ingadozó vérnyomás beállítása, kezelése

Kamaszkorom óta migrénes vagyok. Kb. 10 éve kezdődött a magas vérnyomásom. A háziorvosom szerint a stressz az oka. Változó a mértéke, 170/110-nél nem magasabb. Renitecet és Concort kaptam. Sokáig nem volt gond. Aztán néhány éve inkább alacsony lett a vérnyomásom, ezért abbahagytam a folyamatos gyógyszerszedést és csak akkor vettem be, ha pl. hidegfront hatására felszaladt a vérnyomásom. A közelmúltban egy rutinvizsgálatnál ismét 170/100-at mért az orvos és azt javasolta, hogy váltsunk gyógyszert. Arbartan -50 mg- tablettát kaptam. Reggel kell bevenni egy felet. Az utóbbi időben rendszeresek a hidegfrontok és az első néhány napot kivéve, napok óta délelőtt 11-re már 160 körül van a vérnyomásom. Hiába veszem be a másik felét az Arbartannak, csak akkor megy le, ha elszopogatok 1/4 Tensiomint. Azonban egy idő után ez nagyon leviszi. A fejem ilyenkor ugyanúgy fáj, mint amikor magas.

Igaz, hogy az arbartan tájékoztatója szerint 6 hét múlva éri el igazán a vérnyomáscsökkentő hatást, de mit tegyek addig?

Mostanában a stressz  (sorsfordító kérdések) eléggé jelentős mértékben jelen van az életemben. Lehet, hogy ez az oka az erős vérnyomásemelkedésnek.

A háziorvosom szerint az ingadozásra nincs gyógyszer. A Béres antifront-ot javasolja. Sajnos úgy érzem, hogy az sem segít. Lehet, hogy folyamatosan kellene szedni?

Mit javasolnak, mit tegyek?

Köszönettel: V. Éva

 

 

 

Dr. Csanádi Gábor válasza ingadozó vérnyomás témában

Kedves kérdező!

Lehet, hogy érdemes lenne reggel egyszerre bevenni az egész tabletta Arbartant - a kiugró értéket nehezebb csökkenteni, mint az emelkedést megelőzni (a szokásos kezdő adag egyébként 50 mg) . A stresszes időszakban átmenetileg megpróbálható egy kis nyugtató szedése, bár itt fennáll a hozzászokás veszélye (esetleg szakképzett segítő bevonása, stresszoldó technikák elsajátítása is szóba jön) . Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. szeptember 15., 21:42; Megválaszolva: 2009. szeptember 15., 21:42
Kérdések és válaszok: Magas vérnyomás (Hipertónia)
Kiugró vérnyomás/pulzus
Tisztelt Doktornő! Néhány hónapja már írtam Önnek. Nem dohányzó, viszont valamelyest stresszes életvitelt folytató 24 éves férfi vagyok. Több...
Magas vérnyomás
Tisztelt Doktornő! Pár napja magas vérnyomást diagnosztizáltak nálam. Időnként kiugrik 190re,máskor órákig 110. Tensiomin 25 mg írtak fel...
Stressz,pánik,magasvérnyomás,TIA...
Üdvözlöm! Egy olyan kérdést szeretnék feltenni hogy a jelen panaszokat okozhatja e a pánikbetegség,stressz? Hirtelen félelem érzetet érzek olyan...
Hirtelen szív feldobbanások és...
Hirtelen szív feldobbanásaim vannak mostmár 1 napja. Mérem a vérnyomásom és nagyon változatos, de inkább alacsony a vérnyomásom. Ma 13 órakkor...
Szédülés, változatos tünetek...
Tisztelet Doktornő! 38 éves férfi vagyok, 185 cm és 85 Kg: Egy hónappal ezelőtt felkelés után volt egy szédüléses rosszullétem, sohe korábabn...