• Érszűkület

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr /Nő!

        A nagymamámnak egy fél éve kezdődtek a tünetei, amik a következőkben nyilvánulnak meg:könnyen elfárad, szédülés, fejzúgás, váltakozó vérnyomás(de inkább alacsony, ami legtöbbször 112/57/79, és pl:90/48, pulzusszáma:legtöbbször60-64), és a fejének bal oldali fordításával eszméletvesztéssel is jár.

        A háziorvosa elküldte egy koponya ct-re, amit sajnos az orvos nem magyarázott el számunkra érthető módon.Ebben kérném az ön segítségét.

        A ct eredménye:A külső, és belső liquorterek mérsékelten tágabbak.Középvonali dislocatio nem észlelhető. Az oldalkamrák szarvai körül diszkrét elmosódottszélű szabálytalan alakú hypodenzitás látszik.Jobb oldalon temporálisan 5mm átmérőjű mérsékelt hypodenz terület figyelhető meg.

        Orvosi vélemény:

        Mérsékelten atrophia cerebri.

        Diszkrét chronicus fehérállományi vascularis károsodás.

        Jobb oldalon temporalisan subacut ischaemias laesio.

         

        Szeretnénk, hogy ha ezt számunkra érthetően, elmagyarázná, illetve tanácsokat, esetleg valamilyen szakemberhez fordulást javasolna.

        Előre is hálás köszönettel:

        Földesi Emese, és Földesi Imréné

        WEBBeteg szakértő válasza a koponya CT témában

        Kedves Kérdezők!

        A koponya CT-én enyhe fokú "agysorvadást" (atrophia) írtak le, valamint a kiserek betegsége következtében kialakuló agyi fehérállomány károsodását ( kamrák körüli diszkréten hypodenz területek). A jobb oldalon temporalisan leírt 5 mm-es elváltozás kis agyi infarktusnak felel meg, ami szintén az adott területet ellátó ér károsodásából adódik. Önmagában ez a CT kép egy idősebb embernek teljesen normális lehet.
        A nyak fordítása által provokált eszméletvesztés miatt szükség lenne még nyaki UH vizsgáltra is, a nyaki erek szűkületének kizárására. A tünetek alapján felmerül az úgynevezett carotis sinus hyperaesthesianak nevezett betegség lehetősége, melynek lényege, hogy a nyaki főverőér oszlásánál lévő központ fokozott érzékenysége miatt a szívfrekvencia csökkenése, ájulás következhet be. Ennek a kizárására kardiológiai vizsgálat is szükséges lenne. Forduljanak háziorvosukhoz, aki továbbutalhatja ezen vizsgálatokra.

         

         

        Üdvözlettel: Dr. Bessenyei Mónika, neurológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bessenyei Mónika, neurológus
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-11 17:52:34; Megválaszolva: 2011. szeptember 30., 09:21

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm Kedves Doktornő/Doktor úr! Szeretném megkérdezi, hogy amúgy is magas össz. koleszterin(6.7), magas LDL(5.3) koleszterin mellett, szedhető e a Concor tabletta? Gyakori extrasystolés panaszokra írták fel, napi félet, kardiológiai...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr. Problémám az lenne ,hogy fél éve érzek extra szívütéseket.voltam vele háziorvosnál aki 24orás Ekgt tett fel nekem.Az eredmény az orvos szerint tökéletes lett. 24ora alatt 15 extraütés volt. Ebböl eggyet éreztem...
        Üdvözlöm ! Érdeklődni szeretnék az EKG eredményem után, mit jelentenek a leírtak:72/minSR,norm PQ,kp axis,keskeny QRS,V3-4-ben jelzett J pont emelkedés,egyebekben izoel ST-k,poz T-k,szab repol. Sürgősségin készült az EKG , szédülés,mellkas...
        Mia teendő ha 35 a pulzusom
        Kedves Dr.úr/nő Van, hogy melléütéseket érzek néha és ezt most sikerült végre elfogni ekg-n , erre szeretnék egy magyarázatot kérni! Évek óta hülyének néz minden orvos már, szerintük semmi bajom! Minden létező vizsgálaton voltan már...
        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar,...
        Tisztelt Doktornő! Az utóbbi hónapokban megfigyeltem hogy időközönként (legtöbbször nyugalmi állapotban) 1-2-3 percen át tartó erős "szúrások" avagy olyan lüktetés szerű problémám van a jobb oldalamon mellkas tájékán Éppen a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete kezdődött egy olyan érzésem,mintha hülye lenne a fejem. Balra fordultam,olyan volt,mintha szédülnék,de mégsem szédültem. Szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszert,co petineva-t,és betalocot is.Elmentem ekg-ra mert...
        Kedves Doktornő, az alábbi kardiológia jellegű panaszom kapcsán kérném szíves segítségét, tanácsát. Panaszaim 8 hónapja kezdődtek, napközben és főleg nyugalmi hanyatt fekvő helyzetben jelentkező erős bedobbanás érzéssel, illetve...
        Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A...