PSVT, MPS

Tisztelt Doktornő!

 

30 éves vagyok. A közelmúltban szívpanaszaim miatt átestem pár vizsgálaton (EKG, szívUH, Holter-EKG, vérvétel) aminek eredménye röviden: PSVT, MPS II.fokú regurg.-gal. Kérdéseim a következők:

-a II.fokú mit takar?

-A javasolt Betaloc 25mg szedése segít-e mindkét problémán? Magas pulzusszámom nem állandó, csak bizonyos napszakokban és stresszhelyzetben fordul elő. Ennek ellenére kell szednem a Betalocot? Ha elkezdem szedni, tudomásom szerint nem hagyhatom abba a szedését. Mi ennek az oka, ill. mi történik, ha mégis abbahagynám?

-Normális pulzusszám és panaszmentesség esetén okozhat-e bármilyen? problémát? a Betaloc? Arra gondolok, hogy nem csökkenti-e túlságosan a pulzusszámot akkor, ha az nem? indokolt?

-Továbbá azt is szeretném tudni, hogy előfordulhat-e alacsony pulzusszám mellett magas vérnyomás ill. magas pulzusszám mellett alacsony vérnyomás?

-A kardiológus által említett katéteres abláció végleg megoldaná a ritmuszavart? Ha igen, nem lenne-e egyszerűbb ezt a megoldást választani az esetleges hosszú gyógyszerszedés helyett?

Elnézést a sok kérdésért, ill. ha butaságot kérdeztem. Nagyon köszönöm a válaszait.

 

László.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza mitrális prolapsus témában

Kedves kérdező!

A Betaloc jelen esetben inkább a ritmuszavarok kivédését célozza meg, mitralis prolapsus esetén is a társuló ritmuszavarok miatt adjuk, bár az egyéb, prolapsushoz társuló panaszokra (mellkasi fájdalmak) is jó hatással van. A mitralis prolapsus (MPS) során a bal pitvar és kamra közötti billentyű lazább, visszaenged kevés vért a pitvar felé. Ezt a visszaengedést nevezzük regurgitációnak, amit egy 4 fokozatú skálán értékelünk az ultrahangos kép alapján: I. fok a legenyhébb, IV. fok a legsúlyosabb. A II. fok már jelentősebb visszacsorgást jelez, de ez egyelőre csak követést igényel (III-IV. fok esetén műtét jön szóba) .

A Betaloc kihagyása esetén  sűrűsödhetnek a ritmuszavarok, ráadásul hirtelen elhagyásakor megemelkedhet a pulzusszám, így csak fokozatos dóziscsökkentés mellett javasolt abbahagyni. A Betaloc csökkenti a nyugalmi pulzust is, ha ez nagyon alacsony, akkor is szóba jön a dóziscsökkentés - de ezeket mindenképpen egyeztesse a kezelőorvossal, ő ismeri pontosabban az ultrahangos leletet és a ritmuszavar természetét.

Az abláció jó alternatíva, de a beavatkozás sikere függ a ritmuszavar típusától is, illetve attól, a szív melyik részéről indul ki az aritmia, de általában 90% körüli a sikerarány. Ezzel kapcsolatban szintén kardiológusa tud részletesebb tájékoztatást adni.

Végezetül: előfordulhat, hogy alacsony pulzusszám mellett megemelkedik a vérnyomás, és fordítva, ez utóbbira példa, ha egy nagyon gyors ritmuszavar miatt a szívnek nincs elég ideje telődni és pumpálni, leesik a vérnyomás.Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. július 16., 10:25; Megválaszolva: 2009. július 16., 10:25
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Mitralis prolapsus jelzett mitralis...
Tisztelt Doktornő! Mellékelten csatoltam két leletem, az egyik 2018 októberében készült, a másik 2019 elején. Kérdésem az lenne, hogy 2018-hoz...
Szívbillentyű Hiba
Tisztelt Doktornő! Máma voltam szívultrahang vizsgálaton és ezek vannak leírva: IVSd: 0, 8cm, LvDd: 4.1cm LVPWd: 0, 8cm LVDs2, 4cm EF=70% A mitrális...
Fellazult szívbillentyű
Tisztelt doktornő! 1 hónapja házi orvosom szívzörejekre lett figyelmes, emiatt kardiológiára küldött ahol az alábbiakat állapították meg:...
Mitralis prolapsus súlyosbodás?
Tisztelt Doktor Úr/Nő! A diagnózisom szerint jelzett mitralis prolapsuson kívül kóros eltérés nem látható. Versenyszerűen sportolok, heti 3...
A mitralis prolapsus elmúlhat e?
Tisztelt Dr Úr! Többször diagnosztizáltak nálam mitrális prolapsust (szívkatéteres vizsgálattal) . Jelenleg külföldön dolgozok, itt csináltak...