• A tinik üres gyomorral mennek iskolába: Rossz anyagi helyzet vagy táplálkozási zavar?

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Sok tinédzser reggeli nélkül megy el otthonról, ami az iskolai mindennapokban negatív hatással van figyelmükre és memóriájukra is.

        Főleg a szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek hagyják ki a reggeli étkezést. Üres gyomorral pedig nem lehet gondolkozni. Ezt számos tanulmány támasztja alá, ahogy a hiányos táplálkozás egyéb fizikális és pszichés negatív hatásait is.

        Hirdetés

        Egy egészséges és ízletes reggelivel jól indul a nap. Egy éhes gyermek vagy tinédzser viszont nem tud koncentrálni.

        A rossz anyagi helyzetben lévő családok gyermekei a hiányos táplálkozás mellett általában kevesebbet is mozognak, nem esznek elég gyümölcsöt és sokszor rossz egészségi állapotban vannak.

        A reggeli kihagyásának másik komoly oka is lehet, mégpedig az elhízástól való félelem vagy a fogyási szándék. Németországi tanulmányok szerint minden második tinédzser lány és minden harmadik fiú túl kövérnek érzi magát, függetlenül attól, hogy valóban vannak-e fölösleges kilóik, vagy sem. Minden hatodik lány és minden tízedik fiú rendszeresen illetve folyamatosan diétázik, ami sok esetben nem valódi diétát, hanem koplalást, egészségtelen táplálkozást jelent.

        Reggelizzen együtt a család!

        Az egészséges táplálkozástól senki sem fog elhízni. A legideálisabb az lenne, ha az egész család idejében felkelne ahhoz, hogy kényelmesen, nyugodtan megreggelizzenek. Különösen tápláló és egészséges reggeli a müzli, a gabonapelyhek, a teljes kiőrlésű pékáruk. Emellett fontos a tej, a tejtermékek, így a joghurt, a sajtok és a túró fogyasztása is. Bármilyen korú is a gyermek, nem szabad rákényszeríteni a reggelit, de legalább egy pohár kakaót mindenképp igyon meg. A reggeli fogyókúrás megfontolásból is nélkülözhetetlen, ha a fiatalok reggelivel kezdik a napot, később az éhség nem veszi rá őket, hogy nassolnivalók után nézzenek, vagy a kimaradt étkezést este pótolják be.

        Olvasson tovább! A táplálkozás magatartási zavarai

        Forrás: WEBBeteg
        B. M., szakfordító; NetDoktor.de
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2020.09.15 05:03, Megjelenés: 2015.02.10 07:38
      • Cikkajánló

        COVID-19 - Új szigorítások

        COVID-19 - Új szigorítások

        portfolio.hu

        Hétfőtől még több helyen terjesztik ki a maszkhasználat kötelezettségét.

        Receptek a sorstársaknak

        Receptek a sorstársaknak

        Moharos Melinda, dietetikus

        Megjelent Arató Györgyi dietetikus Konyhanyelven a mellrákról c. könyve.

        Az F-vitamin - avagy a telítetlen zsírsavak

        Az F-vitamin a telítetlen zsírsavak csoportját foglalja magába. Az F-vitamin egy régebbi elnevezés, de mai értelemben már nem soroljuk ezeket a vegyületeket a vitaminok csoportjába, ugyanis a szervezetünk egészséges működéséhez nagyobb mennyiség szükséges belőlük, mint a többi vitaminból.

        Mi a testhőmérséklet normál tartománya?

        A normális testhőmérséklet számos tényezőtől függ, ideértve az adott személy korát, nemét és aktivitási szintjét.

        Reggeli étkezés - Ezek a leggyakoribb tévhitek

        A reggeli étkezést sajnos rendszeresen elhanyagoljuk. Általában egy újabb nap kezdetekor, munka vagy iskolakezdés előtt arra van a legkevesebb időnk, hogy nyugodtan elkészítsük egészséges reggelinket, és asztalhoz ülve, komótosan elfogyasszuk azt.

        A reggeli kihagyása elhízáshoz vezet

        Egy fehérjedús reggeli telít és csökkenti az étvágyat a nap hátralévő részében. Csökken azoknak az agyi jeleknek a száma, amelyek evésre ösztönöznek, és könnyebben kontrollálható az a vágy is, hogy az evést önmagunk megjutalmazásaként használjuk.

        Hogy jobban induljon a napunk: reggelizzünk!

        A reggeli napunk legfontosabb étkezése. Több szempontból is. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezetünk sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnánk, hogy nincs is szükségünk az éjszaka folyamán energiára, hiszen alvás közben úgysem csinálunk semmit, de ez nem így van. Szervezetünk folyamatosan, így éjszaka is dolgozik.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA