Anafilaxiás sokk téma

Miért veszélyes az anafilaxia? Hogyan kell kezelni?

WEBBeteg - Dr. Szigeti Nóra és Dr. Szabó Zsuzsanna - 2022-01-24 13:03
Anafilaxia
Az anafilaxia súlyos, életveszélyes, a teljes szervezetet érintő túlérzékenységi reakció. Mi okozza? Mik a tünetei? Hogyan kezelendő? Hogyan lehet megelőzni? Cikkünkből megtudhatja a válaszokat.

Ön tudja, mit tegyen anafilaxiás sokk esetén?

Budai Allergiaközpont - Prof. Dr. Nékám Kristóf, allergológus - 2022-01-22 15:03
Az anafilaxiás sokk az allergiás reakció legsúlyosabb formája, ami akár életveszélyes is lehet, ha a beteg vagy a környezetében lévők nem ismerik fel idejében a tüneteket. Prof. Dr. Nékám Kristóf, allergológus orvos segítségével összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat.

Allergiás a poratkára? Ne válasszon rákféléket az étlapról!

Budai Allergiaközpont - Prof. Dr. Nékám Kristóf, allergológus - 2021-07-29 03:03
Gondolta volna, hogy poratka-allergiával egy ráksaláta is veszélyes lehet? Prof. Dr. Nékám Kristóf, a Budai Allergiaközpont allergológusa a poratka-allergia és az ételallergiás tünetek közti kapcsolatra figyelmeztet.

Mi az a hidegallergia?

WEBBeteg - 2021-02-19 05:06
A hidegallergia (hideg urticaria) a csalánkiütés egy speciális formája. A hidegallergia valójában nem allergia.

Hogyan mentsünk életet allergiás sokk esetén?

Semmelweis Egyetem - 2019-10-30 11:03
Különböző élelmiszerek, gyógyszerek, de akár darázscsípés is kiválthat súlyos, esetenként akár életveszélyes allergiás reakciót. Az úgynevezett anafilaxiás sokk váratlanul jön, sokan ráadásul nem is tudják, hogy ők maguk vagy egy családtagjuk érintett.

Megcsípte a darázs? Vegye komolyan az anafilaxiás sokkot!

WEBBeteg - Balogh Mária, újságíró - 2019-07-18 11:36
A családok szívesen látogatnak el vízpartok, tavak, tengerek közelébe, ám sokan vannak, akik nem készülnek fel kellően a rájuk leselkedő veszélyekre. Ezek közül az egyik leggyakoribb a darázscsípés, amely akár súlyos, olykor halálos sokkot is okozhat az arra érzékenyeknél.

Allergiás vészhelyzetre tartalékolt gyógyszert hív vissza az OGYÉI

Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet - 2017-04-08 08:16
Kivonja a forgalomból és a betegektől is visszahívja az EpiPen Junior 150 mikrogramm oldatos injekció 6ED117G számú gyártási tételét, valamint az EpiPen 300 mikrogramm oldatos injekció 6FA292G számú gyártási tételét az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet.

Még mindig sok a félreértés az allergiákkal kapcsolatban

Orvostkeresek Egészségmagazin - 2015-02-10 14:55
Az Amerikai Allergia, Asztma és Immunológia Kollégium (ACAAI) közleménye szerint a belgyógyászok és gyermekorvosok tudása nem naprakész az allergiás betegek ellátásával kapcsolatban. A kérdőíves felmérés során például csak 50 százalékuk tudta, hogy súlyos allergiás reakció esetén mi a teendő.

Anafilaxia

Médiatár - WEBBeteg szerkesztőség - 2011-09-02 09:51

Az anafilaxia leggyakoribb tünete, hogy az adott terület – ételallergia esetén ez a torok, száj, csípés esetén pedig a csípés környéke – bedagad, erősen viszket, és bepirosodik.

Általában pillanatokon belül jelentkezik az allergiás tünet, ami gyakran együtt jár a vérnyomás hirtelen leesésével, sőt ájulással is.

Az anafilaxiás roham azonnali ellátást igényel. Ilyenkor egy adag adrenalininjekcióval megemelik a beteg vérnyomását, megkönnyítik a légzését és lelohasztják a daganatot.

A sürgősségi ellátás után mindenképpen el kell menni egy komolyabb kivizsgálásra is, mert lehet, hogy - miután az adrenalin kiürül a szervezetből - további kezelésekre is szükség lesz.