Syncumar helyettesítése más gyógyszerrel

Tisztelt Dr Molnár Dóra! Véradó voltam, de 2001-.ben észrevették, hogy a szívbillentyüm nem jól dolgozik, 2001-be a Szabolcs utcai klinikán meg is műtöttek, s azóta syncumart szedek napi 5mg tudja az INR-t 2, 1- 2, 6 szinten tartani. Régen, még a Lipót mezei kórházban javasolták nekem a Warfarint, ha jól írtam le. A méllek hatások miatt, s hosszú ideje szedett syncumar esetleg bántani fogja a májamat, ezért már többször kértem a kardiológusomat- Dr Herczeg Béla, Szolnok Hetényi kórház-, hogy miért nem módosít a gyógyszeren, hiszen van más gyógyszer erre is, de erre még eddig nem került sor. Kérdésem a következő: lehet-e, kell-e módosítani a gyógyszeren, hiszen elég sokat szedek.Általában jól vagyok, fizikailag is, sokat dolgozom, jól esik, minden reggel tornázom, egészségesen élek, nem iszom sokat, nem dohányzom, csak házi bort iszom, tehát aránylag jól érzem Magam, megjegyzem, hogy a pénzt máris küldöm, mint minden alkalommal, ha kérdeztem valamit Köszönöm, s Üdvözlettel: Várkonyi Gyula 5440 Kunszentmárton Érpart u. 26.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza véralvadásgátló kezelés témában

Kedves Kérdező, a fent megjelölt INR értékek értelmezéséhez azt is tudni kellene, hogy milyen műbillentyűje van. A Syncumar és a Warfarin is K-vitamin antagonista gyógyszer, tehát hasonlóan hatnak. A Warfarinból 3 és 5 mg -os tbl is van, így darabra lehet, hogy kevesebbet kellene szednie. Ha azonban jól van beállítva a Syncumarral - még ha 5 mg-mal is, nem biztos hogy célszerű az INR ingadozás kockázatát vállalni az átállítás időszakában. Lehet, hogy ezért nem akarja átállítani a gyógyszert a kardiológusa. Kérdezze meg Tőle bátran, mivel ha Ön ismerné, hogy milyen terápiát miért kap, mi az előnye és hátránya egyik vagy másik gyógyszernek, akkor valószínűleg könnyebben el tudná fogadni.

Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. március 06., 12:38; Megválaszolva: 2015. március 06., 16:56
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Bal pitvar kissé tágabb
Tisztelt Doktornő! 42 éves vagyok ,1980-ban műtöttek szívre.Voltam cardiológián és szeretnék érdeklődni van -e ok az aggodalomra. EKG:...
Emelkedett Ck és LDH
Kedves Doktornő! Évek óta 300-500 U/L között mozog a Ck érték a laborletetemen.Ezt eddig a fizikai munkára fogtam.Most viszont az LDH érték is igen...
Nagyon magas diasztolés érték
KEdves Doktor Nő! Már kétszer is mértem nagyon furcsa vérnyomás értéket. Mindkét esetben éppen "pánik" szerű roham alatt, heves szívdobogás...
Covid 19 oltás
Tisztelt Doktor Nő! A házi orvosom hétfőre Szputnyik vakcinára jegyzett elő választást sem hagyva hogy elfogadom e ezt a vakcinát vagy sem. Mivel...