• Hogyan hat a teafogyasztás a csontokra?

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító

        Egy új kutatás kimutatta, hogy azoknak az idősödő nőknek, akik rendszeresen fogyasztanak teát, magasabb a csontsűrűségük, és kisebb mértékű a csontritkulásuk, mint kortársaiknak - számol be a WebMD amerikai egészségügyi portál.

        A kutatás során 275, olyan 70 és 85 év közötti ausztrál nőt vizsgáltak, akik egy öt éves oszteoporózis kezelésen vettek részt, mely a fekete és zöldtea hatásait vizsgálta. Természetesen a vizsgálat elején és végén is mérték a résztvevők csontsűrűségét.

        Hirdetés

        A kapott eredmények azt mutatják, hogy a rendszeres teafogyasztók csontsűrűsége nagyobb, mint kortársaiké. Ezen kívül a csontritkulás mértéke is kisebb volt a vizsgálatban résztvevők esetében, mint a nem teázóknál. A kapott eredmények kiértékelésekor figyelembe vettek olyan egyéb tényezőket is, mint a dohányzás vagy kalciumtartalmú; étrend-kiegészítők használata.

        Meg kell azonban jegyeznünk, hogy nem találtak összefüggést a naponta elfogyasztott tea mennyisége és a csont ásványi-anyag sűrűsége között.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A flavonoidoknak köszönhető

        A kávéfogyasztásban, fizikai aktivitásban, dohányzásban való eltéréseknek nem volt számottevő befolyása a kapott vizsgálati eredményre. Mindezek figyelembevételével nyugodtan kijelenthetjük, hogy a teafogyasztásnak pozitív hatása van a csontsűrűségre, valamint csökkenti a csontritkulás mértékét.

        A kutatók úgy gondolják, mindezt a teában található olyan fitokemikáliák okozzák, mint például a flavonoidok, melyekről köztudott, hogy csonterősítő hatásúak.

        (WEBBeteg - Cs.K. fordító, lektorálta: Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos)
        Módosítva: 2013.10.13 02:51, Megjelenés: 2013.10.13 02:51
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Az égető lábfájdalom okai

        Az égető lábfájdalom okai

        Dr. Kerekes Éva

        A fájdalom jellegéből, kisugárzásából lehet következtetni az okokra.

        Szájüregi gyulladások

        Szájüregi gyulladások

        Dr. Lajtos Melinda

        Hátterében sokszor valamilyen általános megbetegedés is állhat.

        Idiopathiás juvenilis oszteoporósis (IJO) - a gyermekkori csontritkulás

        A betegség primer oszteoporósis, vagyis hátterében nem diagnosztizálható más betegség, kialakulásának oka ismeretlen.

        A csontritkulás okai és rizikófaktorai

        Harmincöt éves korát követően szinte mindenki szervezete több csontot bont le, mint amennyit képez. A csontritkulás kockázata főleg attól függ, hogy mekkora csonttömegre tett addig szert az egyén és milyen gyorsan kezdi el a csonttömeget veszíteni.

        Csontritkulásos betegek gyógytornája

        A csontritkulás kezelésének egyik alappillére a testmozgás. A megfelelő típusú torna ugyanis elősegíti a csontok, a vázizmok erősödését. A mozgás során javul a szervezet vérellátása is, így a csontok optimális felépítéséhez szükséges ásványi anyagok is könnyebben beépülnek. A következő gyakorlatokat azoknak ajánljuk, akiknek csontritkulás betegségük már előrehaladott állapotban van.

        A csontritkulás megelőzhető

        A csontritkulás megelőzése akkor lehet eredményes, ha már fiatalkorban elkezdődik. A másodlagosan kialakuló, valamilyen egyéb alapbetegséghez társuló csontritkulás esetében az alapbetegség időbeni és megfelelő kezelése jelenti a hatékony megelőzést.

        Csontritkulásban szenvedő betegek étkezése

        A csonttömeg fiziológiás csökkenése a 40. életévüket betöltött személyeknél indul meg, ahogy előrehalad a kor, egyre gyakoribbá válik és töréseket okoz.

        Hogyan előzhető meg a csontritkulás kialakulása?

        Az egészséges csontozat megtartásához három dologra van szükség: rendszeres testmozgásra, megfelelő mennyiségű kalciumra és megfelelő mennyiségű D-vitaminra, amely a kalcium felszívódásához nélkülözhetetlen.

        Már fiatalkorban tennünk kell a csontritkulás megelőzéséért!

        A csontritkulás megelőzéséért egész életünkben tennünk kell. A kiegyensúlyozott és teljes értékű táplálkozásnak, az egészséges életmódnak, valamint a rendszeres fizikai aktivitásnak már gyermekkortól kezdve nagy szerepe van a csontok egészségének megőrzésében.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA