• A tinik üres gyomorral mennek iskolába: Rossz anyagi helyzet vagy táplálkozási zavar?

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        Sok tinédzser reggeli nélkül megy el otthonról, ami az iskolai mindennapokban negatív hatással van figyelmükre és memóriájukra is.

        Főleg a szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek hagyják ki a reggeli étkezést. Üres gyomorral pedig nem lehet gondolkozni. Ezt számos tanulmány támasztja alá, ahogy a hiányos táplálkozás egyéb fizikális és pszichés negatív hatásait is.

        Hirdetés

        A táplálkozás magatartási zavarai


        A kövérség hétköznapi terjedése lehetett az egyik alapja, hogy mint elérendő ideál, széles körben divattrend lett az akár kóros soványság iránti vágy, számos táplálkozási rendellenességhez vezetve. Önmagában az ideális testsúly sem jelenti azt, hogy nincs táplálkozási zavarunk! Bővebben a táplálkozás magatartási zavarairól>>

        Egy egészséges és ízletes reggelivel jól indul a nap. Egy éhes gyermek vagy tinédzser viszont nem tud koncentrálni.

        A rossz anyagi helyzetben lévő családok gyermekei a hiányos táplálkozás mellett általában kevesebbet is mozognak, nem esznek elég gyümölcsöt és sokszor rossz egészségi állapotban vannak.

        A reggeli kihagyásának másik komoly oka is lehet, mégpedig az elhízástól való félelem vagy a fogyási szándék. Németországi tanulmányok szerint minden második tinédzser lány és minden harmadik fiú túl kövérnek érzi magát, függetlenül attól, hogy valóban vannak-e fölösleges kilóik, vagy sem. Minden hatodik lány és minden tízedik fiú rendszeresen illetve folyamatosan diétázik, ami sok esetben nem valódi diétát, hanem koplalást, egészségtelen táplálkozást jelent.

        Reggelizzen együtt a család!

        Az egészséges táplálkozástól senki sem fog elhízni. A legideálisabb az lenne, ha az egész család idejében felkelne ahhoz, hogy kényelmesen, nyugodtan megreggelizzenek. Különösen tápláló és egészséges reggeli a müzli, a gabonapelyhek, a teljes kiőrlésű pékáruk. Emellett fontos a tej, a tejtermékek, így a joghurt, a sajtok és a túró fogyasztása is. Bármilyen korú is a gyermek, nem szabad rákényszeríteni a reggelit, de legalább egy pohár kakaót mindenképp igyon meg. A reggeli fogyókúrás megfontolásból is nélkülözhetetlen, ha a fiatalok reggelivel kezdik a napot, később az éhség nem veszi rá őket, hogy nassolnivalók után nézzenek, vagy a kimaradt étkezést este pótolják be.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: NetDoktor.de, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2015.02.10 07:38, Megjelenés: 2015.02.10 07:38
      • Cikkajánló

        Az alvási apnoe okai

        Az alvási apnoe okai

        Dr. Zsuga Judit

        Mi állhat az obstruktív, és mi a centrális alvási apnoe hátterében?

        Füstmentes jövő?

        Füstmentes jövő?

        Szponzorált tartalom

        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)

        Mindig fáradt? - A 7 leggyakoribb ok

        Ha sokszor elgondolkozik azon, vajon miért olyan fáradt mindig, nincs egyedül. Felmérések szerint minden öt megkérdezettből kettő érzi magát a hét nagy részében fáradtnak, és minden harmadik ember alváshiánnyal küzd.

        Ezért fázékonyabbak a nők, mint a férfiak

        A lakásban hosszú melegítőben és pulóverben lévő hölgy mellett kényelmesen megfér a pólós és rövid nadrágos férfi. Ha ismerős a kép, nem meglepő, már tudományos magyarázat is van arra, hogy miért fáznak jobban a nők.

        Reggeli étkezés - Ezek a leggyakoribb tévhitek

        A reggeli étkezést sajnos rendszeresen elhanyagoljuk. Általában egy újabb nap kezdetekor, munka vagy iskolakezdés előtt arra van a legkevesebb időnk, hogy nyugodtan elkészítsük egészséges reggelinket, és asztalhoz ülve, komótosan elfogyasszuk azt.

        A reggeli kihagyása elhízáshoz vezet

        Egy fehérjedús reggeli telít és csökkenti az étvágyat a nap hátralévő részében. Csökken azoknak az agyi jeleknek a száma, amelyek evésre ösztönöznek, és könnyebben kontrollálható az a vágy is, hogy az evést önmagunk megjutalmazásaként használjuk.

        Hogy jobban induljon a napunk: reggelizzünk!

        A reggeli napunk legfontosabb étkezése. Több szempontból is. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezetünk sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnánk, hogy nincs is szükségünk az éjszaka folyamán energiára, hiszen alvás közben úgysem csinálunk semmit, de ez nem így van. Szervezetünk folyamatosan, így éjszaka is dolgozik.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.