• Víz alatti gyógytorna

        Szerző:
        WEBBeteg

        A vízben alkalmazott mozgásterápia, a víz alatti gyógytorna ma már igen népszerű, és rendkívül hatékony kezelési módszer. A szárazföldi mozgásnál a gravitáció, valamint a külső ellenállás befolyásolja a mozgáshoz szükséges erőt és az izommunkát. Ezzel szemben a vízben - a víz mélységétől függően - jóval kisebb gravitációs erő érvényesül.

        A vízben történő mozgást alapvetően a víz fizikai tulajdonságai (a felhajtóerő, a hidrosztatikai nyomás, az örvénylések, hullámzások,áramlások, a dörzsölődés, és a víz relatív fajsúlya) befolyásolják. Izomerősítésre, edzésre használhatjuk a víz ellenállását, pl. vízben gyalogláskor, vagy ha a víz felhajtóereje ellenében végeztetjük a mozgást.

        Hirdetések

         Mit jelent, ha valakinek "sportszíve" van?


        A rendszeres mozgás növeli az állóképességet, segít fiatalságunk megőrzésében és számos súlyos egészségügyi probléma kialakulását megelőzi. Aki sportol, egészséges, vélhetjük mindezek alapján. Miért van szükség mégis a hobbi- és élsportolók rendszeres szűrésére?
        Mit jelent, ha valakinek "sportszíve" van?>>

        A víz hőmérséklete befolyásolja a testünk hőtermelését, és a mozgás szempontjából alapvetően az izomtónusra hat. A vízbe merülő testre, testrészre ható felhajtóerő, az ellazított testet, testrészt a víz felszíne felé mozdítja, tehát akár passzívan is létrehoz elmozdulást, de segíti a felszín felé irányuló aktív mozgásokat is. Ezt a hatást lehet erősíteni olyan lebegtető eszközök használatával (habszivacspad, műanyag úszódeszka, karöv stb.), amelyek könnyebbek, mint a víz.

        Ezeket az eszközöket a mozgás könnyítésére, vagy éppen nehezítésére (pl. ha a vízben lefelé nyomjuk), a vízre való felfekvésre, vagy éppen a lebegés elősegítésre lehet használni.

        A víz alatti gyógytorna alkalmazási köre igen szerteágazó. Szinte minden klinikai területen eredményesen alkalmazható. Használjuk a mozgásterjedelem növelésére, izomerősítésre, a koordináció javítására, a keringés fokozására, erő, állóképesség növelésére, de a légzés szabályozását is segíti.

        Miért előnyös a víz alatti gyógytorna?

         Az izomláz - pihentessük vagy dolgozzunk rá?


        A manapság egyre népszerűbb fitnesz terjedésével joggal kérdezhetjük, hogy vajon nem ártunk-e szervezetünknek az izomlázat okozó erőteljes fizikai terheléssel. Mi áll a kellemetlen tünetcsoport hátterében?
        Az izomláz - pihentessük vagy dolgozzunk rá?>>

        A víznek, mint közegnek az előnye, hogy a tér minden irányába szabadon lehet mozogni. Nem kell hozzá úszásismeret. Ugyanakkor fontos a megfelelő biztonság megteremtése.

        A vízben történő járás, mozgás mindenképpen jó akkor, ha az alsó végtagokat kevésbé lehet terhelni, vagy tehermentesíteni kell. A kellő mélységű víz minden irányból támasztja a testet, tehát kisebb az elesés, és az ebből adódó sérülés veszélye.

        A víz alatti torna során a tér minden irányában, szinte bármilyen testhelyzetben tudunk akadálymentesen, szabadon mozogni.

        A vízben történő mozgás hat a mozgatórendszer különböző részeire, a keringési és a légzőrendszerre, de az idegrendszerre is. A rehabilitáció minden területén, és minden életkorban használható különböző terápiás célokkal.

         Mindent a sport egészségügyi hatásairól


        Sportról a WEBBetegen>>

        A víz alatti torna célja a gerinc, és az alsó végtagok tehermentesítése, a terhelés csökkentése, a mozgások terjedelmének, az izomerőnek a növelése, a mozgáskoordináció, és az egyensúly fejlesztése.

        Kellő mélységű vízben korán megkezdhető a járástanítás bot, mankó használata nélkül, a víz mélységének tudatos megválasztásával fokozatosan növelhető az alsó végtag terhelése, ezáltal
        megkönnyítve a teljes terhelésre történő áttérést.

         Dr. Bender Tamás: Gyógyfürdőzés és egyéb fizioterápiás gyógymódok


        Dr. Bender Tamás: Gyógyfürdőzés és egyéb fizioterápiás gyógymódokA kiadvány fülszövege: " Hazánk gyógyvizekben, hévizi forrásokban bővelkedő ország, olyannyira, hogy a világ első öt nagyhatalma közé sorolják e téren.
        Mégis - amellett, hogy számos gyógyfürdőkkel kapcsolatos könyv látott napvilágot, - a gyógyvizek és az ivókúrák hatásairól, illetve arról, hogy mely betegségre milyen típusú gyógyvíz vagy egyéb fizioterápiás gyógymód nyújthat segítséget, a lakosság további tájékoztatása elengedhetetlen.
        Ezt a hiányt kívánja pótolni a szerző, aki e könyvében a fizioterápiás gyógymódokat ismerteti meg az olvasókkal, mindezt fotókkal illusztrálva."

        Dr. Bender Tamás - Gyógyfürdőzés és egyéb fizioterápiás gyógymódok
        © Dr. Bender Tamás, 2008
        © SpringMed Kiadó, 2008
        Szakmai lektor: Dr. Bálint Géza
        A mozgásterápiás fejezetet írta: Dr. Kádas Éva gyógytornász
        SpringMed EGÉSZSÉGTÁR® sorozat
        Látogasson el a kiadó
        honlapjára és böngésszen a könyvek között
        www.springmed.hu

        A könyvet ITT TUDJA MEGRENDELNI kedvezménnyel >>

        (Springmed)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Látászavar, szédülés?

        Dr. Kapocsi Judit

        A kezeletlen vagy rosszul beállított magas vérnyomás szövődményei is lehetnek.

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        Fogyókúra - Nem mindegy, melyik mozgásformát választjuk!

        A fogyókúrának és az életmódváltásnak fontos része a fizikai aktivitás. Nem mindegy azonban, hogy hogyan mozgunk! A rosszul megválasztott sportolással sokan kifejezetten ártanak szervezetüknek.

        Civilizációs betegség? A halálos ítélet? - Tévhitek a rákról

        Ma még sokan úgy tekintenek a rákra, hogy egyenlő a halálos ítélettel. A negatív hiedelmek erősebbek, mint a daganatos betegségekkel kapcsolatos tudás. A gyógyuláshoz is hozzájárul, ha a betegséggel kapcsolatos tudásunk nem a tévhitekre épül.

        Mit kell tudni a Schroth-módszerről?

        A Schroth-módszert napjainkban a tartáshibák, a scoliosis - gerincferdülés - és a Scheuermann-betegség háromdimenziós korrekciójára és különböző gerincfájdalmak kezelésére alkalmazzák.

        6 ízületkímélő tipp

        Az ízületi fájdalom megnehezíti a mindennapokat, a sportolóknak pedig át kell gondolniuk, mit és mennyit edzhetnek. A nyak, a derék, a váll, a térd vagy az ujjak ízületeinek fájdalma csökkenthető, és az okok is kezelhetők.

        Wellness a mindennapokban!

        A rohanó élet megkívánja, hogy az ember időt szánjon a pihenésre. A mindennapi stressz-szint fokozódása miatt szükséges lenne a napi feszültség levezetése. Erre alkalmas lehet egy pihentető úszás vagy akár egy embert próbáló kemény edzés is.

        Hátfájás - Melyik úszásnem a jó választás?

        Az úszás a legmegfelelőbb sportok egyike azok számára, akik hátfájástól szenvednek. Egyrészt erősíti a törzsizmokat, másrészt nem terheli meg nagyon a gerincoszlopot, így a hátfájás problémájától érintett páciensek fájdalom nélkül edzhetnek, azonban nem minden úszásnem megfelelő a számukra!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA