• Magas prolaktin szint: A magas prolaktin szint okozhatja-e a cisztát

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő (Úr) ! 28 éves vagyok. Két évvel ezelőtt magas (4 –szeres) prolaktin szintet mértek egy vérvétel alkalmával. 2006 decemberében MR vizsgálaton voltam, ahol mindent rendben találtak. Elkezdtem a gyógyszer szedését,hogy csökkenjen a szint. 2007 márciusában megműtöttek petefészek- cisztával.( amit korábban felfedeztek),mert az utóbbi időben növekedésnek indultak. A gyógyszert 2007 júniusáig szedtem, a következő vérképnél jó prolaktin szintet találtak. A nőgyógyász javaslatára elkezdtem fogamzás gátlót szedni (hogy ne újuljon ki a ciszta) Ez év szeptemberében ismét magas (4-szeres) lett a prolaktin szintem. Az endokrinológus szerint azonnal abba kell hagynom a fogamzásgátló szedését .A prolaktin csökkentésére nem írt fel gyógyszert. A nőgyógyász szerint nem szabad abbahagyni, mert a cisztásodásra jó hatással van.(UH vizsgálat) Mivel ők a dolgot nem beszélték meg felkerestem egy másik endokrinológust, aki szerint nem kell abba hagyni a fogamzásgátló szedését, mert az természetes, hogy ezalatt magas a prolaktin –szint. Kérdéseim:- A magas prolaktin szint okozhatja-e a cisztát? - Kell-e ismét ettől tartanom? - Hagyjam –e abba a fogamzásgátló szedését? - Szabad- e tejterméket ennem?(A tejtől telítettség érzésem van, de a tejterméket nagyon kívánja a szervezetem) Köszönettel Várom Válaszát! Mária

        WEBBeteg szakértő válasza a prolaktin témában

        Kedves Mária!

        A fogamzásgátló tabletták ösztrogén tartalma valóban a szérum prolaktin szint emelkedésével járhat az esetek többségében. 
        Véleményem szerint a fogamzásgátló szedését (amennyiben azt nőgyógyásza is javasolta) nem kell abbahagynia. A magasabb prolaktin szint nem hozható direkt ok-okozati összefüggésbe a petefészek cisztákkal, kiújulástól ezen ok miatt nem kell tartania. A tejtermékek fogyasztását illetően a bél laktáz hiánya állhat fenn (ami a tejben lévő tejcukrot bontja), ez okozhatja a telségérzést, puffadást. Kis mennyiségben azonban fogyaszthatja ezen termékeket. 

        Tisztelettel:

        Dr. Balogh Imre belgyógyász-endokrinológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-10-18 10:28:46; Megválaszolva: 2011. augusztus 11., 06:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        1986 óta szedem az L-Thyroxint. 1 éve )föleg éjszakánként görcsöl a lábam, néha szinte elvisrlhetetlenül. Ön szerint ezt az L-Th. Okozza, s ha igen, helyettesithetö-e másik gyogyszerrel? Válaszát elöre is köszönöm! Edit
        Kedves Doktorur/Doktornő! 31 éves nő vagyok, a jobb petefészkemet eltavolitottak 2 éve cysta miatt. Voltam inzulin rezisztencia vizsgálaton, aminek eredménye feltételezhetően pozitiv, foglaltam endokrinológushoz időpontot, most várok. A...
        Laboreredmenyem tsh: 0,39 T4 0,91 ng/dL T3 2,96 pg/mL Ezen ertekek utalhatnak pajzsmirigy problemara? Kell velemfoglalkozni? Koszonettel
        Születés: 1990. 1991-ben egyes tipusú diabétesz, pumpával kezelt. 2016. április 17. – első gyermek születése (1 eves koráig szoptattam) 2018. április 29. – második gyermek születése (jelenleg is szopik) 2016. 09. 27.-én laborban: - TSH...
        T. Doktor Nő/ Úr! Szeretném megkérdezni, hogy feleségem vérképében a következő csillagos eltérést tapasztaltuk. Basophil 1.2% 600 TSH 6,670mIU/L Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy pajzsmirigy működési gond van s Szelén szedését...
        Tisztelt Doktornő /úr, A véleményét szeretném kikérni az alábbi cukor / inzulin terheléses vizsgálatom eredményével kapcsolatban. A vizsgálat okai a következők voltak: - policiszta - két éve nem esek teherbe - pattanások az arcon -...
        Tisztelt Doktor Nő! Végső elkeseredésemben írok Önnek. 22 éves vagyok, tavaly nyáron kezdődtek a panaszaim erőteljes hajhullás formájában. 2 hónap alatt a hajam felét elveszítettem. Mindenféle hajvitamint, sampont, gyógyszert kipróbáltam....
        Tisztelt Dr Tänczer Tímea, Metformin szedését javasolta orvosom menstruációs kimaradásaim és IR közeli vércukorszint eredményem miatt. Nehezen állt be, mikor tudom bevenni a Metformint úgy, hogy ne legyek rosszul a nap hátralévő részében....
        Kedves Dr. Fáklya Mónika! Ma voltam pajzsmirigy ultrahang vizsgálaton, szeretném, ha segítene az UH pajzsmirigy eredmény értelmezésében: " A pajzsmirigy jobb lebenye 30×14×10 mm. A bal lebeny 23×14×10 mm. Az isthmus 2 mm. A pajzsmirigy...
        Kedves Doktornő! 2016 decemberében teljes pajzsmirigy eltávolításom volt, papilláris carcinoma diagnózissal. 2017 júniusában radiójód terápiám volt. Azóta szinte folyamatosan 175 mg L-thyroxint szedek.Félévente járok kontrollra.De az...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés