• Hogyan segíthet a babának, hogy átaludja az éjszakát?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Sok szülő belefáradt már abba, hogy éjszakáról éjszakára órákat van ébren kisbabája sírása miatt. Az alábbi tippekkel segíthet gyermekének átaludni az éjszakát.

        Az újszülöttek általában 16 órát, vagy még annál is többet alszanak egy nap, de csak rövid, 1-2 órás szakaszokban.

        Először furcsán hangozhat, de a baba idegrendszerének érésével és az étkezések közötti hosszabb idő kihasználásával lehetőség van egy következetes alvásritmus kialakítására. Ennek segítségével a baba 3 hónapos korára már képes egyhuzamban akár öt órát is aludni, ami fél éves korára akár 9-12 órásra is elnyújtható.

        Hirdetések

        A megfelelő alvási szokások kialakítása

        Az első hónapokban az éjszakai etetés megzavarja mind a baba, mind a szülők alvását, ám sosincs elég korán ahhoz, hogy jól alvó gyereket neveljünk.

        Mire figyeljen az újszülötteknél?

        • Az újszülött is igényli a kommunikációt!
        • Fontos a testi kontaktus és a figyelem!
        • A kisbabákat nem lehet elkényeztetni!
        • Alakítsuk ki a mindennapok ritmusát!
        • Beszéljük meg, ha egyedül hagyjuk!
        • Ne zavarjuk meg, ha önállóan játszik!

        Nappal próbálja meg ébren tartani a gyermeket!

        Amikor a baba ébren van, kösse le a figyelmét azzal, hogy beszél hozzá, énekel neki, játszik vele. Vegyék körül a mindennapok zajai, fényei a babát. A nappali foglalkozások, élmények kifárasztják a kicsit, elősegítik a jobb, hosszabb éjszakai alvást.

        Ellenőrizze a baba nappali szunyókálásait!

        Ezeknek fontos szerepe van a kicsi fejlődése szempontjából, ám a túl hosszúra nyúlt nappali alvások hosszú éjszakai ébrenléthez vezetnek.

        Alakítsanak ki lefektetési szertartást!

        Az esti, jó hangulatban töltött fürdés, mesélés segít a babának ellazulni, relaxálni. Hamarosan ezeket a következetesen ismétlődő rituálékat az alváshoz fogja kötni. Amennyiben a lefektetésnél zenét hallgatnak, az legyen minden alkalommal ugyanaz, mikor a babát ágyba teszi.

        Az álomittas, ellazult babát még ébren tegye az ágyba!

        Így a kicsi az ágyat az alvással fogja összekötni. Mindig az oldalára vagy a hátára fektesse a gyermeket.

        Hagyjon időt a babának a megnyugváshoz!

        Előfordulhat, hogy nyűgösködik vagy sírdogál kicsit, míg megtalálja a számára alváshoz legkényelmesebb pozíciót. Ha a sírás nem csillapodik, beszéljen hozzá halkan, megnyugtatóan, miközben simogatja a hátát. Lehetséges, hogy csak az Ön jelenléte kell a babának ahhoz, hogy biztonságban érezze magát és nyugodtan elaludjon.

        A téma cikkei 

        6/1 Kisbabák alvási testhelyzete: Figyeljen oda rá!
        6/2 Mi a legjobb alvási testhelyzet kisbabáknak?
        6/3 Alvás csecsemőkorban
        6/4 Gyermekkori alvászavarok - Mi állhat mögötte?
        6/5 Hogyan segíthet a babának, hogy átaludja az éjszakát?
        6/6 Alvási problémák kisbabáknál, kisgyerekeknél: Jó tanácsok szülőknek

        Vegye fontolóra a cumi használatát!

        Ha a babának problémája van az elalvással, a cumi sokat segíthet. Ráadásul a cumi alvás közbeni használata csökkenti a hirtelen csecsemőhalál (SIDS) kockázatát. Hátránya, hogy gyakori éjszakai ébredésekre lehet számítani, amikor a cumi kiesik a baba szájából.

        „Mozgalmas” éjszakákra számítson!

        A babák álmukban gyakran nyújtózkodnak, mocorognak, vergődnek, nyöszörögnek és felsírnak. Hacsak nem biztos abban, hogy a kicsi éhes, nyugodtan várjon pár percet, míg eldől, teljesen felébredt, vagy vissza tud-e aludni a baba.

        Az éjszaka szükséges etetést és egyéb teendőket minél kevesebb fénynél végezze

        Ha gyermekének bármiben szüksége van Önre az éjszaka folyamán, azt a lehető legkisebb fénynél tegye, ezzel is jelezve a kicsinek, hogy az este az alvásidő, és nem játszásra van.

        Ne vegye maga mellé az ágyba éjszakára!

        Ezzel ugyanis csak megnehezíti a számára azt, hogy megtanuljon egyedül elaludni.

        Tisztelje a baba természetét!

        Akár éjszakai bagoly, akár korán kelő típus a gyermeke, tisztelje ezt a tulajdonságát, és amennyire lehetséges, igazítsa a napirendet a baba természetes bioritmusához. Egyes gyerekek már a kezdetektől nagyokat alszanak és csak az etetés idejére ébrednek fel, míg másoknak sok időbe telik, hogy megtanulják visszaaltatni magukat. Hagyjon időt magának arra, hogy megtanulja gyermeke jelzéseit, reakcióit, bioritmusát.

        Amennyiben a baba a fent említettek kipróbálása ellenére is nehezen alszik el, és gyakran van ébren az éjszaka, kérjen tanácsot gyermekorvosától, védőnőjétől. Ne feledje: az, hogy a baba végigalussza-e az éjszakát vagy sem, nem az Ön szülői képességeitől függ. Minden gyermek más, és előbb vagy utóbb mindegyiknél eljön az idő, mikor hagyja a szüleit aludni.

        Mobilapp Tanácstalan? Naplózza a kisbabája fejlődését a Babanapló mobilalkalmazással!

        WEBBeteg Forrás: WEBBeteg
        Cs. K., fordító
        Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Túlzott izzadás

        Dr. Bodnár Edina

        Mi okozza a hiperhidrózist, és mik lehetnek a következményei? Mit tehetünk?

        Verejtékmirigy-gyulladás

        Cs. K., fordító

        A betegséggel járó stressz kezelhető, és van rá mód, hogy jobban érezze magát!

        Bőrvédelem piciknek - Milyen fényvédő készítményt válasszunk csecsemőknek, kisgyerekeknek?

        A napsugárzás rendkívül nagy veszélyt jelent a babák és kisgyermekek érzékeny bőrére. Ezért fontos, hogy a szabadban való tartózkodáskor árnyékban is speciális napvédő készítménnyel védje gyermeke bőrét. A kicsik bőre magas faktorszámú, jól tolerálható krémet igényel. Milyen termékek felelnek meg a csecsemőknek és kisgyerekeknek, és hogyan tudja a leghatékonyabban megvédeni őket a napégéstől? Cikkünkből megtudhatja.

        Gyakran érzi fáradtnak magát? - Mi lehet az oka?

        A fáradtság fogalma orvosilag nehezen definiálható, a fáradtság szubjektív, mindenki másképp éli meg. A fáradtság legtermészetesebb oka az alváshiány, ám hátterében betegségek is állhatnak.

        Szülés utáni szorongás

        Természetes dolog, hogy a kisbaba megszületése után az újdonsült szülők szoronganak. Ennek sok oka lehet, a leggyakoribb, hogy az édesanya attól fél, hogy nem fogja tudni ellátni gyermekét, nem ismeri fel annak jelzéseit.

        Az éjszakai műszak a feje tetejére állítja a bioritmusunkat

        Tapasztalták már, hogy egy át nem aludt éjszaka után másnap képtelenek koncentrálni, fejfájással, szédüléssel küszködnek? A rossz komfortérzethez az is elég, ha rosszul és kevesebbet alszanak ahhoz képest, amit megszokott a szervezetük. Elképzelni is nehéz, hogy miként élik meg a nappali ténykedésüket azok, akik rendre éjszakai vagy váltott műszakban dolgoznak.

        Betegséget is jelezhet, ha beszél álmában

        Gyermekkorban, főként 3 és 10 év között fordul elő gyakran, de a felnőttek 5 százaléka is beszél rendszeresen, vagy alkalmanként álmában. A jelenség lehet szórakoztató, vagy zavaró, de bizonyos esetekben orvosi kezelés is igénylő.

        Mennyi alvásra van szüksége a babáknak az életkoruk alapján?

        Az alvási szükségletek és szokások a baba életkorával változnak. Akár újszülöttről vagy nagyobb gyermekről van szó, a szülőben felmerülhet a kérdés, hogy mennyi alvásra van szüksége az adott életkorú picinek? Különösen akkor, ha a szülő is alváshiányban szenved, merül fel a kérdés, vajon eleget alszik-e a baba. Cikkünkből megtudhatja, mennyi alvásra van szüksége 1 hetes és 1 éves kora között gyermekének.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA