Hirdetés
      • Hogyan segíthet a babának, hogy átaludja az éjszakát?

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Sok szülő belefáradt már abba, hogy éjszakáról éjszakára órákat van ébren kisbabája sírása miatt. Az alábbi tippekkel segíthet gyermekének átaludni az éjszakát.

        Az újszülöttek általában 16 órát, vagy még annál is többet alszanak egy nap, de csak rövid, 1-2 órás szakaszokban.

        Először furcsán hangozhat, de a baba idegrendszerének érésével és az étkezések közötti hosszabb idő kihasználásával lehetőség van egy következetes alvásritmus kialakítására. Ennek segítségével a baba 3 hónapos korára már képes egyhuzamban akár öt órát is aludni, ami fél éves korára akár 9-12 órásra is elnyújtható.

        Hirdetés

        A megfelelő alvási szokások kialakítása

        Az első hónapokban az éjszakai etetés megzavarja mind a baba, mind a szülők alvását, ám sosincs elég korán ahhoz, hogy jól alvó gyereket neveljünk.

        Mire figyeljen az újszülötteknél?

        • Az újszülött is igényli a kommunikációt!
        • Fontos a testi kontaktus és a figyelem!
        • A kisbabákat nem lehet elkényeztetni!
        • Alakítsuk ki a mindennapok ritmusát!
        • Beszéljük meg, ha egyedül hagyjuk!
        • Ne zavarjuk meg, ha önállóan játszik!

        Nappal próbálja meg ébren tartani a gyermeket!

        Amikor a baba ébren van, kösse le a figyelmét azzal, hogy beszél hozzá, énekel neki, játszik vele. Vegyék körül a mindennapok zajai, fényei a babát. A nappali foglalkozások, élmények kifárasztják a kicsit, elősegítik a jobb, hosszabb éjszakai alvást.

        Ellenőrizze a baba nappali szunyókálásait!

        Ezeknek fontos szerepe van a kicsi fejlődése szempontjából, ám a túl hosszúra nyúlt nappali alvások hosszú éjszakai ébrenléthez vezetnek.

        Alakítsanak ki lefektetési szertartást!

        Az esti, jó hangulatban töltött fürdés, mesélés segít a babának ellazulni, relaxálni. Hamarosan ezeket a következetesen ismétlődő rituálékat az alváshoz fogja kötni. Amennyiben a lefektetésnél zenét hallgatnak, az legyen minden alkalommal ugyanaz, mikor a babát ágyba teszi.

        Az álomittas, ellazult babát még ébren tegye az ágyba!

        Így a kicsi az ágyat az alvással fogja összekötni. Mindig az oldalára vagy a hátára fektesse a gyermeket.

        Hagyjon időt a babának a megnyugváshoz!

        Előfordulhat, hogy nyűgösködik vagy sírdogál kicsit, míg megtalálja a számára alváshoz legkényelmesebb pozíciót. Ha a sírás nem csillapodik, beszéljen hozzá halkan, megnyugtatóan, miközben simogatja a hátát. Lehetséges, hogy csak az Ön jelenléte kell a babának ahhoz, hogy biztonságban érezze magát és nyugodtan elaludjon.

        A téma cikkei 

        6/1 Kisbabák alvási testhelyzete: Figyeljen oda rá!
        6/2 Mi a legjobb alvási testhelyzet kisbabáknak?
        6/3 Alvás csecsemőkorban
        6/4 Gyermekkori alvászavarok - Mi állhat mögötte?
        6/5 Hogyan segíthet a babának, hogy átaludja az éjszakát?
        6/6 Alvási problémák kisbabáknál, kisgyerekeknél: Jó tanácsok szülőknek

        Vegye fontolóra a cumi használatát!

        Ha a babának problémája van az elalvással, a cumi sokat segíthet. Ráadásul a cumi alvás közbeni használata csökkenti a hirtelen csecsemőhalál (SIDS) kockázatát. Hátránya, hogy gyakori éjszakai ébredésekre lehet számítani, amikor a cumi kiesik a baba szájából.

        „Mozgalmas” éjszakákra számítson!

        A babák álmukban gyakran nyújtózkodnak, mocorognak, vergődnek, nyöszörögnek és felsírnak. Hacsak nem biztos abban, hogy a kicsi éhes, nyugodtan várjon pár percet, míg eldől, teljesen felébredt, vagy vissza tud-e aludni a baba.

        Az éjszaka szükséges etetést és egyéb teendőket minél kevesebb fénynél végezze

        Ha gyermekének bármiben szüksége van Önre az éjszaka folyamán, azt a lehető legkisebb fénynél tegye, ezzel is jelezve a kicsinek, hogy az este az alvásidő, és nem játszásra van.

        Ne vegye maga mellé az ágyba éjszakára!

        Ezzel ugyanis csak megnehezíti a számára azt, hogy megtanuljon egyedül elaludni.

        Tisztelje a baba természetét!

        Akár éjszakai bagoly, akár korán kelő típus a gyermeke, tisztelje ezt a tulajdonságát, és amennyire lehetséges, igazítsa a napirendet a baba természetes bioritmusához. Egyes gyerekek már a kezdetektől nagyokat alszanak és csak az etetés idejére ébrednek fel, míg másoknak sok időbe telik, hogy megtanulják visszaaltatni magukat. Hagyjon időt magának arra, hogy megtanulja gyermeke jelzéseit, reakcióit, bioritmusát.

        Amennyiben a baba a fent említettek kipróbálása ellenére is nehezen alszik el, és gyakran van ébren az éjszaka, kérjen tanácsot gyermekorvosától, védőnőjétől. Ne feledje: az, hogy a baba végigalussza-e az éjszakát vagy sem, nem az Ön szülői képességeitől függ. Minden gyermek más, és előbb vagy utóbb mindegyiknél eljön az idő, mikor hagyja a szüleit aludni.

        Mobilapp Tanácstalan? Naplózza a kisbabája fejlődését a Babanapló mobilalkalmazással!

        WEBBeteg Forrás: WEBBeteg
        Cs. K., fordító
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Módosítva: 2019.02.23 20:36, Megjelenés: 2018.01.06 21:47
      • Cikkajánló

        Koronavírus

        Koronavírus

        WEBBeteg.hu

        Az Alkaloida szerint már gyártásra kész a hidroxi-klorokin-szulfátos gyógyszer.

        Herpesz

        Herpesz

        Szponzorált tartalom

        Hogyan terjed a herpesz? Hogyan előzhetjük meg a kialakulását?

        Mi történik alvás közben? Pécsett ezt is vizsgálják!

        A horkolással, légzéskihagyással járó alvászavar inkább a férfiak betegsége, míg az inszomniások, az álmatlanságban szenvedők között jóval több a nő – összegzi a tapasztalatokat dr. Faludi Béla neurológus, a pécsi Alváslaboratórium vezetője. A laborban alvás közben, bedrótozva rögzítik a páciens szemmozgását, az agyi elektromos tevékenységet, a horkolás hangját, valamint a légáramlást.

        Miért erőltetik az iskolakezdést hatéves korban?

        Az általános iskolai tanulmányok megkezdését hazánkban az idei, új tanévtől - 2020/2021 - csak többlépcsős engedéllyel lehetett volna kitolni hatéves korról hétéves életkorra. Ezt az elmúlt évben tehették volna meg a szülők, ha időben kapnak egyértelmű, központi tájékoztatást.

        Tanácsadás a csecsemők helyes mozgásfejlődéséről

        Mikor beszélünk megkésett mozgásfejlődésről? Mikor forduljunk szakemberhez? Mikor van szükség korai fejlesztésre? A többi között ezekre a kérdésekre is választ kaphatnak a kezdő és gyakorló szülők.

        Az alvási apnoe kezelése

        Az alvási apnoe enyhébb eseteiben orvosa életviteli változtatásokat javasolhat Önnek, többek között fogyást és a dohányzás elhagyását. Ha ezek nem elegendőek vagy ha az alvási apnoe mérsékelten súlyos, számos más kezelés is rendelkezésre áll.

        Élet alvási apnoeval

        Számos esetben az obstruktív, illetve a centrális alvási apnoeval való együttélés szempontjából nagyon fontos, hogy Ön átgondolja saját életvitelét és szükség esetén változtasson azon.

        Kényelmes ágy - Kiegyensúlyozott mindennapok

        Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.

        Az alvászavar és típusai

        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

        Alvási apnoe - Miért fontos a szűrés?

        Az alvási apnoet napjainkban súlyos betegségnek tartják, amely a mindennapokra és a párkapcsolatra gyakorolt káros hatása mellett számos szövődményt idézhet elő, illetve megnöveli más betegségek kockázatát.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA