Többszöri porcleválás és 10 éve tartó térdfájás

2006ban fedeztek fel a térdemben a lat. meniscuson porcleválást plusz cisztát.Budapesten a Sportkórházban ezt meg is műtötték, de a fájdalom csak kb 1 évig múlt el.Utána hosszas vizsgálatok után (többszöri röntgen, MRI, ultrahang) derült ki (plusz segítség volt, hogy épp kórházi dolgozó voltam) hogy a lat. meniscus hátulsó szarván egy haránt törés van. Miskolcon ezt meg is műtötték, de a fájdalom tovább sem múlt, sőt még erősebb lett és már térdem is eléggé instabillá vált. Miskolcon az orvosoknak ötletük sem volt mi lehet a baj, ezért gyógytornára és fizikoterápiára kellett járnom, majd utána diprofos injekciókat kaptam. A térdfájás továbbra sem múlt, így elmentem egy reumatológushoz. Ott megállapították, hogy porckopás van a térdemben meg a csípőmnél is van valamilyen eltérés. Egyéni gyógytornára küldtek, ami segítségével viszonylag enyhült a fájdalom. Most volt 2 hete MRI vizsgálatom és kiderült, hogy újabb porcleválás van a térdemben, valamint be is van vizesedve.Egyre jobban kezd megint fájni a térdem, néha sugárzik is.Guggolni egyáltalán nem tudok, fáj a hajlítás. Van amikor fekvő helyzetben, pihentetés közben is belenyilall a fájdalom. Az egészben az az ijesztő hogy még csak decemberben leszek 20 éves és néha a járás is fáj.Egyre jobban kezd fájni a másik térdem és a hátam is, gondolom ez is a terhelésmegvonás miatt lehet. Mi lehet az oka, hogy már 3xra van porcleválás a térdemben és mit lehetne ez ellen tenni? Nem lehetséges, hogy valami más van a porcleválások mögött? Előre is köszönöm a választ és a segítséget.

Dr. Bogdán Aurél válasza térdprobléma témában

Vizsgálatok nélkül nem tudok pontos választ adni, illetve a korábbi dokumentáció ismerete is elengedhetetlen. Elképzelhető, hogy valamilyen anatómiai, vagy statikai oka van, hogy a porc rendszeresen sérül a térdében. Sajnos ha porcleválás van, akkor mindig műtét jön szóba a panaszok mérsékléséhez vagy megszüntetéséhez. Javasolt a porcerősítő kezelés, vagy porcerősítő injekció adása is. Az Ön által említett Diprophos a gyulladás, fájdalom mérséklésében jelentős szerepű, de a az alapvető okot nem szünteti meg. Azt javaslom panaszával keresse fel valamelyik egyetemi ortopéd klinikát, ahol nagy valószínűséggel segíteni tudnak Önnek!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 13., 17:06; Megválaszolva: 2012. november 15., 20:50
Kérdések és válaszok: Mozgásszervi megbetegedések
Térd műtét (keresztszalag, mozaik...
Udvozlom, szeretnem megkérdezni, hogy ön mit javasolna az alábbiak tudatában: 4-5 éve felfedeztek nálam a térdemben, egy porcfelszin elváltozást...
Térdműtét után túlsúlyosan
Egy ortopédus tanácsát szeretném kérni. Anyósomnak (63 éves, 98 kg) 2 hónapja volt térdműtéte (kaparásos) , azóta nem tud menni, csak...
Térdortézis
Kedves Szakértő! A térdemmel már három hónapja problémák vannak. Azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy a térdortézis használata mikor...
térd. lábfej ropogás
Tisztelt Dr Nő/Úr! 74 kg vagyok az utóbbi 2 évben semmi fizikai aktivitásom nem volt csak amit a 2 kis gyerekem mellett kellett mozogni.Elkezdtem...
Szalagprobléma
Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! 18 éves sportoló vagyok, márciusban történt egy sérülésem, amit először porc sérülésként diagnosztizáltak, majd...