trombozis után injekció, v. Syncumar?

Kedves Doktornő! Édesanyám 75 éves, egy hónapja trombózist diagnosztizáltak nála. Combközépig érő II.komressziós harisnyát írtak fel és a Syncumar helyett Clexan 0, 6 injekciót javasolt tartósan az érsebész napi 2 x. Mk alsó végtagon mérs áramlást mutató mélyvéna, DG: Varicositas VSM I. szerepel az ambuláns lapján. 3.hete injekciózzuk, de a hasa már szita, kék foltos. A lába régebben is dagadt, sajnos sok gyógyszert szed (napi 10-12 db) ; magas vérnyomás, veseelégtelenség, pacemakeres.., mell levétele is volt 3 hónapja. Ennyire súlyos a helyzet? Miért nem elegendő a Syncumar gyógyszer? Ő nem tudja beadni magának az injekciót, és sokkal drágább is mint a gyógyszer még támogatással is. A kompr.harisnyát még én sem tudom fel- és lehúzni neki, hát még ő? Esetleg a térd kompr. Zokni nem elegendő? Várom szíves válaszát. Tisztelettel:

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Földi Ildikó válasza véralvadásgátló kezelés témában

Kedves kérdező! Javaslom, az injekció beadásának helyét váltogassák, pl felkarba, vagy az egészséges comb bőrébe is lehet adni, hogy legyen idő a has bőrén a véraláfutásoknak begyógyulni. Lehet, hogy még javítható a beadás technikája is, kérjenek segítséget egy szakképzett nővértől, a háziorvos asszisztensétől vagy a háziorvostól.Sajnos a lábdagadásnak az édesanyja esetében több oka is lehet a thrombózis mellett, pl veseelégtelenség, fehérjehiány...ezt érdemes lenne a háziorvossal megbeszélni, esetleg szükség lehet vízhajtó gyógyszereinek a módosítására is. Amennyiben kompressziós harisnyát nem tudják alkalmazni, megfelelő lehet a szakszerűen felhelyezett fásli is, de ezt szintén szakápoló, a háziorvos vagy az érsebész tudja megmutatni, mi a helyes módja a használatának. A térd vagy bokaharisnya általában nem elegendő. A kezelőorvosa bizonyára azért döntött Clexane-mellett, mert édesanyjának (bár ezt nem írja) feltehetően daganat miatt távolították el a mellét (daganatos betegség esetén thrombózis megelőzésre és kezelésre LMWH-azaz pl Clexane javasolt) , illetve a Syncumar szedéshez nagyon nagy önállóság, pontos gyógyszerszedés, önfegyelem és rendszeres kontroll kell, ami lehet, hogy az édesanyja esetében nem áll fenn, így nagyobb pl a az alul vagy túladagolás veszélye, ami csak újabb súlyos problémákat okozhat (vérzés vagy újabb thrombózis) . Arról érdemes lenne megkérdezni a kezelőorvost vagy a háziorvost, hogy idővel (az édesanyja állapotától függően) nem csökkenthető-e a napi 2 injekció 1-re.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. október 02., 11:01; Megválaszolva: 2012. október 03., 15:13
Kérdések és válaszok: Visszérbetegség
Syncumár vagy Xareltó
Üdvözlöm Önt! Problémám a következő Férjemnek több mint tíz éve mélyvénás trombózisa volt. Azóta szedi a syncumart. Sokszor vérzik az orra...
Trombózis
Tisztelet Doktor Úr! 1 hete engedtek haza a kórházból mélyvénás trombózissal (zúzódás a bal bokán, gipszet kaptam, szúrtam a vérhigítót...
Véna jugularis thrombosis
Tisztelt Dr Nő/ Úr! Édesapámnál 2013 jun. 7-én Thrombozist találtak a nyaki vénájában. augusztusig clexane injekciót kapott, azóta a syncumart...
Alacsony INR érték
26 éves vagyok, kettő mélyvénás trombózison estem át. Napi syncumar adagom 4, 5 volt amit most felemeltek 5-re. Mivel külföldön dolgozom, csak 2-3...
Mélyvénás trombózis
Tisztelt Doktor Nő/Úr! 24 éves nő vagyok. 2 éve mélyvénás trombózisom volt a bal lábamban (comb hajlat) . Azóta a bal lábam 1-2 cm-el...