• Szívgyógyszerre gyógynövény: súlyos vérzést okozhat

        Szerző: MTI

        A népszerű gyógynövények egy része - például a Ginkgo biloba - kockázatos lehet a szívgyógyszert szedő emberek számára, különösen az idősebbeknek - állapították meg hétfőn közzétett áttekintésükben amerikai kutatók.

        A Journal of the American College of Cardiology című szakfolyóiratban megjelent cikk szerzői szerint a gyógynövények egy része megváltoztatja - erősíti vagy gyengíti - a szívgyógyszerek hatását, súlyos ritmuszavart vagy vérzést okozhat.

        Hirdetés

         

          Gyógynövények nyilvános feketelistája
        Rendszeresen találni olyan étrendkiegészítőket a polcokon, amelyeket a tisztiorvosi szolgálat korábban már betiltott. Ha ilyen termékekre bukkannak, azokat zárolják és bírságot is kiszabnak az üzletre.
        Tovább a listához >>

        A gyógynövények és gyógyszerek keverése különösen veszélyes lehet az idősebbeknél, akik jellemzően többféle szert szednek különböző betegségekre, és akiknél egyébként is nagyobb a vérzés kockázata - írják a jelentésben. Sok páciens nem is gondol arra, hogy az általa használt gyógynövényekről is beszámoljon orvosának, holott a kezelés előírásánál ez fontos lehet.

        Arshad Jahangir, az arizonai Mayo Klinika kardiológusa elmondta, hogy 15 millió amerikai használ gyógynövényeket, ami indokolttá teszi, hogy az orvosok és pácienseik is több ismerettel rendelkezzenek együttes hatásukról.

        (MTI)

        Legutóbb frissült: 2010.02.03 11:46
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        A tenziós fejfájás

        A tenziós fejfájás

        Dr. Zsuga Judit

        Számos ok lehet felelős a kialakulásáért, azonban két formáját különíthetjük el.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Mikor kell a nyugalmi és mikor a terheléses? - EKG-kisokos

        Még azok is hallottak az EKG-vizsgálatról, akiknek nincs ismert szívproblémájuk. Dr. Vaskó Péter, a Kardioközpont szakorvosa a vizsgálat jelentőségét, és a nyugalmi, valamint terheléses EKG közti különbséget magyarázta el.

        6 tünet, amellyel kardiológushoz kell fordulni

        Hazánkban a szív- és érrendszeri betegségek okozzák a halálozások több mint felét. Jó tudni, hogy a megelőzés, vagy időben történő beavatkozás életet menthet. Dr. Vaskó Péter, a Kardioközpont kardiológusa azokról a tünetekről beszélt, amelyek okát feltétlenül ki kell vizsgáltatni.

        A szívizom-elfajulások

        Az úgynevezett cardiomyopathiák a szívizom betegségei közé sorolhatók. A szívizomzat szerkezetileg és funkciójában károsodik, oka lehet örökletes, de kialakulhat valamilyen külső tényező, alkohol, méreg, fertőzés, koszorúér-betegség következtében is.

        Mi okozhat hevesebb szívdobogást? - Az orvos válaszol

        Étkezés után gyakran érzem, hogy hevesebben ver a szívem. Okozhatja ezt a vércukorszint megemelkedése? Vagy esetleg allergiás lehetek valamilyen tápanyagra, ételre?

        A szerelemről tudományosan - Mi köze van hozzá a szívünknek?

        Miért jelképezik a piros, rózsaszín vagy éppen pink színben pompázó szívek a szerelmet? Tévedünk, ha azt hisszük, a szívnek bármi köze van az érzelmeinkhez, hacsak nem fizikai mellékhatásként.

        A szívmegállásnak hetekkel korábban lehetnek tünetei

        Az akár végzetes kimenetellel járó szívmegállásról leginkább azt gondoljuk, semmilyen előjele nincs. Dr. Vaskó Péter, a Budai Kardioközpont szakorvosa azonban olyan amerikai kutatási eredményekre hívta fel a figyelmet, amelyek szerint lehetnek előzetes tünetek.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.