• Meforal, Letrox szedése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr, Doktor Nő! Egy hete kezdtem el szedni a Meforal 1000 mg, és a Letros 50 mg gyógyszereket. Két napja egyre erősebben érzem, hogy savanyú a szám és ezt sajnos a környezetem is érzi. Kérem, segítsen, mit lehet tenni ez ellen? Válaszát előre is köszönöm.

        Dr. Fáklya Mónika válasza a Endokrin témában

        Tisztelt kérdező! Erőteljesebb szagú leheletet több dolog okozhat. Rossz fog, reflux ( a gyomorszáj nem zár tökéletesen és a gyomortartalom a nyelőcső alsó szakaszába visszaáramlik) esetleg cukorbetegeknél az acetonos szájszag lép fel ha nincs rendben az anyagcseréjük. E mellett még számos dolog szóba jöhet. A Letrox nem szokott ilyen panaszt okozni, a Meforal-ál a kezelés első időszakában lehetséges émelygés , vagy hányinger, de a szájszag nem szerepel a mellékhatások felsorolásában. Ezért mindenképpen javaslom, hogy vizsgáltassa ki magát, vércukorszintet, vizelet acetont mihamarabb nézessen, ez után gastoenteológiai és fogászati vizsgálat javasolt, a fokozott szájhigéné mellett.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Fáklya Mónika
        endokrinológus, gyermekgyógyász

        Dr. Fáklya Mónika
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. szeptember 23., 06:27; Megválaszolva: 2011. szeptember 25., 21:10

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...
        Tisztelt Szakértő! Feleségem idén 44 éves, és valószínűleg a korából adódóan hajelvékonyodást, és az arcán (főként bajusz környékén) pihésedést észlel. Hallottuk, majd olvastuk is, hogy nők számára készített fűrészpálma...
        Tisztelt Doktor nő/úr! Mellékletben csatolom a vérképemet! A segítségét szeretném kérni a kiértékelésben! A vérvétel a menstruáció 26. napján készült! Pajzsmirigy gyanuval és ir gyanuval kérték a vérképet! Azt szeretném tudni, a...
        Udvozlom.32eves no vagyok.Februarban volt joindulatu mell daganatom amit ki is mutottek.Fibrodemona volt.Most megint van ketto joindulatu elvaltozas ugyan abban a mellemben.egy 6*8 es 7*8mm-es.Fel evente kontrol.Illetve pajzsmirigy problema miatt szedek napi...
        Kedves Doktornő! Nekem Bradycardiám és szívdobogásom van, kb 8 hónapja, de nem Kardiológiai eredetű, mint kiderült.(Nincs Pacemakerem) Első körben a Pajzsmirigyre gondoltam, mint olvastam, hogy onnan is jöhet ez a probléma. Pajzsmirigy UH és...
        Tisztelt Doktor Úr / Doktor Nő! A kérdésem a következő lenne . 20 éves lány vagyok . Sosem voltam hízékony típus , viszont idén április óta feljött rám 18 kg. Emellett nagyon gyakoriak a hangulatingadozásaim ,illetve a menzeszem is 2 hete...