1 hetes "elő-menstruáció"

Tisztelt Doktor Úr/Nő! Már lassan 2 éve minden menstruációm előtt kb. egy héttel elkezdek vérezni, de csak nagyon kis mennyiségben, mint a mentstruáció utolsó napjain. És aztán megjön a "rendes" menzesz is, ami normálisan lefolyik 5-6 nap alatt. Voltam nőgyógyásznál a problémával az elején, de azt mondta, hogy ez normális, főleg ha valami erős stressz vagy trauma ér. Egy hónappal a dolog kezdete előtt halt meg a nagybátyám, ezért úgy gondoltam, ez lehet az oka. Viszont már 2 év eltelt azóta és a menstruációm nem állt vissza a régi kerékvágásba. Fogamzásgátlót és egyéb gyógyszereket nem szedek. Nem fáj semmim, mikor van ez az elővérzés, viszont nagyon zavaró és kellemetlen most már. Tényleg normális ez ilyen hosszú ideig vagy állhat-e valami más a háttérben? Köszönöm.

† Dr. Szalóczy Péter válasza vérzészavar témában

Kedves Kérdező! A jelenség ártalan, legfeljebb kellemetlen. Két dolgot tehet ellene. A legtermészetesebb az lenne, ha három hónapra egy korszrű hormonális fogamzásgátlót szedne. Ha megbarátkozott vle, gyermekvélalásig is folytathatja. Igy kiiktatva a kishibás saját hormonrendszerét átmenetileg, pontos és kellemes vérzései lennének. Abbahagyása után a megpihent, kikapcsolt saját rendszere panaszmentesen kezdődne újra. Ha nem akar fogamzásgátlózni, irasson fel egy doboz Norcolut tablettát, tiz szemet, a felét az összesnek, szedje be a ciklus első érdemi vérző napjától számított 16-26. nap között. Nem lesz elővérzése. A maradék tíz tablettával ezt ismételje meg még egyszer a következő ciklusban. Több menet nem lesz. Az első spontán vérzésnek elvben már rendesen kell jelen tkezni majd.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 05., 21:23; Megválaszolva: 2012. november 07., 17:12
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Gyógyszer adagolás
Jó napot kívánok! Szeretném megkérdezni hogy a Progesterone Exeltis gyógyszert a menstruáció első napjától, vagy a végétől számított 12 nap...
vérzészavar, hormon
Tisztel Doktor Úr/Nő! Szeptember folyamán együttlét után minimális vérzést tapasztaltam. Orvoshoz mentem, rákszűrés: P2, méh rendben, három...
Mi lehet a baj?
Ma van a 61. napja. Hogy nem jött meg a menstruációm, ráadásul semmi jele sincs, hogy megfog jönni. Ma csináltam egy tesztet (mert nővérem annyira be...
Mi lehet a baj?
Tisztelt Doktor úr! olyan gondom lenne, hogy egy már 5 hónapja keztem el szedni egy új fogamzásgátlót, mèghozzá velgyn tablettát. Eleve nem a...
Miért van ez, ha negatív minden...
Kedves Doktor nő/úr! Nekem egy olyan panaszom lenne, hogy október 11.-én együtt voltunk a barátommal, védekeztünk is, viszont az aktus végén...