Vérnyomás emelkedés

Tisztelt Doktor Nő, Édesanyám 63 éves, jól táplált, nyaki erek meszesedése mellett artritisze van illetve vérnyomásra Co-irabell 150mg gyógyszert szed napi 1 db-ot (ha reggel 100/70 alatt van a vérnyomása akkor csak egy felet mivel nagyon leviszi) . Napközben a vérnyomása 130-100/90-60 között mozgott eddig. Két hete éjszaka egyik percről a másikra felment a vérnyomása 180/130-ra 110 feletti pulzus mellett. Hányinger, vizelési és székelési inger valamint teljes testben való remegés kísérte ami miatt beszélni sem tudott összefüggően. Fej és mellkasi fájdalma volt ami a bal karjára is kiterjedt. Mentők kíhívása után tensiomint kapott mely levitte a vérnyomását és a sürgősségire való beszállítás után kiderült, hogy nem volt agyvérzése vagy infarktusa. Diagnózis hipertenziós krízis lett megadva. A házi orvossal való egyeztetés után azt az utasítást kapta, hogy ha a vérnyomása ismét felmegy 170 fölé akkor szopogasson el 2 tensiomint, amennyiben 140 és 170 között van és emelkedő a tendenciája akkor vegyen be egy irabellt. Az elmúlt 2 hétben többször is felszökött a vérnyomása 170-es systole, és 100-110 distole-es értékek környékére a délutáni/esti órákra vagy éjfélt követően. Legutóbb délután 4-kor már 160/110-es volt a vérnyomása és vizelési és székelési inger valamint a hányinger jelezte számára ezt a vérnyomást és remegés érzés is elkezdődött nála, egy 150mg sima irabell hatására 5 óra múlva ment csak le a vérnyomása 140/100 alá addig stagnált. Az lenne a kérdésem, hogy az ilyen tenziós kiugrásokat mi okozhatja? Milyen vizsgálatok elvégzése szükséges az okok diagnosztizálásához? Milyen betegségek okozhatnak ilyen vérnyomás kiugrásokat szekunder hipertonia esetén? Segítségét és válaszát előre is köszönöm!

Dr. Molnár Dóra válasza Ingadozó vérnyomás témában

Kedves Kérdező, stabilan beállított vérnyomás sok ok miatt válhat ingadozóvá. Idősebb korban gyakran a vese erek meszesedése, a vesefunkció romlása következtében változik a vérnyomás. A megfelelő mennyiségű, egyenletes folyadékbevitel is hozzájárul a vérnyomás szabályozáshoz. Előfordulhat ritmuszavar is a probléma hátterében. Amennyiben mostanában több fájdalomcsillapító- gyulladáscsökkentő gyógyszer kellett a mozgásszervi panaszok miatt, ez is felboríthatta a korábbi egyensúlyt. Néha stressz, vagy szorongás áll az ingadozó vérnyomásmenet hátterében. Hasi ultrahang vizsgálat, Holter-vizsgálat, valamint szív ultrahang vizsgálat elvégzése segítene első körben a további teendők megállapításában. Jobbulást kívánok az Édesanyjának! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 02., 22:37; Megválaszolva: 2016. január 02., 23:34
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
TANÁCS KÉRÉSE
Tisztelt Címzett! Arra kérném tisztelettel, hogy adjon útbaigazítást mi tévő legyek, hova tovább, mire gyanakszik, mit kéne még kivizsgáltatni...
Magas vérnyomás, fejfájás, rossz...
Tisztelt Doktornő! Két hónappal ezelőtt 200/110-es vérnyomással kerültem a Sürgősségi O.-ra ElŐtte mindig normális vérnyomásom volt.Rendszeresen...
Nem tudom hogy hová forduljak?
33évet dolgoztam az egészségügybe növérként.2005.be Rekeszizom sérvre mütöttek 2007.be eltávolították a méhem és a petefészkeimet. Miómás...
Szexualis aktus torokfájdalom
Tisztelt Doktornő, Kedves Dóra, Nehez időszakon vagyok túl. Két eve vesztettem el a felesegemet melanomaban. Azota kialakult az új elet rendem es az...
Labor értékek elemzés
Tisztelt Dr. Nő! Lányom 5 éves kora óta kardiológiai gondozás alatt áll megállapított nála szívnagyobbodásés már a balkamrai tágulat is. Ehez...