• Vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő!

        67 éves vagyok. Korábban alacsony volt a vérnyomásom, de kb. fél éve előfordul, hogy ugrál. Reggel, délelőtt 100-120, este felmegy 140-150-re. Nem mindig, rendszertelenül.

        A háziorvosom szerint nem olyan gyakran, hogy törődni ellene vele.
        Van, hogy nagyon fáj a fejem, talán azt is a vérnyomás-ingadozás okozza.

        Azt szeretném megtudni, hogy van-e olyan gyógyszer, amit nem kell rendszeresen szedni, csak amikor magas a vérnyomásom, és úgy érzem, szétrobban a fejem tőle. Van valami, ami prompt leviszi?
        Milyen gyakori és mekkora érték esetén kell állandóan szedni valamilyen gyógyszert a szintentartáshoz?
        Köszönöm a választ,
        Éva

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves Éva!

        Én azt tanácsolom, hogy először is tisztázzák, hogy a nap során hogyan alakul a vérnyomás, kérjen egy beutalót egy belgyógyászati vagy kardiológiai szakrendelésre, ahol felhelyeznek egy 24 órás monitort (ABPM) vagy vezessen vérnyomás-naplót. Jobbnak látnám rendszeresen szedhető gyógyszer beállítását, mint az alkalomszerűen szedett vérnyomáscsökkentőket.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós

        Kérdés: 2010-03-09 11:06:34; Megválaszolva: 2010. március 09., 11:06

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő, Nagypapám (96 éves) és szüleim (61 éves nő és 60 éves férfi) számára a háziorvos ASA Protectet írt fel állandó (tartós) szedésre agyvérzés és szívinfarktus megelőzése céljával. Mindegyikük szed magas...
        Tisztelt Doktornő! Férjem 43 éves, 86 kg, 178 cm magas,naponta 30 percet fut, és magas vérnyomást diagnosztizáltak nála. Édesapjának 40 éves korában volt by-pass műtétje, és neki is magas volt a vérnyomása. Pulzusa is magas volt. Este 23...
        Üdvözlöm.Merre felé indulhatnék?Lehet belgyógyászati betegségem?Érdemes lenne kivizsgáltatnom magam?Fél éve kezdődött nálam hogy ébredés után hajnalba 3körül mindig minden nap magas a vérnyomásom( 140-170 között).Amikor magas a...
        Évtizedek óta fennálló magas vérnyomás miatt gyógyszert szedek, ami többnyire megoldotta a problémámat. Három hónapja a reggeli fejfájás és magas vérnyomás gyógyszer hatására sem változott, ezért több gyógyszert kaptam. Lehet-e ezeket...
        Tisztelt Doktornő! Két éven belül már a második alkalommal fordul elő, hogy vérnyomáscsökkentő gyógyszerek szedése mellett hirtelen megugrik a vérnyomásom. Tegnapi napon is enyhe szédülésre ébredtem, ami nem jellemző rám, ezért...
        Tisztelt Dr Nő Vérnyomásom 135/ 95 mérek belvárosban buszt vezetek. Alkalmasságin évente 150/100 ra emelkedik.Munka után du 140/95 mérek. Kipihent állapotba 2-3 szabadnap után 130/89 mérek. Most házi orvostól kaptam értágító gyógyszert...
        Üdvözlöm Doktornő! Már váltottunk néhány levelet, de most volna még Önhöz kérdésem. Ha valakinél BKH-t (bal kamrai hipertrófiát) állapítanak meg, az szedheti reggel a Portiron HCT 100/12,5mg, ill. este az Amlodipin 5mg gyógyszereket? Mert...
        Üdvözlöm Doktornő! Egyszer már írtam Önnek, de most egy másik probléma miatt kérném segítségét, mert tanácstalan vagyok. (A helyi kórházi szakrendelésen nem igazán segítőkészek az orvosok sajnos, hamar "kivágják" az embert, a...
        Üdvözlöm Doktornő! Szeretnék Öntől kérdezni, mert eléggé aggódom. Először is megemlítem, hogy szüleim szív-érrendszeri betegségben haltak meg. Anyám szívelégtelenségben, álmában 53 évesen, apám pedig vese eredetű keringés...
        Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám lenne, hogy Cardura és Tamloset gyógyszer szedése mellett is 150/60 és 140/50 a vérnyomásom átlagban. Két problémát fedeztünk még fel vele kapcsolatban, amik veszélyesnek mutatkoznak: -A szisztolés és...