Szívritmuszavar éjszaka

Tisztelt Doktor Nő! Tavalyi évben nyugalmi helyzetben is magas pulzus miatt holter vizsgálat történt, ahol sinus tachycariát állapítottak meg. Az orvos elmondása szerint az EKG-n az látszott, hogy "jön egy ritmuszavar" felgyorsul a pulzus - akár 160-ig -, majd visszaáll a pulzus normál tartományba. Concort kaptam rá (3-4 hónapig szedtem, majd szép lassan elhagytam, mert nem szeretek gyógyszert szedni) , illetve pszichiáterhez fordultam pánik jellegű tünetek miatt (melyek egy időben kezdődtek a pulzuspanaszaimmal) , hogy arról az oldalról is megkezdődjön a kezelés. Mára már jól vagyok, pánikos tüneteim szinte egyáltalán nincsenek, viszont furcsa, új, szívvel kapcsolatos tünetem van. Főként nyugalmi testhelyzetben fordul elő, óránként 2-5 alkalommal is akár, hogy azért érzem, hogy hatalmasat dobban a szívem, egymás után kettőt-hármat. Akkorát dobban, hogy szinte levegőt sem kapok közben. Először nagyon megijedtem ettől és bele is szédültem, most már nem okoznak további panaszokat ezek a nagy dobbanások - mértem már meg több alkalommal a vérnyomásom ilyen dobbanások után, és normál tartományban volt minden, 115/75 körül szokott lenni a vérnyomásom, 75 körül a pulzusom nyugalmi helyzetben - a dobbanások után is. Éjszaka szoktam arra ébredni, hogy nagyon erősen (de nem gyorsan) ver a szívem, igyekszem olyankor oldalamra fordulni, hogy ne érezzem, mert nagyon zavar, fel is ébreszt. Ön szerint kell ezzel valamit csinálni, vagy ez így rendben van? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza szívdobogás témában

Kedves Kérdező, valószínűleg extraszisztolék állnak a panasz hátterében, de a pontosítás céljából ismételt Holter vizsgálatra lenne szükség. Lelet alapján lehet dönteni a terápiáról. Többféle extraszisztolé (nem sorban érkező ütés) létezik, ezek kezelése a legtöbbször nem szükséges. Stressz, kialvatlanság, kimerültség, nagyobb mennyiségű koffein bevitel fokozhatja a ritmuszavar kialakulásának kockázatát, lehetőség szerint ezeknek a tényezőknek a kiküszöbölése javasolt. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. április 21., 13:38; Megválaszolva: 2016. április 21., 21:34
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Faj, szúr a bal oldalam es...
Tisztelt Dr Molnár Dóra! Egy éve néha-néha erősen szúr, faj a bal oldalam és sokszor érzem hogy ver a szívem, nem szapora nincs szívritmuszavar...
szív billentyű elégtelenség
Több éve billentyű elégtelenséget állapítottak meg. Az utóbbi időben kicsit sűrübben van olyan, hogy száraz a szárad a szám széle, illetve...
Gyógyszerkölcsönhatás-egyéb...
Kedves Doktor Nő/Doktor Úr, 27 éves lány vagyok, 12 éve gyomorfekély, reflux, nyelőcsőfekény. A szívemmel is bajok vannak.Nőgyógyászati...
Erős szívdobogás.
Jó napot kívánok! Én azzal a panasszal fordulnék önhöz, hogy a szívem az utóbbi fél évben nagyon erősen és gyorsan ver.Sok álmatlan éjszakát...