• Mitől lehet ez?

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Üdvözlöm Doktor Úr! Röviden leírom az előzményeket.: 25 éves, fiatal nő vagyok, férjezett. Házasságom jó, de egyéb problémák, pl. anyagi, ill. családi gondok miatt mindketten stresszesebb életet élünk. Szoktak néha migrénjeim is lenni, de ezeken kívül semmi más problémám nincs. Mensesem 2019. őszéig szinte mindig rendezett volt. 2012-től, tehát 17 éves korom óta szedem a Volina nevű kombinált fogamzásgátlót, mert súlyos gerincferdülésem miatt nem szeretnék gyermeket, a férjem pedig elég sok mindenre allergiás, sajnos pl. az óvszerre is, ezért szedem ezt a tablettát. Egészen 2019 őszéig nem volt semmi problémám. Mindig keddenként kezdtem szedni a tablettát, és a ciklus végén, az utolsó tabletta beszedése után 3 nappal, szinte mindig napra, sőt órára pontosan, csütörtök reggel, vagy kora délelőtt jött meg a megvonásos vérzésem. Problémáim tavaly ősztől kezdődtek, először azt vettem észre, hogy a tablettamentes időszakban egyre pontatlanabban jött meg, volt, hogy csütörtök helyett pénteken, vagy akár szombaton. Ez tünt fel először. Azóta olyat is tapasztaltam, hogy régebben, mikor megjött, egyik hónapban bal oldalon, másik hónapban jobb oldalon fájt a hasam, viszont tavaly óta, amióta szokott késni, szinte kivétel nélkül mindig jobb oldalt fáj a hasam. 2019. decemberében elmentem nőgyógyászhoz, aki rendesen megvizsgált. Volt ultrahang, és megcsinálta a rákszűrést is, aminek eredménye P1. Viszont a vizsgálat után a következő megvonásos vérzés már 3 napot késett, és mielőtt megjött, az előző két napon ilyen hígabb, rózsaszínes váladék távozott, aminek igen kellemetlen, rothadó szaga is volt. Ekkor ilyedtem meg, felhívtam a nőgyógyászt, de ő azt mondta, hogy nincs nagyobb baj, bakteriális fertőzés, amire nekem is, és páromnak is Klion tablettát írt fel, amit be is szedtünk. Azóta fél év telt el, ilyen váladékozást, és szagot nem tapasztalok, de a megvonásos vérzésem azóta is össze-vissza, később jön meg. Ugyanakkor olyat is tapasztalok még, hogy tavalyig mielőtt megjött, előtte egy héttel már megduzzadtak a melleim, és érzékennyé váltak, de mostanában ezt sem tapasztalom, inkább még összefelé mennek. Ez jelezhet valami problémát, vagy nem kell aggódnom? Ezek lennének még a kérdéseim.: 1. Előfordulhat, hogy a bal oldali petefészkem nem, vagy nem jól működik? 2. Így, 8 év után folytathatom-e a fogamzásgátló szedését, vagy abba kellene legalább egy időre hagynom? 3. Olyat olvastam, hogy létezik un. egykomponensű fogamzásgátló is, aminek kevesebb a káros hatása, pl. nem okozhat trombózist később sem. Igaz ez? 4. Lehetséges valamilyen ciszta, vagy bármilyen elváltozás a petefészkekben, vagy máshol? Vagy ezt decemberben látta volna a nőgyógyász a vizsgálatkor azzal a mikroszkópszerű műszerrel, amivel megvizsgált? 5. A migrének miatt egyáltalán szedhetem a Volinát, vagy tényleg egykomponensű tablettára kellene váltanom? (Én a tablettában bízom csak meg.) Válaszát köszönöm. Tisztelettel: D Sné

        Dr. Kiss György válasza a Mitől lehet ez ? témában

        Tisztelt Hölgyem ! A fogamzásgátló tabletta szedésével a petefészkek petesejt termelését függesztjük fel, nincs mi megtermékenyüljön, tehát a fogamzásgátlásunk hatásos. Tovább folytatva: a tabletta szedésével a vérben mesterségesen létrehozott hormonszint, a méhnyálahártya szerkezetét is átalakitja igy, ha a mesterségesen fenntartott vérbeli hormonszintben bármilyen változás jön létre akkor a megvonásos vérzés milyensége, mennyiségében és jelentkezési idejében is zavar állhat be. Tanácsom, hüvelyi ultrahang vizsgálat / a bal oldali petefészek állapotának megállapitására és az esetleges petefészek cysta kizárására /. - Felmerülhet a hormonális fogamzásgátlás átmeneti felfüggesztése / legalább fél év / - Egyfázisu fogamzásgátló valóban létezik. -A thrombozis hajlam tisztázása miatt a Leiden mutatió meghatározást javaslom/vérvétel / Üdvözlettel: dr.Kiss.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. június 06., 22:17; Megválaszolva: 2020. június 07., 12:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 2 hónapja szedek frontint, napi 3 x 0,5 mg-ot. Szeretném végleg letenni. Hogyan kell ezt a dózist leépíteni, mennyi idő alatt?Legyen szíves segíteni Köszönöm!
        Kedves Doktornő! Azt szeretném megtudni, mitől lehet az, hogy időnként fémes ízt, kifejezett vér ízt érzek a számban, főleg köhögéskor és előfordul ilyenkor kicsit nehézlégzés is, de gondolom az a köhögés velejárója. A nyálban nem...
        Tisztelt Doktor Úr! Lányom első terhességének 17. hetében jár. A 12. héten történt genetikai ultrahangon nem látszódott fejlődési rendellenesség. A 12. héten ajánlott magzati vérvétel nem történt, viszont a 16. héten esedékes magzati...
        Kedves Doktor Úr! Már egy hónapja van a jobb bordaív alatt égő panaszom. Nem köthető evéshez, gyakorlatilag egész nap érzem. Hasi UH negatív, vérvétel szintén. Tükrözésen kevés epét láttak a gyomromban. Most akkor ez már epés reflux?...
        Tisztel Doktor Úr! Crohn betegségre solu-medrol 40 tartalmú kúpot meddig lehet használni? Annak 1 hónap utáni azonnali elhagyása okozhat-e bármi problémát? A fokozatos leépítés a kúp esetében is szükséges a szteroid miatt? Válaszát...
        Tisztelt Doktor Úr! Segítségét szeretném kérni. Az elmúlt hónapokban nagyon erős hasi görcseim voltak, sokszor az ájulás határán voltam. Puffadás, szelesedés, gyakori székletürítés jellemző még. Valamint fáradékonyság, hajhullás,...
        Tisztelt Doktor Úr! A hétvégén kezdődött az alábbi érdekes történés, mely azóta szinte minden reggel megismétlődik. Egy nyugodtan átaludt éjszaka után a reggeli ébredéskor ha még visszacsukom a szemeimet pihentetni egy picit arra leszek...
        Tisztelt Doktor Úr! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy 1,5 évvel ezelőtt a 15 évvel ezelőtti császármetszésem hegvonalában, bal oldalon lett egy fájdalmas duzzanat.. Ezt pár órával megelőzte egy fura “szakadásféle” érzet a...
        Tisztelt Doktornő ! A problémámat kicsit nehezen leirhatónak tartom de megprobálam a legjobban átadni az érzéseimet ezzel kapcsolatban. Az utóbbi 4 hónapban minden felébredésnél legyen az akár reggel vagy egy éjszakai felriadásnál egy pár...
        Jó napot kívánok! Lassan 10-éve küzdök Divertikulumokkal,fel-fel lángolnak szedek rá Potexin IBSt,gyömbért negyed évente,kúraszerűen stb... Ezt a helyzetet úgy-ahogy de kezelem! Három éve szedek minden második nap 10mg-Esomeprazolt túlzott...