• Trombózis

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelet Doktor Úr! 1 hete engedtek haza a kórházból mélyvénás trombózissal(zúzódás a bal bokán, gipszet kaptam, szúrtam a vérhigítót, trombózist kaptam bekerüléskor inr 0.99 prothrombin12.6).Syncumarból 2.5 mg kell szednem.Tegnap voltam vérvételen az eredményem protombin 23.8 inr 2.09.Tudom a tartomány 2-3 között jó, tehát akkor a véreredményem jó, így gondolom) A kérdésem az lenne hogy az eredményem a kórházból elengedés után sokat esett(számomra legalábbis ez soknak tűnik) ez ugye nem jelenti azt, hogy újabb esélyem van visszakerülni(a kórházi utolsó eredményem prothrombin 32 inr 2.81).Tudom hogy oda kell figyelnem a táplálkozásra főleg a K vitaminra és ezt be is tartom. És a gyengeségem és a szédülés is ennek tudható be? A vérhigítótól fájhat a gyomrom? Ugye nem kerülhetek be ismét ezen érték miatt újra a kórházba? A fájdalmat a lábamban ami már enyhébb lett még sokáig fogom érezni? Válaszát előre is köszönöm: P.Szabina

        Dr. Tomonkó Magdolna válasza a véralvadásgátló kezelés témában

        Kedves Kérdező! Az INR érték elsősorban a bevett gyógyszer adagjától és a táplálék K vitamin tartalmától függ. Bár a 2, 1 INR érték benne van az elfogadható sávban, de friss trombózis után jobb lenne, ha 2, 5 és 3, 0 között lenne. A gyakori ellenőrzésnek és a gyógyszer adagjának változtatásával ez elérhető, ha minden nap nagyjából azonos mennyiségű magas K vitamin tartalmú zöldséget fogyaszt. Konzultáljon kezelőorvosával, a gyógyszer adagjának megfelelő beállításáról. A kórházi és az otthoni érték között gyakori az eltérés az életmód, az eltérő konyhatechnika, a bőségesebb zöldségfogyasztás következtében. Üdv: dr Tomonkó Magdolna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tomonkó Magdolna
        háziorvos, transzfúziológus Itt kérdezhet

        Dr. Tomonkó Magdolna
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2014. augusztus 13., 13:42; Megválaszolva: 2014. augusztus 14., 07:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor nő! Érdeklődni szeretnék, hogy kéthegyű szívbillentyű elégtelenség illetve prolapsus esetén lehet-e kompressziós harisnyát hordani felületes visszértágulat esetén? Mindkét lábamon térd alatt erek dülledtek ki, nehéz...
        Tanácsot szeretnék kérni. Ismerősöm 5 éve viszérrel műtött lábszára estére csúnyán bedagad és fáj is. Bokája fölött a lábszáron kb. 10 cm hosszan (kb 2 cm széles sávban) enyhe pír látszik a bőrén. Másik lábával nincs semmi...
        Kedves Doktor/Doktornő! 17 éves koromtól kezdve aranyérrel küszködök, legútóbb fél éve volt, elég sokáig, majdnem kerek 2 hónapig. Gyógyúlásomat a medencefenék tréningnek köszönhetem joformán, amit mai napig végzek napi 2-3 alkalommal...
        Édesanyám bal bokája fölött tenyérnyi pirosas barnás folt jelent meg a nyár közepén.természetesen orvosi vivzsgálatokon, ultrahang, vettünk részt, trombust nem találtak.kompressziós harisnyát visel, minden este kenem a lábát vadgesztenye...
        Tisztelt doktor úr / doktor nő! A Trental-t 22 éve szedem, (írta ki a doktor úr, kórházi kivizsgálás után) fülzúgás miatt. A Nebilet-et 14 éve szedem, szapora szívdobogás miatt, (100- 108/ min volt akkor). Magasságom 172 cm testsúlyom 68 kg....
        Tisztelt Doktornő A következőben szeretném kikérni a véleményét, tanácsát. Az elmúlt időszakban észrevettem, hogy megjelentek a seprűvénák mindkét bokám körül. Mintha mindig több lenne, ill. jobban láthatóvá válnának. Valamint, az...
        65 éves édesanyámat tavaly november végén operálták. Térdprotézisét kellett eltávolítani MRSA fertőzés miatt. Antibiotikumos (vankomicin, gentamicin) mozgó spacert ültettek be, valamint emelt dózisú ciprofloxacint kap (2x750 mg). 4 hétig...
        Kedves Doktornő. Kérem segítsen mert össze-vissza küldözgetnek és senki sem tud megnyugtató választ adni! Diagnózisom: CVI.Varicositas extr.Inf.I.u.és 2.5mg nebivololt szedek magas/110-120/pulzusomra amely készítmény a többi/Betaloc, Concor,...
        Tisztelt Doktornő/ Doktorúr! Mióta aranyér párnát használok munkahelyemen ( kb 2 hete) egyre inkább kevesebb időt tudtam ülve tölteni és most már párna nélkül sem tudok ülni, mert úgy érzem fegyülnek az erek normális keringés...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Tegnap kezdődött egy fura fájdalom a lábamban a combom hátulján a hajlat fölötti rész inkább bal oldalán, megis van ott dagadva egy ér talán vagy nem tudom mi, lehet csak simán a lábam. Amikor ez létrejött akkor egy...