Van még remény, vagy lassan fel kell adnom? 1.

Tisztelt Doktornő! Egy több összetevőjű probléma miatt szeretném a véleményét kérni, tekintettel arra, hogy a több síkú, külön-külön más intézményekben tett gyógyulási kísérleteim eredménytelennek tűnnek. Nem akarom véletlen sem megkérdőjelezni az Ön kollégáinak véleményét, de tartok attól, hogy a baj sokkal nagyobb, és az eddigi "csapásirányok" nem biztos hogy jó irányba tartanak: Anamnézisemből: 67 éves ffibeteg vagyok. Előzményekben magas vérnyomás, 2Xinfarctus, stent 2011-ben, 85%-os b.o. carotis szűkület, jobb oldalon femoralis PTA 2014 decemberben, amely bevérzett, a scrotum felé. Légzési, nehézlégzési (dyspnoe) panaszaim ezután kezdődtek, egész ijesztő mértékban. Először Újpesten tüdőgyulladásssal kezeltek, amelyről más kórházban (MH.ÁEK) kiderült, hogy tüdőembólia.Innen elbocsátva (f.év január) átmenetileg javult az állapotom, amely azonban márciusra vissza-romlott. Az érszűkületekre, és a tüdőembóliára komplex kezelésként Kardogrel, Aspiryn Protect, és nami 2X 0, 9 Clexan injekciót kaptam. Márciusi rosszullétem alkalmával a Tétényiben kivizsgálva kiderült, hogy igen alacsony, (27 - majd 12) a thrombocyta-számom. Ez miatt hematológiai konzíliumot kértek, amely alkalmával aztán kiderült (kivizsgálás történt) hogy ún. MDS talaján kialakult AML-ben is szenvedek. Ez miatt aztán jelenleg minden vérhígítóról le vagyok tiltva, napi 1X alkalommal szúrom magam 0, 4 -es Clexan-al.Tűdőgyógyászati vizsgálat COPD-t állapított meg.Eddig 3 alkalommal, összesen 6NE vérkészítményt kaptam, másfél hónap alatt.December óta (ekkor jelentkezett először, mint írtam) a j.o. tüdőben illetve mellkasban konstans, makacsul jelen lévő folyadékgyülemet állapítottak meg úgy rtg.-vel, mint eddig két alkalommal CT vizsgálattal. Egyik orvos szerint ez miatt (is) lehet a vissza-visszatérő légszomj, mások szerint a kifejezetten randa vérkép miatt lehet. A folyadékot az alacsony thrombocitaszám miatt nem lehet pungálni, jelenleg is emelt dózisú vízhajtóval próbálkozunk. folyt.köv.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza sok szervi betegség témában

Kedves Kérdező, remény mindig van, ne adja fel! A csapásirányok szerintem nem rosszak, de lehetséges, hogy van összefüggés a problémák között. Például a tüdőembólia már lehetett következménye a kezdődő vérképzőrendszeri betegségnek. Jó lenne tudni, hogy szív ultrahang vizsgálat volt-e az utóbbi időben, mert ez még adhatna információt. A vérszegénység ronthatja a szív teljesítményt, a veseelégtelenség miatt esetleg a vizelethajtókból nagyobb adagra van szükség.

Nem tudom, hogy most mennyi a trombocyta-szám, lehet, hogy a Clexane-t is el kellene hagyni, vagy mással helyettesíteni. Vizsgálat nélkül azonban gyógyszerelési tanács nem adható. Folytatom a választ az Ön kérdésének második felénél. Üdvözlettel: Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. április 30., 09:51; Megválaszolva: 2015. április 30., 22:05
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Bal pitvar kissé tágabb
Tisztelt Doktornő! 42 éves vagyok ,1980-ban műtöttek szívre.Voltam cardiológián és szeretnék érdeklődni van -e ok az aggodalomra. EKG:...
Emelkedett Ck és LDH
Kedves Doktornő! Évek óta 300-500 U/L között mozog a Ck érték a laborletetemen.Ezt eddig a fizikai munkára fogtam.Most viszont az LDH érték is igen...
Nagyon magas diasztolés érték
KEdves Doktor Nő! Már kétszer is mértem nagyon furcsa vérnyomás értéket. Mindkét esetben éppen "pánik" szerű roham alatt, heves szívdobogás...
Covid 19 oltás
Tisztelt Doktor Nő! A házi orvosom hétfőre Szputnyik vakcinára jegyzett elő választást sem hagyva hogy elfogadom e ezt a vakcinát vagy sem. Mivel...