Gyógyszerkölcsönhatás-egyéb kardiológiai kérdések

Kedves Doktor Nő/Doktor Úr, 27 éves lány vagyok, 12 éve gyomorfekély, reflux, nyelőcsőfekény. A szívemmel is bajok vannak.Nőgyógyászati problémáim kapcsán találtak hyhofizis adenomat.Leiden mutációm van. Mostanában kezdődtek rosszulléteim: nehézlégzés, gyors, erős szívdobogás, ájulás, félelem.Tavaly januárban még zumbázni jártam, most a metró lépcsőin nem tudok felmenni, csak megállással.Többször kellett mentőt hívni a rosszullétek miatt, EKG rendben, Holter rendben, mindig azt mondták pánik.Elkezdődott a pszihiátriai kezelésem emiatt. Most megyek tükrözésre vagy gyomorszondára még nem tudják, terheléses EKG-ra, ill pulmonológiára a primer pulmonalis hypertonia kizárása miatt.Szedett gyógyszerek: cerazette 1, bromocriptin 1, esomeprazol sandoz 2*40 mg, motilium 3*1, xanax 4*0, 5, sertralin 1*50mg, aspirin protect, nevibolol, magnesium citrat, sörélesztő.Szeretném megkérdezni, hogy ezek a gyógyszerek nem állnak kölcsönhatásban? Nem lesz tőlük igy egyszerre biztosan semmi bajom? Kicsit nehezen veszem be a napi 17gyógyszert és most nem látom a kiutat! Bármilyen tanácsot megköszönök, illetve ez lehet tényleg pánik+neurotikus szorongás tünete? És lehet egyszerre szedni ezeket a gyógyszereket? Nem látom a kiutat, nem tudok sportolni sem, mert nem bírja a szívem... Mit lehetne tennem? Igaz nagyon érzékeny vagyok és nehéz a világ és aggódós, srtesszes vagyok, de nem érzem magamat "úgy" betegnek. A szívemtől félek a legjobban, hogy baja van...és a gyógyszerektől... A választ előreis hálásan megköszönöm! Üdv., Metti

Dr. Molnár Dóra válasza szívdobogás témában

Kedves Metti! Önnek komoly egészségügyi problémái vannak, melyek sok stresszt okoznak, ez pánikrohamhoz vezethet. A pulmonális hypertonia betegséget valóban tisztázni kell, de addig is jóleső mozgást (úszás, séta, könnyű tánc...) végezhet. Ha javul a fizikai közérzete, tisztában lesz a betegségeivel, akkor a pánik betegségre szedett gyógyszerek valószínűleg elhagyhatóak lesznek. Máris csökken a tabletták száma:) A gyomor-bélrendszeri problémák is enyhébbek kiegyensúlyozott lelki állapot mellett- jóga, vagy agykontroll javíthatna általános egészségi állapotán. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. január 09., 12:31 ;Megválaszolva: 2013. január 13., 21:24
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Szívritmuszavar éjszaka
Tisztelt Doktor Nő! Tavalyi évben nyugalmi helyzetben is magas pulzus miatt holter vizsgálat történt, ahol sinus tachycariát állapítottak meg. Az...
Faj, szúr a bal oldalam es...
Tisztelt Dr Molnár Dóra! Egy éve néha-néha erősen szúr, faj a bal oldalam és sokszor érzem hogy ver a szívem, nem szapora nincs szívritmuszavar...
szív billentyű elégtelenség
Több éve billentyű elégtelenséget állapítottak meg. Az utóbbi időben kicsit sűrübben van olyan, hogy száraz a szárad a szám széle, illetve...
Erős szívdobogás ha lehajlok, minden...
Tisztelt doktor úr/nő. 2 évvel ezelőtt fordult elő, amikor rakodtam, lehajoltam és a szívem össze-vissza kezdett el verni, hirtelen felegyenesedtem...
Erős szívdobogás.
Jó napot kívánok! Én azzal a panasszal fordulnék önhöz, hogy a szívem az utóbbi fél évben nagyon erősen és gyorsan ver.Sok álmatlan éjszakát...