Magasvérnyomás és fehérállományi laesio

Tisztelt Doktornő! 34 éves, sportoló, úgy gondolom, hogy egészségesen élő, nem dohányzó férfi vagyok. 2013 óta szedek Bisoprolol 5mg tablettából egy felet 2,5mg-ot, ritmuszavarra. Február másodikán azonban bekerültem az SBO-ra mellkasi panaszokkal, mellkasi fájdalommal, mely a bal vállba és hátba sugárzott ki, e mellé társult nehézlégzés. A vizsgálatok során kizárták a szívizominfarktus lehetőségét. Az ott elvégzett laborvizsgálatok magas Karbamid és Kreatinin értékeket mértek, továbbá magas CK értékes és Fehérvérsejtszámot. Pár óra elteltével csináltak még egy labort, ahol a CK érték továbbra is magas volt (504). Akkoriban aktívan foglalkoztam testépítéssel, azt mondták annak tudhatóak be az emelkedett értékek. Hónapokig fennállt ez a nehézlégzéssel kísért mellkasi panasz, ami közben kialakult enyhe, de folyamatos szédülés is. Ezután sikerült eljutni a kardiológiára Júniusban, ahol szédüléssel kísért divers panaszok miatt kértem a kardiológiai vizsgálatot, illetve vérnyomás ingadozás miatt. Holtermonitoros vizsgálat követően megállapították, hogy nincs aktuális kardiológiai teendő és a vérnyomás ingadozás sem említésre méltó. (Holter monitoros vizsgálat: Átlag 71/min fr-jú sinus ütem. összütések 4 %-ban rögzitettünk 100/min feletti, 20 %-ban 60/min alatti frekvenciát, lelassulás, paroxismus nem volt. A vizsgálat során mindvégig sinus ütemet észleltünk.) Szeptemberben készült még egy Labor vizsgálat, ahol az Eozinofil értékek voltak magasabbak a kelleténél, illetve a a tumor markereknél pont határértéken volt a CEA értéke (2,5). Az eGFR-EPI pedig alacsonyabb volt kicsivel a normál értéknél. (83) Ezután tovább mentem a szédülés miatt a neurológiára Október végén, ahol nem láttak semmilyen elváltozást, de elküldtek egy koponya MR vizsgálatra, aminek az eredménye a következő: A jobb oldalon a hátsó kamraszarv mentén a periventricularis fehérállományban 4 x 8 mm méretű soliter atípusos laesio ábrázolódik. Kontroll MR javasolt (kontrasztanyaggal kiegészítve). Erre majd Március végén kerül sor. Időközben a kialakult a magasvérnyomás betegségem is. A Kardiológián ABPM vizsgálatot végeztek, ahol megállapították, hogy "enyhén" magas a vérnyomásom. Összes időszak: Átlag: 135/42 Hgmm. P: 74 /min. Maximum: 170/100 Hgmm. Minimum: 106/49 Hgmm. Aktív időszak: Átlag: 139/77 Hgmm. P: 79 /min. Maximum: 170/100 Hgmm. Minimum: 112/58 Hgmm. Passzív időszak: Átlag: 126/63 Hgmm. P: 65 /min. Maximum: 144/83 Hgmm. Minimum: 106/49 Hgmm. Diurnalis index: 10/18 Hgmm. Hypertoniás időindex: 56/2 Hgmm. Javasolta a Doktor Úr, hogy kezdjem el a Bisoprolol mellé az 1 tbl. Lapiden reggelente szedni. Egy hónapnyi szedés után sem hozott változást a vérnyomás értékekben, ezért a háziorvosommal egyeztetve, kiegészítettük a kezelést Tanydon 40mg napi 1 tablettával. Lassan egy hónapja szedem ezt is de még mindig 140Hgmm. érték körüli értékeket mérek., Amikor állok, mozgok, aktív vagyok, akkor szinte folyton magas és érzem is hogy nyom a tarkóm és a fejem fáj, főleg a bal szem mögött és a homlokomon a szemek fölött, néha a fejem búbján., Amikor fekszem vagy ülök, akkor szoktam csak 120-30Hgmm közötti értékeket mérni. Illetve van, hogy egymás után két vérnyomás mérési érétkei is eltérnek egymástól 10-20Hgmm értékkel. A kérdésem az volna, hogy lehet e Ön szerint összefüggés a fehérállományi laesio és a vérnyomás problémák között, illetve okozhatja e a vérnyomás a szédelgéses panaszokat és, hogy mivel kellene kiegészíteni a megkezdett magasvérnyomás kezelést, hogy végre normalizálódjon a vérnyomásom. Testmozgás meg van, rendszeresen sportolok, mozgok, nem eszem egészségtelenül. Válaszát előre is köszönöm!

Dr. Molnár Dóra válasza magas vérnyomás témában

Kedves Kérdező! A magas vérnyomáshátterében vesebetegség is állhat, javasolt hasi ultrahang vizsgálat is. A magasabb vérnyomás hátterében persze egyéni hajlam is állhat, de átmeneti jelentős stressz is ronthatja a helyzetet. Magas vérnyomás valóban károsíthatja az agyi ereket. Sokféle gyógyszer van a magas vérnyomás kezelésére, nem mindig az első kombináció a legjobb, a beállítás türelmet igényel a beteg és az orvos részéről is. Fehérje tartalmú táplálék kiegészítőt ne alkalmazzon, nagy súlyokkal ne eddzen. Érdemes a konyhasó fogyasztást minimalizálni. Sok zöldséget fogyasztani. Gyógyszeres javaslatot nem adhatok ezen a fórumon, ezt az Önt ismerő kezelőorvossal kell megbeszélni. Jobbulást kívánok! Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
Megválaszolva: 2023. február 17.

Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)

Magas vérnyomás , gyógyszer elhagyása
Tisztelt Doktornő! 1 éve kb diagnosztizáltak magas vérnyomást nálam! Teljes labor tökéletes , terheléses ekg átlag feletti, hasi UH tökéletes! Valsartan 80...
Melyik az erősebb béta blokkoló? melyik...
Tisztelt Weborvos! Tisztelt dr. Nő/Úr! azt szeretném kérdezni, hogy a Nebivolol vagy Lokren az erősebb pulzuscsökkentő? melyik hat jobban a vérnyomásra? hány...
Vérnyomáscsökkentő váltás
Tisztelt Doktornő! Az alábbakkal kapcsolatban kérném tanácsát: 7 hónapja kezdődő magasvérnyomásra 2 mg vidotint szedek, 3 honapja COVID-os lettem mely...
Magas vérnyomás
Tisztelt Doktornő! Vérnyomás problémával fordulnék Önhöz. 32 éves vagyok 16 éves korom óta magasvérnyomás beteg. Ezalatt idő alatt több gyógyszert kipróbáltam...
Szédülés,hányinger, tarkófájdalom
Tisztelt Doktornő! Pár napja gyógyfürdőzés közben a szaunázást és a hidegzuhanyt váltogattam párszor egymás után. Erős tarkófájdalmat, fülzúgást, hányingert...
Friocard kapszula
Tisztelt doktornő! Azt szeretném kérdezni, hogy hallott-e már a Friocard nevű készítményről (gyógyszerről). Amennyiben igen, mi a véleménye róla? Előre is...