Agydaganat

Üdvözlöm! Ez év szeptember elején csináltattam magán úton natív koponya MR-t szédüléses, fejnyomásos panaszaim miatt, melynek eredménye: intracranialis kóros MR jel nem igazolódott. (Siemens Magnetom Area 1.5 MRI berendezés axiális T2 súlyozott, diffúziós és ADC, coronalis FLAIR -, saggitalis T1 súlyozott mérésekkel, TOF angiográfiás mérésekkel kiegészítve) Neurológus felvételt látta, megvizsgált, neurológia eltérést nem talált. Laborom, fül-orr gége neg. Másfél hete pszichiátertől Scippa 5 mg-ot kaptam, melyből 2 napig felet, 5 napig egészet, majd 2 napig felet szedtem asszisztensnő tanácsára. Ez idő alatt olyan tünet jelentkezett, hogy az egyik pupillám sokkal tágabb lett, mint a másik, majd váltják egymást. Asszisztensnő szerint gyógyszer mellékhatás. Én ezt a gyógyszert 4. napja nem szedem, mert nagyon zavart ez az állapot, a felemás pupilla. Kérdésem az, hogy lehet-e ez a tünete agydaganatnak? Mikor várható javulás a pupilláim nagyságában? Érdemes-e kontrasztanyagos koponya MR-t is csináltatnom? Köszönöm válaszát! Cs.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza koponya MRI témában

Kedves Kérdező!

Sokszor foedul elő napjainkban,hogy a beteg nem orvosi beutalóval, hanem magánúton veszi igénybe a koponya MRI vizsgálatot. Ezzel nem is lenne semmi baj.Azzal viszont igen, hogy a problémát nem oldják meg.Feltételezem, hogy a pszichiátere alposan átgondolta, miért ír fel Önnek Scippa nevű, escitalopram tartalmú antidepresszánst.Kizárt dolog, hogy a gyógyszer hatására, vagy bármi egyéb okból a pupillák tágassága felemássá változna.Az említett gyógyszer hatása ennyi idő alatt még nem is alakul ki igazán.Miután nincs egy hónapja, hogy MRI vizsgálata negatív volt, teljesen irracionális gondolat újabbat csináltatni, még ha kontrasztanyaggal is.

Az Ön agydaganatól való félelme mindenképpen kóros. Hogy ez milyen egyéb tünetekhez társul,-depresszió, pénik,-azt nem tudom megitélni.A gyógyszer szedését hagyja abba,és inkább azon gondolkozzon, hogy tudna megszabadulni a félelmeitől. Pszichológus igen, gyógyszer nem.

Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. szeptember 28., 12:53; Megválaszolva: 2020. október 01., 06:30
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Mi lesz, ha lejár az egy év?
Tisztelt Doktor Úr! Megköszönöm gyors válaszát a Palixiddal kapcsolatos kérdésemre, de lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, válaszából...
Mi lesz, ha lejár az egy év?
Tisztelt Dr. Fehér Gergely, tisztelt Doktor Úr! A kérdésemhez kapcsolódó előzményt is alulra másoltam, - melyet szintén Doktor Úrtól kérdeztem...
Mri tovabbi kerdes segitseg ....
Dr.Ur! Koszonom valaszat neurologussal egyeztettem . Elkuldott meg doppler vizsgalatra az is negativ. On szerint elkellene meg mennem Mas vizsgalatra is?...
Agy mri angio nativ es kontrasztos...
Kalvariam igy kezdodott: Elkezdett fajni a fejem es neha szedultem (amugyis migrenes vagyok) Mri leletem: kozepvonali szimmeztrikus kamra rendszer.kulso es...
Koponya MR és MRA vizsgálat...
Jó napot kedves Doktor Úr, Egyik este erős imbolygó szédülésre ébredtem. Felkerestem egy neurológus, aki azt mondta hogy a fülembe leváló...