Érdeklődés

Tisztelt Ujpál Zsófia! Van egy 89 éves, idős ismerősöm, aki magányos.elhagyatott. Mikor tehetem, beszélgetek vele, valamint szinte napi szinten segítek neki, hogy legyen neki ennivalója, innivalója, továbbá a macskáinak is bevásárlok., amit kér nekik, vegyek.. Gyakran panaszkodik, azonban, amit meg is értek, hiszen tapasztalom. Mit tehetnék lélektanilag még, hogy jobban érezhesse magát? Köszönettel: Tolnai Imre Krisztián

Dr. Veress Dóra válasza időskor témában

Kedves Imre! Ön már így is nagyon sokat tesz ezért az ismerőséért! Egy jó szó, az odafigyelés megfizethetetlen az idős emberek magányos hétköznapjaiban! A legegyszerűbben akkor tudhatja meg, hogy mit tehet még, ha megkérdezi az idős hozzátartozóját, ő mit szeretne? Nem írta ugyan, hoyg, mennyire mozgásképes az sisemrőse, de ha bírja és olyan ehlyen laknak, akkor el lehet menni vele egy parkba üldőgélni, esetleg el lehet vinni az idősek otthonába egy-egy rendezvényre, vagy megszervezni neki egy kis beszélgetést a szomszédokkal vagy korabeliekkel.. Ha nem tudja, hogy mit szeretne, és úgy veszi észre, hogy érdektelen, befele forduló, nem nagyon eszik, elhanyagolja magát, akkor el lehet vinni a helyi pszichiátriára, ahol javasolhatnak hangulatjavító gyógyszert. Sokszor már az is elég, ha egy kicsit jobban érzik magukat az idősek!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2011. június 14.

Kérdések és válaszok: Pszichés betegségek

Paranoid viselkedés belátás nélkül
Tisztelt Doktornő, azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy mit tehetek akkor, ha az élettársamnak (52 éves férfi) hónapok óta üldözési mániája van,...
Antidepresszáns gyógyszerinterakció
Tisztelt Doktor Nő! Tavaly szeptemberében kezdtek kezelni pánikbetegséggel, szorongással. Szédüléssel járó panaszok, izzadás, erős szívdobogás, homályos...
Antidepresszáns váltás
Tisztelt Doktornő! 12 évig szedtem Cipralex 20 mg gyógyszert, (kevert szorongásos, depressziós tünetek miatt) amely tökéletesen bevált, teljesen jól éreztem...
Megőrülhettem?
Tisztelt Doktornő! Harmad éves orvostanhallgató vagyok. Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy tavaly novemberben a vizsgaidőszakom előtt erős pánikrohamokkal...
Furcsa testi tünetek lelki alap?
Kedves Doktornő! Az én problémám január közepén kezdődött, amikor is kiderült egy nőgyógyászati probléma (petefészek ciszták) mivel az orvos azt mondta,...
Rivotril egyéb készítményekkel
Üdvözlöm! Pánikbetegségemre napi 3x0,5mg Rivotrilt szedek, Leiden heterozigóta betegségem is igazolt. A kérdésem az lenne, hogy a fogászati kezelésem során...