Mit jrlrnt a magas anti TPO

Tisztelt Doktornő! Pecsételő menstruációm, fáradékonyságom miatt nőgyógyászhoz fordultam, arra gondoltam hátha a GESTOMIX fogamzásgátló szedése ellenére teherbe estem. Az orvos vérvételre küldött. Jeleztem neki hogy pajzsmirigy beteg vagyok és Letroxot szedek naponta 25 mikrogrammot. A vérvétel eredménye a következő lett TSH 3, 470 mIU/L Szabad T4 13, 22 pmol/L Szabad T3 4, 96 pmol/L Anti - TPO 255, 6 U/L HCG <1, 00 U/L Az anti TPO eredménye megijeszt. Mi ez és mit jelent? December 5-én megyek pajzsmirigy UH-ra és utána kell a pajzsmirigyemmel orvoshoz menjek! Addig nem szeretnék pánikolni. A nőgyógyászhoz hétfőn megyek de nem hinném hogy ő ebben tud segíteni. Amennyire meg tudom ítélni terhes nem vagyok.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fáklya Mónika válasza endokrinológia témában

Tisztelt kérdező!

A magasabb aTPO a pajzsmirigy ellenes antitest szint emelkedését mutatja, ami az oka annak, hogy önnek pajzsmirigy hormon pótlásban kell részesülnie. Ezt meg is kapja, és így rendben is vannak a hormonszintek. Sajnos az aTPO a kezelés során sem valószínű, hogy megváltozzon, de ha a hormonpótlást szedi, pajzsmirigy szempontból problémamentes életet élhet.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2014. október 31., 13:23; Megválaszolva: 2014. november 10., 18:27
Kérdések és válaszok: Egyéb
Oltási dilemma
Tisztelt Doktor/Doktornő! Már 12éve 1-es típusú inzulinos cukorbeteg vagyok (3X6-8E Novorapid,14E Tresiba) , emellett van enyhe mitralis prolapsusom és...
Pszihés viszketés
Kedves Doktor/nő! Utóbbi időben sajnos egyszer-egyszer antibiotikumot kellett szednem. Illetve allergia gyógyszert. Sajnos bármelyiket szedtem be -...
Járvány és vakcina
Tisztelt Hölgyem/Uram! Kérdésem komplex jellegű. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire lehetünk bátrak az oltás után. Édesanyám idős, sajnos sok...
Zsibbad mindkét lábam, mi lehet az...
Tisztelt Doktorúr / Doktornő, az elmúlt fél-1 évben jelentősen legyengültem, demens apukámat ápoltam otthon. Alig tudtam enni, jóformán állandó...