Kemoterápia okozta égési sérülés

Tisztelt Doktornő! Colon sigmoideum rosszindulatú daganata miatt, műtét után, utókezelésként FOLFOX kemoterápiát kapok. Az előírt 12 kezelésből az 5-en vagyok túl. A tú bemenetelénél és annak környékén a kezemen, leginkább az erek mentén, erős égési sérülések keletkeztek minden kezelés után, melyek levedzenek, gyógyulni nem akarnak. A mellékelt fotón ez jól látható. Kezelem bioptron lámpával, kenem az orvosok által javasolt Phenylbutazonnal. Próbálkoztam Dermasin kenőccsel, Feketenadálytővel, Bephantennel, Neogranormonnal. Külön-külön 3-4 napig alkalmaztam eredmény nélkül. Doktornőnek van-e valami javaslata, mitől múlhatna el?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Baki Márta válasza kemoterápia, bőr gyulladás, paravazáció témában

Tisztelt Uram!

Nagy valószínűséggel a több órán keresztül adagolt kemoterápia vagy közvetlen kikerül a vénán kívülre vagy a véna fala válik áteresztővé. Mindenképpen az okozott bőrelváltozás az infúziós kezelés következménye. A mellékelt képen a bőrhiány összességében kb. 5 cm2-nyi lehet. Ezt már az Ön által eddig alkalmazott szerek nem nagyon tudják rendbe hozni. Mindenképpen speciális kötszerekre van szüksége, melyet bőrgyógyászaton vagy sebészeten írnak föl. Javaslom, hogy valamelyik szakrendelést mihamarabb keresse fel. A vírusos járvány miatt csak sürgős eseteket látnak el, de az Ön esetében mindenképpen szakorvosi vizsgálat és kezelés beállítása szükséges. Abban az esetben, ha nem sikerül a szakrendelőbe bejutni, akkor a kemoterápiát végző intézményt keresse fel, s akkor ők szervezzék meg az Ön sebészi vagy bőrgyógyászati ellátását. Fennáll a felülfertőződés veszélye, ezért minél hamarabb intézkedjenek! A továbbiakban, ha a másik karján is hasonló vénás gyulladás alakult ki, akkor esetleg úgynevezett port-a-cath (a mellkas bőre alá beültetett és az egyik nagy vénába bevezetett katéter) beültetése javasolt, ha ugyanúgy folytatják a kemoterápiát.

Tisztelettel: dr.Baki Márta

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. április 12., 20:29; Megválaszolva: 2020. április 13., 19:31
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Benfogamma 5 fluorouracil mellett
Tisztelt Főorvos Asszony! Édesanyám 6 ciklus Taxotere-Epi kemoterápiás ciklus után van - gyomordaganata van hashártyaáttétel - s nagyon zsibbadnak...
Érdeklődnék
T. Cím szeretném kérdezni hogy a kemo kezelés után még fél évvel később is gyakori [email protected]ás fázás kéz láb hidegség normális állapot vagy...
Kemo vagy Koronavírus
Kedves Doktornő! December 5-én mastectomia és nyirokcsomó eltávolitáson estem át.18-ból 9 volt érintett.Her2 negativ,Ki-67status-5%,invaziv gócok...
Kemoterápia mellett probiotikum és...
Kedves Doktornő! Már megkaptam az első kemoterápiás kezelésemet, utána elmentem természetgyógyászhoz aki felírt nekem egy probiotikumot: Ferzym...
Ösztrogénes hajszesz emlőrák után
2016. június 14. és október 4. között kemoterápiát kaptam emlődaganat miatt. Daganatos tünetem azóta nincs, a kontrolleredményeim negatívak. A...