Hyperprolactinaemia

Tisztelt Doktornő! 4 hónappal ezelőtt jutottam el problémáimmal (nagyon erős, fájdalomcsillapítókra sem reagáló szüntelen fejfájás, ekcéma, pattanások, erős izzadás) endokrinológiára, ahol labor eredményem alapján (TSH 1, 652 mIU/L, FT4 14, 55 pmol/L, aktív prolaktin 286, 0 mU/L) mikroadenoma hypophyseos-re gyanakodva (MRI egy hét múlva lesz) Bromocriptint írtak fel. 3 hónap múlva eredményeim TSH 1, 356 mIU/L, FT4 13, 01 pmol/L, aktív prolaktin 224, 0 mU/L változtak. Így még plusszba felírták a Letrox tablettát. Most a Letrox szedését is követően a vérnyomásom ájulás szinten folyamatosan a "padlón" van, szédülök, látászavarom van, fázom (állandó 22°C van a lakásban) , kezeim, lábaim jéghidegek, esténként a lábam ujja és a köröm is rajta teljesen sötét lila lesz, izzadok.Étvágyam változatlan, bár soha nem tudtam hízni, még 2 terhességem alatt sem. Ön szerint ezek a tünetek összefüggésben vannak e a szedett gyógyszerekkel? (semmilyen más gyógyszert/étrend kiegészítőt nem szedek, fogamzásgátlót is abbahagytam 4 hónapja az endokrinológus javaslatára) . Ha az MRI alapján ténylegesen "ott van valami", akkor most már élethosszig kell szednem ezeket a gyógyszereket, még ilyen mellékhatásoknál is? Milyen javulásra számíthatok?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Fáklya Mónika válasza endokrinológia témában

Tisztelt kérdező!

A második TSH, és fT4 szint sem indokol pajzsmirigy hormon pótlást véleményem szerint. Az MRI fontos lesz, és talán a mellékvese, valamint a hypophysis működésének vizsgálata lenne még javasolt.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Fáklya Mónika
Dr. Fáklya Mónika endokrinológus, gyermekgyógyász
Kérdés: 2013. február 18., 11:33; Megválaszolva: 2013. február 21., 17:58
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Endokrin betegség?
Tisztelt Doktornő, 7 éve, szünet nélkül fennállnak a következők: - A memóriám eltűnt, szavakat nem találok, olvasni alig tudok...
Magas Prolactin és TSH
Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Egy éve hagytam abba (10 év után) a fogamzásgátló szedését, mert kisbabát szeretnénk. Ezt követően elmaradt a...
MEN syndróma vagy nem?
Tisztelt Dr. NŐ/ Úr! Az alábbi kérdéssel fordulok Önhöz: Jelenleg pajzsmirigy kivizsgálás alatt állok.Felmerül a MEN syndróma lehetősége. A...
Endokrin betegség?
Tisztelt Doktor/Doktornő! Múlt év őszén nagyon gyorsan, 2-3 hónap leforgása alatt 15 kg-ot híztam, annak ellenére hogy az életmódom (mozgás és...
Örökölhető?
Tisztelt Endokrinológus! 9 éve el kellett távolítani a pajzsmirigyem göbös golyvák miatt! Évek óta tartó fejfájásommal kér éve ismét...