentrálni.

        A rossz anyagi helyzetben lévő családok gyermekei a hiányos táplálkozás mellett általában kevesebbet is mozognak, nem esznek elég gyümölcsöt és sokszor rossz egészségi állapotban vannak.

        A reggeli kihagyásának másik komoly oka is lehet, mégpedig az elhízástól való félelem vagy a fogyási szándék. Németországi tanulmányok szerint minden második tinédzser lány és minden harmadik fiú túl kövérnek érzi magát, függetlenül attól, hogy valóban vannak-e fölösleges kilóik, vagy sem. Minden hatodik lány és minden tízedik fiú rendszeresen illetve folyamatosan diétázik, ami sok esetben nem valódi diétát, hanem koplalást, egészségtelen táplálkozást jelent.

        Reggelizzen együtt a család!

        Az egészséges táplálkozástól senki sem fog elhízni. A legideálisabb az lenne, ha az egész család idejében felkelne ahhoz, hogy kényelmesen, nyugodtan megreggelizzenek. Különösen tápláló és egészséges reggeli a müzli, a gabonapelyhek, a teljes kiőrlésű pékáruk. Emellett fontos a tej, a tejtermékek, így a joghurt, a sajtok és a túró fogyasztása is. Bármilyen korú is a gyermek, nem szabad rákényszeríteni a reggelit, de legalább egy pohár kakaót mindenképp igyon meg. A reggeli fogyókúrás megfontolásból is nélkülözhetetlen, ha a fiatalok reggelivel kezdik a napot, később az éhség nem veszi rá őket, hogy nassolnivalók után nézzenek, vagy a kimaradt étkezést este pótolják be.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: NetDoktor.de, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2015.02.10 07:38, Megjelenés: 2015.02.10 07:38
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Migrén

        Migrén

        Szponzorált tartalom

        Nem minden fejfájás migrén. De mitől migrén a migrén? Mutatjuk! (x)

        Az Ön bőre milyen?

        Az Ön bőre milyen?

        Peterman Krisztina

        Bőrünk típusának megfelelő ápolást igényel. Milyen jelekből határozható meg bőrtípusunk?

        Az időskori alultápláltságra figyelmet kell fordítani

        A sovány embereknek általában az anyagcsere lebontó folyamata zajlik gyorsabban, felfokozottan. Ez gyakran alkati kérdés, aminek genetikai háttere nyomon követhető. A soványabb testalkatú emberek többsége nem eszik tudatosan kevesebbet, noha sokan ügyelnek az egészséges étrend megválasztására, gyakran érzik azt, hogy többet esznek, mint kellene, mégsem híznak. Az alultápláltak szervezete ezzel szemben fontos tápanyagokból szenved hiányt, aminek következtében számos hiánytünet, hiánybetegség alakulhatnak ki náluk.

        A nyár hűsítő kedvencei - Fagylaltok és jégkrémek

        Perzselő napsütés - szinte vibrál a levegő a hőségben, mégis hosszú sor kígyózik az egyik cukrászda előtt... A nyár egyik legkedveltebb édes hűsítőjére várnak: mindenki fagylaltozással szeretné biztosítani magának a felfrissülést.

        Reggeli étkezés - Ezek a leggyakoribb tévhitek

        A reggeli étkezést sajnos rendszeresen elhanyagoljuk. Általában egy újabb nap kezdetekor, munka vagy iskolakezdés előtt arra van a legkevesebb időnk, hogy nyugodtan elkészítsük egészséges reggelinket, és asztalhoz ülve, komótosan elfogyasszuk azt.

        A reggeli kihagyása elhízáshoz vezet

        Egy fehérjedús reggeli telít és csökkenti az étvágyat a nap hátralévő részében. Csökken azoknak az agyi jeleknek a száma, amelyek evésre ösztönöznek, és könnyebben kontrollálható az a vágy is, hogy az evést önmagunk megjutalmazásaként használjuk.

        Hogy jobban induljon a napunk: reggelizzünk!

        A reggeli napunk legfontosabb étkezése. Több szempontból is. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezetünk sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnánk, hogy nincs is szükségünk az éjszaka folyamán energiára, hiszen alvás közben úgysem csinálunk semmit, de ez nem így van. Szervezetünk folyamatosan, így éjszaka is dolgozik.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA